
کد خبر:۶۳۸۷۰۱
پزشکیان در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه جامع:
فارغالتحصیل فکلی کراواتی که نتواند مشکل جامعه را حل کند، نمیخواهیم!
نایب رئیس مجلس گفت: اگر از کسانی که در دانشگاهها هستند و عالم به کار میباشند برای تحقیق و حل شدن مشکل کمک بگیریم، میتوانیم مشکلات را از بین ببریم؛ فارغالتحصیل فکلی کراواتی که نتواند مشکل جامعه را حل کند، نمیخواهیم!
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود پزشکیان، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: اگر ما بر مبنای علم جلو برویم، نیمی از چالشها و گرفتاری هایی که به آن دچار شده ایم، از بین میرود؛ چرا ما باید در جامعه گرفتار باشیم و نتوانیم راه حل مناسب داشته باشیم؟ چه کسانی میتوانند ما را از این چالشها بیرون بکشند؟ مسلما جواب این سوال کسانی هستند که میدانند و میتوانند و مهارت دارند و با مهارت خود میتوانند ما را از چالش هایی که در جامعه داریم، برهانند.
وی افزود: سوال اساسی که ایجاد میشود، این است که چرا کسانی که در دانشگاههای ما آموزش میبینند، بعد از فارغ التحصیلی کار بلد نیستند و مهارت ندارند و به همین دلیل دنبال شغل هستند؟
پزشکیان به خاطرهای از دوران تحصیل خود اشاره کرد و افزود: در زمان تحصیل میخواستم برای انتخاب رشته به هنرستان بروم، اما اطرافیانم میگفتند در هنرستان راه پیشرفت وجود ندارد و من در ذهن خودم نمیتوانستم بپذیرم که در کشوری رشتهای را برای تحصیل به متقاضی ارایه دهند، اما وقتی فرد فارغ التحصیل میشود به او بگویند شغلی وجود ندارد.
نایب رئیس مجلس با اشاره به آمار بالای تولید مقاله در ایران تصریح کرد: مقالهای که مشکل جامعه را حل نکند، چه فایدهای دارد. آیا این افتخار دارد ما در جامعه گرفتاریم. اساتید باید به گرفتاریهای ما بیندیشند و برای از بین بردن آنها راه حل ارائه دهند. به همین دلیل است که تناسب و مهارت در همه رشتهها لازم است و هر آموزشی ارائه میدهیم، باید در جامعه نیازی برای آن نهفته باشد.
وی ادامه داد: من مطمئنم اگر این نگاه را به کسانی که در دانشگاهها هستند و عالم به کار میباشند بیان کنیم و از آنها کمک برای تحقیق و حل شدن مشکل داشته باشیم، میتوانیم این گرفتاری را از بین ببریم؛ نه این که فارغ التحصیل فکلی کراواتی داشته باشیم که نتواند مشکلات جامعه را حل کند.
پزشکیان در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاهها باید علمی کاربردی و تحقیقاتی شوند و براساس نیاز جامعه پذیرش دانشجو کنند. آموزشی را که ارائه میدهیم حداقل باید فراگیری ۵ توانمندی مدیریت حل مشکل، سازماندهی، کارافرینی و حل مسئله را داشته باشد.
وی افزود: سوال اساسی که ایجاد میشود، این است که چرا کسانی که در دانشگاههای ما آموزش میبینند، بعد از فارغ التحصیلی کار بلد نیستند و مهارت ندارند و به همین دلیل دنبال شغل هستند؟
پزشکیان به خاطرهای از دوران تحصیل خود اشاره کرد و افزود: در زمان تحصیل میخواستم برای انتخاب رشته به هنرستان بروم، اما اطرافیانم میگفتند در هنرستان راه پیشرفت وجود ندارد و من در ذهن خودم نمیتوانستم بپذیرم که در کشوری رشتهای را برای تحصیل به متقاضی ارایه دهند، اما وقتی فرد فارغ التحصیل میشود به او بگویند شغلی وجود ندارد.
نایب رئیس مجلس با اشاره به آمار بالای تولید مقاله در ایران تصریح کرد: مقالهای که مشکل جامعه را حل نکند، چه فایدهای دارد. آیا این افتخار دارد ما در جامعه گرفتاریم. اساتید باید به گرفتاریهای ما بیندیشند و برای از بین بردن آنها راه حل ارائه دهند. به همین دلیل است که تناسب و مهارت در همه رشتهها لازم است و هر آموزشی ارائه میدهیم، باید در جامعه نیازی برای آن نهفته باشد.
وی ادامه داد: من مطمئنم اگر این نگاه را به کسانی که در دانشگاهها هستند و عالم به کار میباشند بیان کنیم و از آنها کمک برای تحقیق و حل شدن مشکل داشته باشیم، میتوانیم این گرفتاری را از بین ببریم؛ نه این که فارغ التحصیل فکلی کراواتی داشته باشیم که نتواند مشکلات جامعه را حل کند.
پزشکیان در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاهها باید علمی کاربردی و تحقیقاتی شوند و براساس نیاز جامعه پذیرش دانشجو کنند. آموزشی را که ارائه میدهیم حداقل باید فراگیری ۵ توانمندی مدیریت حل مشکل، سازماندهی، کارافرینی و حل مسئله را داشته باشد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.