
کد خبر:۷۳۲۶۱۹
خط و نشان به جای معاون وزیر راه؛ ایمنی تأمین نشود، آزادراه تهران شمال امسال هم افتتاح نمیشود
خادمی گفت: پیشرفت فیزیکی قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به ۹۲درصد رسید و تا زمانی که ایمنی آن تأمین نشود به بهرهبرداری نمیرسد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه از ابتدای سال ۵۷ کل مسیر ریلی کشور ۴ هزار و ۵۶۰ کیلومتر بوده است، اظهار کرد: هم اکنون میزان کل مسیرهای ریلی کشور به ۱۳ هزار و ۷۹۰ کیلومتر رسیده و این مسیرها شامل مسیرهای اصلی و فرعی میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیش از ۹ هزار و ۲۰ کیلومتر در طول ۴۰ سال گذشته احداث شده که دو برابر طول ریلهای احداث شده در سال ۵۷ میشود و ما توانستهایم کل نیاز اقتصادی ریلی کشور را تأمین کنیم.
خادمی به بخش آزادراهی کشور اشاره کرد و افزود: تا سال ۵۷ کل مسیرهای آزادراهی ۲۸۵ کیلومتر بوده که تمام این مسیرها منتهی به پایتخت میشدند و امروز میزان مسیرهای آزادراهی به ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر میرسد که تمام آنها در مرحله بهرهبرداری قرار دارد.
وی افزود: یکهزار و ۱۶۸ کیلومتر آزادراه در حال اجرا داریم که به مرور زمان به بهرهبرداری میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی به بخش بزرگراهی اشاره کرد و افزود: تا سال ۵۷ هیچ مسیر بزرگراهی در کشور وجود نداشت و بیشتر راهها اصلی و یا شوسه بودند و ما هم اکنون ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه در کشور داریم که تمام آنها در مرحله بهرهبرداری قرار دارند عملکرد بخش بزرگراهی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور در بخش بزرگراهی در ۴۰ سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بوده است.
خادمی اظهار کرد: مجموع کل راههای اصلی، فرعی درجه دو و سه ۴۷ هزار کیلومتر است که تمامی مراکز مناطق مهم کشور را به یکدیگر متصل میکرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۸ هزار کیلومتر مسیر جادهای اصلی و فرعی درجه دو و سه داریم، افزود: در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب ۶۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی افتتاح شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به بخش راههای روستایی اشاره کرد و گفت: تا سال ۵۷ کل مسیرهای آسفالت تنها ۳ هزار کیلومتر بوده، اما اکنون در طول این ۴۰ سال ۱۰۴ هزار کیلومتر راه روستایی به ویژه در مناطق محروم کشور آسفالت شده است.
خادمی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از مسیرهای روستایی کشور آسفالت و یا شوسه هستند و مجموع کل راههای روستایی ۲۲۰ هزار کیلومتر است که ۱۰۰ هزار کیلومتر از آنها آسفالت و ۱۰۰ هزار کیلومتر شوسه هستند.
وی به محورهای در حال ساخت اشاره کرد و افزود: در بخش ریلی ۳ هزار و ۱۹۷ کیلومتر مسیر ریلی در حال احداث است که قراردادهای آنها با پیمانکاران منعقد شده و بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه داریم و موافقتنامه ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی با سازمان برنامه و بودجه مبادله شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به مسیرهای آزادراهی در حال ساخت اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۱۶۷ کیلومتر مسیر آزادراهی در حال اجرا داریم که قراردادهای اجرایی آنها منعقد شده است و به طور میانگین ۵۰درصد از مسیرهای آزادراه در کشور به مرحله اجرا و ساخت رسیده است و برای حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی سرمایهگذاری انتخاب شده و مراحل مطالعاتی آنها آغاز شده است.
وی تأکید کرد: در بخش راه اصلی و بزرگراهی ۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر در حال ساخت داریم و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور مراحل مطالعاتی آنها را آغاز کرده است.
خادمی در ادامه به آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال اشاره کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی منطقه یک قطعه آزادراه تهران_شمال به پیشرفت ۹۲ درصدی رسیده و تمام جبهههای کاری در این آزادراه مشغول ساخت و فعالیت هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهایحمل و نقل کشور ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بخشهای روسازی این قطعه ۵۵ درصد رسیده و ۴۵ درصد از مسیرهای روسازی آنها باقی مانده است.
وی با بیان اینکه در آزادراه تهران_شمال دغدغه تأسیسات مکانیکی، برقی و جت فنها را داریم گفت: به دلیل تحریمها امکان ورود برخی از تأسیسات مکانیکی و قطعات به مشکل برخورده، اما تا پایان سال بخش سیبل آنها به اتمام میرسد و در صورتیکه وضعیت جوی آب و هوا اجازه دهد بخشهای روسازی این قطعه به اتمام میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کل مسیر رفت و برگشت این آزادراه ۳۲ کیلومتر است، افزود: باید در تمامی طول مسیر تونل بخش روشنایی تأمین و ایمنی آنها به صورت کامل فراهم شود.
