روند ثبت شکایت در سامانه تعزیرات حکومتی طرح رجیستری اعلام شد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ در هنگام خرید به موارد زیر توجه کنید:
به منظور خرید دستگاه لازم است ابتدا اصالت آن را بررسی کنید. برای استعلام اصالت، شناسه ۱۵ رقمی IMEI (بدون هرگونه خط تیره، ممیز و ...) را که بر روی جعبه دستگاه قابل مشاهده است، به شماره ۷۷۷۷ پیامک کنید یا با استفاده از کد دستوری # ۷۷۷۷ * از اصالت دستگاه اطمینان حاصل نمایید.
توجه کنید که پیامک ارسالی برای شما حتماً باید با سرشماره HAMTA ارسال شده باشد. اگر پیامکی با سرشماره دیگری در جواب برای شما ارسال گردید جعلی است و به هیچ وجه قابل استناد نیست.
بعد از اطمینان از اصالت تلفن همراه که نشاندهنده قانونی بودن و همچنین استاندارد بودن آن است، میتوانید تلفن همراه مدنظر را خریداری نمایید.
در قدم بعدی، دستگاه باید در شبکه اپراتوری فعال شود. برای این کار میتوان از کد فعالسازی ۶ رقمی که بههمراه جعبه است، استفاده نمود.
فرآیندهای مربوط به دریافت IMEI، استعلام اصالت و فعالسازی در همین راهنما موجود است.
حتماً پس از خرید دستگاه، فاکتور رسمی ممهور به مهر فروشگاه که IMEI دستگاه برروی آن درج شده است را از فروشنده دریافت نمایید.
نحوه مشاهده IMEI
تمام دستگاههایی که دارای قابلیت با نصب سیمکارت بوده و از شبکه ارتباطات سیار استفاده مینمایند، حداقل دارای یک شناسه بینالمللی ۱۵ رقمی منحصربهفرد بهنام IMEI میباشند. این شناسه برروی دستگاه بهصورت نرمافزاری، سختافزاری و فیزیکی نصب و درج میشود.
شناسه IMEI برروی جعبه دستگاه قابل رویت است و با شمارهگیری کد # ۰۶ #* نیز بر روی صفحه نمایش تلفن همراه، نمایش داده میشود. لازم به ذکر است گوشیهای دو سیمکارته، دارای دو شناسه IMEI و گوشیهای چند سیمکارته دارای چند IMEI میباشند.
نکته اساسی اینجاست که IMEI دریافتی از طریق کد دستوری # ۰۶ #* با کد درجشده روی جعبه مطابقت داشته باشد.
استعلام اصالت
۱. شمارهگیری کد دستوری # ۷۷۷۷ * با یک تلفن همراه غیر از تلفن همراهی که قصد خرید آن را دارید.
۲. ارسال عدد مربوط به گزینه «استعلام اصالت»
۳. وارد کردن شناسه ۱۵ رقمی IMEI درج شده روی جعبه دستگاه مورد نظر (تا این مرحله نیازی به باز کردن جعبه گوشی تلفن همراه نیست)
۴. تطابق اطلاعات ارائه شده (برند، مدل و...) با مشخصات گوشی
۵. باز کردن جعبه دستگاه موردنظر، شمارهگیری # ۰۶ #* و تطابق IMEI مشاهده شده با IMEI درج شده روی جعبه دستگاه
۶. در صورت عدم مطابقت اطلاعات نمایش داده شده با مشخصات دستگاه (برند، مدل و IMEI)، از خرید تلفن همراه خودداری کنیـد.
آموزش فعالسازی تجهیز
۱. شمارهگیری کد دستوری # ۷۷۷۷ *
۲. ارسال عدد مربوط به گزینه «فعالسازی»
۳. وارد کردن IMEI دستگاه موردنظر
۴. وارد کردن کد فعالسازی (مربوط به دستگاه)
۵. وارد کردن شماره سیمکارت دستگاهی که قصد فعالسازی آن را دارید.
