
کد خبر:۶۴۹۶۰۱
معاون وزیر راه و شهرسازی:
جذب فاینانس برای ساخت خطآهن شیراز-عسلویه آغاز شده/ تکمیل بزرگراه ساحلی جنوب کشور در ۴ سال
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه در مرحله جذب فاینانس برای احداث راهآهن شیراز-جم-عسلویه هستیم، گفت: بزرگراه ۱۷۶۰ کیلومتری سواحل جنوب کشور از خوزستان تا سیستان و بلوچستان، در چهار سال ساخته میشود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی در بازدید از پروژههای راهسازی استان بوشهر افزود: طراحی خط ریلی شیراز -جم - عسلویه پایان یافته است و هم اکنون در مرحله جذب سرمایهگذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی قرار داریم.
وی یادآور شد: یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.
خادمی افزود: طول این کریدور بزرگراهی یکهزار و ۷۶۰ کیلومتر است که استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهرهمند میشوند و ۴۰۰ کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر قرار دارد.
وی با اشاره اینکه طبق برنامهریزی دولت، این کریدور به مدت ۴ سال تکمیل و به بهرهبرداری میرسد، اظهار داشت: ۶۰ درصد کل این کریدور به صورت اتوبان اجرایی شده و ۴۰ درصد باقی مانده نیز تا چهار سال آینده به پایان میرسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به بازدید از این محور در جنوب استان بوشهر گفت: در استان بوشهر فقط دو نقطه از کریدور باقی مانده که یکی در انتهای استان به سمت هرمزگان و به طول ۲۷ کیلومتر است و تا ۶ ماه آینده به اتمام میرسد و دیگری نیز بخشهای کوچکی مسیر بوشهر به دیلم در شمال استان است که در یک سال آینده به اتمام میرسد.
خادمی افزود: با اجرای این کریدور بزرگراهی، شرایط برای توسعه مراکز جمعیتی، صنعتی و نفتی ساحلی و جنوب فراهم میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به کریدور بزرگراهی شمال به جنوب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و نقش مهمی در حمل و نقل جادهای کشور دارد.
وی افزود: برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام میشود و تلاش میکنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب میشود بهره ببریم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: امروز در فیروزآباد استان فارس نیز، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی میشود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم نیز اجرایی شود.
وی یادآور شد: یکی از محورهای اصلی در توسعه سواحل دریای عمان و خلیج فارس، راه ساحلی خوزستان به سیستان و بلوچستان است که به عنوان کریدور شماره یک حمل و نقل کشور مطرح و نقش مهمی در توسعه سواحل جنوب کشور دارد.
خادمی افزود: طول این کریدور بزرگراهی یکهزار و ۷۶۰ کیلومتر است که استانهای بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان از آن بهرهمند میشوند و ۴۰۰ کیلومتر از این کریدور در استان بوشهر قرار دارد.
وی با اشاره اینکه طبق برنامهریزی دولت، این کریدور به مدت ۴ سال تکمیل و به بهرهبرداری میرسد، اظهار داشت: ۶۰ درصد کل این کریدور به صورت اتوبان اجرایی شده و ۴۰ درصد باقی مانده نیز تا چهار سال آینده به پایان میرسد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به بازدید از این محور در جنوب استان بوشهر گفت: در استان بوشهر فقط دو نقطه از کریدور باقی مانده که یکی در انتهای استان به سمت هرمزگان و به طول ۲۷ کیلومتر است و تا ۶ ماه آینده به اتمام میرسد و دیگری نیز بخشهای کوچکی مسیر بوشهر به دیلم در شمال استان است که در یک سال آینده به اتمام میرسد.
خادمی افزود: با اجرای این کریدور بزرگراهی، شرایط برای توسعه مراکز جمعیتی، صنعتی و نفتی ساحلی و جنوب فراهم میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل به کریدور بزرگراهی شمال به جنوب کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مسیرهای مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و نقش مهمی در حمل و نقل جادهای کشور دارد.
وی افزود: برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام میشود و تلاش میکنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب میشود بهره ببریم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار داشت: امروز در فیروزآباد استان فارس نیز، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی میشود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم نیز اجرایی شود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.