خادمی گفت: در صورتیکه ایمنی این قطعه توسط شرکت آزادراهی تهران شمال تأمین نشود، امکان بهرهبرداری آن تا پایان سال ایجاد نمیشود.
وی توضیح داد:حداکثر سرعت این بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر است و به دلیل ایمنی بالای این آزادراه سرعت دقیق آن توسط پلیس راهور تعیین میشود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهایحمل و نقل کشور با بیان اینکه قطعه ۲ این آزادراه به شدت فعال است، گفت: در منطقه ۳ جلسهای با حضور سرمایهگذاران و سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان برگزار کردیم و ۶ سرمایهگذار به عنوان فاینانس انتخاب شدند.
خادمی افزود: اجرای پروژه توسط پیمانکاران ایرانی انجام میشود و تنها از سرمایهگذاران خارجی به عنوان فاینانس استفاده میشود.
وی با بیان اینکه نخستین قرارداد استفاده از ریل ملی با شرکت ذوبآهن اصفهان را منعقد کردهایم، گفت: این به صورت مناقصه انجام شده و مقرر شد ۱۵ هزار تن ریل شرکت ذوبآهن اصفهان تأمین کند و شرکت ساخت و توسعه شرایط مالی آن را به صورت نقدی به شرکت ذوبآهن پرداخت کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت راهآهن قرارداد ابتدایی برای تأمین زیرساخت با شرکت ذوبآهن منعقد کرده و مسیر قانونی برای خرید ریل از شرکت ذوبآهن اصفهان باز شده و هر میزان که شرکت ذوبآهن ریل تأمین کند، شرکت ساخت و شرکت راه آهن خریداری میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهایحمل و نقل کشور افزود: تا پایان امسال ۹۷۰ کیلومتر ریلگذاری را به اتمام میرسانیم و هماکنون ۳ مرکز استان به شبکه ریلی متصل شده و ۲۲ مرکز استان در آینده نزدیک به شبکه ریلی متصل میشوند.
خادمی ادامه داد: راهآهن تهران - همدان و قزوین - رشت ۵۰ تا ۶۰ درصد ریلگذاریاش انجام شده و پیش از سال ۹۲، ۵۰ درصد از زیرسازی آنها صورت گرفته بود.
وی اظهار کرد: در بخشهای روسازی آزادراه تهران_شمال ۳۲ کیلومتر و در آزادراه شیراز_اصفهان ۵۰ درصد روسازی به صورت بتنی انجام شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بیش از ۹ هزار و ۲۰ کیلومتر در طول ۴۰ سال گذشته احداث شده که دو برابر طول ریلهای احداث شده در سال ۵۷ میشود و ما توانستهایم کل نیاز اقتصادی ریلی کشور را تأمین کنیم.
خادمی به بخش آزادراهی کشور اشاره کرد و افزود: تا سال ۵۷ کل مسیرهای آزادراهی ۲۸۵ کیلومتر بوده که تمام این مسیرها منتهی به پایتخت میشدند و امروز میزان مسیرهای آزادراهی به ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر میرسد که تمام آنها در مرحله بهرهبرداری قرار دارد.
وی افزود: یکهزار و ۱۶۸ کیلومتر آزادراه در حال اجرا داریم که به مرور زمان به بهرهبرداری میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی به بخش بزرگراهی اشاره کرد و افزود: تا سال ۵۷ هیچ مسیر بزرگراهی در کشور وجود نداشت و بیشتر راهها اصلی و یا شوسه بودند و ما هم اکنون ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه در کشور داریم که تمام آنها در مرحله بهرهبرداری قرار دارند عملکرد بخش بزرگراهی شرکت ساخت و توسعه زیربنایی کشور در بخش بزرگراهی در ۴۰ سال گذشته ۱۶ هزار و ۸۲۰ کیلومتر بوده است.
خادمی اظهار کرد: مجموع کل راههای اصلی، فرعی درجه دو و سه ۴۷ هزار کیلومتر است که تمامی مراکز مناطق مهم کشور را به یکدیگر متصل میکرد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۰۸ هزار کیلومتر مسیر جادهای اصلی و فرعی درجه دو و سه داریم، افزود: در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب ۶۲ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی افتتاح شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به بخش راههای روستایی اشاره کرد و گفت: تا سال ۵۷ کل مسیرهای آسفالت تنها ۳ هزار کیلومتر بوده، اما اکنون در طول این ۴۰ سال ۱۰۴ هزار کیلومتر راه روستایی به ویژه در مناطق محروم کشور آسفالت شده است.