۶. تأیید اطلاعات واردشده
۷. دریافت پیام و اطمینان از موفقیتآمیز بودن فرآیند
کاربرد رمز سامانه همتا
همتا، نام سامانه طرح ثبت تلفن همراه میباشد که از طریق درگاههای اینترنتی، کد دستوری و پیامکی قابل دسترسی است. رمز سامانه همتا با هدف احراز هویت فرد در استفاده از برخی قابلیتها مانند انتقال مالکیت درنظر گرفته شده است. تعریف رمز هنگام ثبتنام در سایت سامانه همتا انجام میشود.
توجه:
چنانچه قصد انتقال مالکیت تلفن همراه متعلق به سیمکارتِ خود را دارید، نیازی به استفاده از رمز همتا نیست. ولی درصورتیکه بخواهید با استفاده از تلفن همراه خود، تلفن همراه متعلق به سیمکارتِ دیگر را انتقال دهید، نیاز به رمز همتای آن سیمکارت دارید.
انتقال مالکیت تلفن همراه
۱. شمارهگیری کد دستوری # ۷۷۷۷ *
۲. ارسال عدد مربوط به گزینه «انتقال مالکیت»
۳. انتخاب یا ورود شماره سیمکارتی که قصد انتقال مالکیت تلفن همراه مربوط به آن را دارید.
۴. ارسال رمز همتا (مربوط به سیمکارت)
۵. انتخاب شناسه IMEI دستگاه موردنظر و ارسال عدد مربوط به آن
۶. وارد کردن شماره سیمکارت فردی که قصد انتقال تلفن همراه به وی را دارید.
۷. تأیید اطلاعات وارد شده
۸. دریافت پیام و اطمینان از موفقیتآمیز بودن فرآیند
توجه: پس از فعالسازی، تلفن همراه فقط بر روی سیمکارت فعالشده قابلیت استفاده از شبکه را خواهد داشت و درصورتیکه بخواهید از سیمکارت دیگری استفاده کنید، بایستی از طریق «انتقال مالکیت» که در صفحه ۷ توضیح داده شده است، اقدام نمایید. درغیر اینصورت تلفن همراه بر روی سیمکارت جدید فقط به مدت ۳۰ روز قابلیت استفاده خواهد داشت.
فرآیندها و ملاحظات حین استفاده
در صورت گمشدن کد فعالسازی، لازم است به شرکت گارانتیکننده دستگاه مراجعه کنید.
برای رعایت نکات امنیتی، توصیه میشود از شناسه IMEI خود مراقبت کنید و این شناسه را در اختیار دیگران قرار ندهید.
در صورت نیاز به تعمیر دستگاه، حتماً از عدم تغییر شناسه IMEI بعد از تعمیر دستگاه، اطمینان حاصل کنید.
از نصب اپلیکیشنهای مشکوک که مشخصات اصلی گوشی شما را تغییر میدهند پرهیز کنید.
سلام،این طرح کامل نیست مردم رو به دردسر انداختین،من یادم نمیاد اغاز طرح چه سیم کارتی داخل گوشیم بوده که حالا بخوام به خط دیگه انتقال بدم،،یک مشکل دیگه چهار پنج تا گوشی قدیمی مال ۱۰ تا ۱۱ سال پیش مثل ۱۱۰۰ و k۳۰۰ دارم که کارتونشون موجود نیست که کد imei رو بخونم و در ضمن خاموش بوده و الان نیاز دارم دوباره ازشون استفاده کنم اما نمیشه،دو تا گوشی هواوی خراب دارم که گذاشته بودم بدم تعمیر تکلیف اونا چی میشه،،این سرویس ضعیفه و باید گوشی هایی رو که قبل طرح روشن بوده رو بشناسه اما اینطور نیست،،کلی دردسر درست کردین، تا زیر ساختش کامل نشده خواهشا برش دارین
سلام واقعا با اين برنامه طرح ريجستري براي مردم مشكل درست شد اون قاچاق چي يا ان سود جو اصلا به مشكل نميخوره ما بدبخت بي جاره به مشكل ميخورم باعرض شرمنده گي اصلا با برنامه جلو نرفته كارشناسان سامانه همتا اصلا هيچ اطلاعاتي ندارن از وريز جوان واقعا درخواست مي كنم لطفا خواهش من با بدبختي يك گوشي موبايل خريداري كردم لطفا مسله من حل كنيد كلي مشكل داريم اينم حل كنيد لطفا