رئیس دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری با اشاره به اینکه هنوز ارتباط بین پژوهش و بازار برقرار نشده است، گفت: فعالیتهای پژوهشی باید سفارشی و متناسب با نیازهای بازار باشد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر حیاتی، رئیس دانشکده محمدباقر(ع) ساری در حاشیه برگزاری هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و سومین فن بازار استان مازندران بیان کرد: نمایشگاه ویترینی از دستاوردها پژوهشگران است و در حاشیه آن تعامل و هم افزایی نیز با برگزاری کارگاه صورت میگیرد.
حیاتی با بیان اینکه 70 درصد دانشجویان فارغ التحصیل رشته فنی جذب بازار کار میشوند و مابقی در سطوح بالاتر ادامه تحصیل میدهند، تصریح کرد: دانشگاه محمد باقر(ع) خدمات استاندارد آموزشی دارد و در حوزه پژوهشی دستاوردهایی داشت که علاوه بر به روز بودن پاسخگوی مسائل نیاز بیرون نیز بوده است.
رئیس دانشکده امام محمدباقر(ع) ساری با اشاره به اینکه هنوز ارتباط بین پژوهش و بازار برقرار نشده است و در حال حاضر در مرحله دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: فعالیتهای پژوهشی باید سفارشی و متناسب با نیازهای بازار باشد. در امور پژوهشی هزینههای فراوانی شده است اما در بازار کمتر مورد توجه قرار میگیرد و مسئولان باید نسبت به تعریف پژوهش حساسیت بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه امام محمدباقر(ع) ساری نسبت به دانشگاه های دیگر کم هزینه است، خاطرنشان کرد: دانشجویان ورودی به دانشگاه محمد باقر(ع) هنرستانی هستند و در نهایت با یک مهارت فارغ التحصیل میشوند.
حیاتی با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال تربیت کارآفرین است، گفت: باید متولیان آموزشی رویکرد خود را تغییر دهند تا آموزشها از نظری به مهارتی تبدیل شود.
رئیس دانشکده امام محمد باقر(ع) با اشاره به اینکه باید تمایل به آموزش های نظری را به سوی آموزش های مهارتی تغییر داد، اظهار کرد: تمامی آموزش های این دانشگاه ها مهارتی است.
وی با بیان اینکه باید گرایش به رشتههای فنی و تربیت کاردان در جامعه افزایش یابد تا فارغ التحصیلان با مشکل اشتغال مواجه نشوند، از افزایش دانشگاههای پولی و مدرک گرا انتقاد کرد و گفت: برخی دانشگاهها با هزینه بیشتری فارغالتحصیلی راحتی دارند اما این امر به دانشگاههای کارآفرین و برنامه محور صدمه میزند. نباید مدرک دادن به هر قیمتی رواج یابد.