خادمی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از مسیرهای روستایی کشور آسفالت و یا شوسه هستند و مجموع کل راههای روستایی ۲۲۰ هزار کیلومتر است که ۱۰۰ هزار کیلومتر از آنها آسفالت و ۱۰۰ هزار کیلومتر شوسه هستند.
وی به محورهای در حال ساخت اشاره کرد و افزود: در بخش ریلی ۳ هزار و ۱۹۷ کیلومتر مسیر ریلی در حال احداث است که قراردادهای آنها با پیمانکاران منعقد شده و بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه داریم و موافقتنامه ۱۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی با سازمان برنامه و بودجه مبادله شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی به مسیرهای آزادراهی در حال ساخت اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۱۶۷ کیلومتر مسیر آزادراهی در حال اجرا داریم که قراردادهای اجرایی آنها منعقد شده است و به طور میانگین ۵۰درصد از مسیرهای آزادراه در کشور به مرحله اجرا و ساخت رسیده است و برای حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مسیر آزادراهی سرمایهگذاری انتخاب شده و مراحل مطالعاتی آنها آغاز شده است.
وی تأکید کرد: در بخش راه اصلی و بزرگراهی ۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر در حال ساخت داریم و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور مراحل مطالعاتی آنها را آغاز کرده است.
خادمی در ادامه به آخرین وضعیت آزادراه تهران - شمال اشاره کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی منطقه یک قطعه آزادراه تهران_شمال به پیشرفت ۹۲ درصدی رسیده و تمام جبهههای کاری در این آزادراه مشغول ساخت و فعالیت هستند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهایحمل و نقل کشور ادامه داد: پیشرفت فیزیکی بخشهای روسازی این قطعه ۵۵ درصد رسیده و ۴۵ درصد از مسیرهای روسازی آنها باقی مانده است.
وی با بیان اینکه در آزادراه تهران_شمال دغدغه تأسیسات مکانیکی، برقی و جت فنها را داریم گفت: به دلیل تحریمها امکان ورود برخی از تأسیسات مکانیکی و قطعات به مشکل برخورده، اما تا پایان سال بخش سیبل آنها به اتمام میرسد و در صورتیکه وضعیت جوی آب و هوا اجازه دهد بخشهای روسازی این قطعه به اتمام میرسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کل مسیر رفت و برگشت این آزادراه ۳۲ کیلومتر است، افزود: باید در تمامی طول مسیر تونل بخش روشنایی تأمین و ایمنی آنها به صورت کامل فراهم شود.
خادمی گفت: در صورتیکه ایمنی این قطعه توسط شرکت آزادراهی تهران شمال تأمین نشود، امکان بهرهبرداری آن تا پایان سال ایجاد نمیشود.
وی توضیح داد:حداکثر سرعت این بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر است و به دلیل ایمنی بالای این آزادراه سرعت دقیق آن توسط پلیس راهور تعیین میشود.
مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهایحمل و نقل کشور با بیان اینکه قطعه ۲ این آزادراه به شدت فعال است، گفت: در منطقه ۳ جلسهای با حضور سرمایهگذاران و سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان برگزار کردیم و ۶ سرمایهگذار به عنوان فاینانس انتخاب شدند.
خادمی افزود: اجرای پروژه توسط پیمانکاران ایرانی انجام میشود و تنها از سرمایهگذاران خارجی به عنوان فاینانس استفاده میشود.
وی با بیان اینکه نخستین قرارداد استفاده از ریل ملی با شرکت ذوبآهن اصفهان را منعقد کردهایم، گفت: این به صورت مناقصه انجام شده و مقرر شد ۱۵ هزار تن ریل شرکت ذوبآهن اصفهان تأمین کند و شرکت ساخت و توسعه شرایط مالی آن را به صورت نقدی به شرکت ذوبآهن پرداخت کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت راهآهن قرارداد ابتدایی برای تأمین زیرساخت با شرکت ذوبآهن منعقد کرده و مسیر قانونی برای خرید ریل از شرکت ذوبآهن اصفهان باز شده و هر میزان که شرکت ذوبآهن ریل تأمین کند، شرکت ساخت و شرکت راه آهن خریداری میکند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهایحمل و نقل کشور افزود: تا پایان امسال ۹۷۰ کیلومتر ریلگذاری را به اتمام میرسانیم و هماکنون ۳ مرکز استان به شبکه ریلی متصل شده و ۲۲ مرکز استان در آینده نزدیک به شبکه ریلی متصل میشوند.
خادمی ادامه داد: راهآهن تهران - همدان و قزوین - رشت ۵۰ تا ۶۰ درصد ریلگذاریاش انجام شده و پیش از سال ۹۲، ۵۰ درصد از زیرسازی آنها صورت گرفته بود.
وی اظهار کرد: در بخشهای روسازی آزادراه تهران_شمال ۳۲ کیلومتر و در آزادراه شیراز_اصفهان ۵۰ درصد روسازی به صورت بتنی انجام شده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.