عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر شرکت ها با قیمت های چند برابری و قیمت های بسیار بالا محصول خود را بفروشند و مجددا ثبت سفارش خودرو باز شود، مشخص است که دست هایی پشت پرده است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزای دانشجو؛ داریوش اسماعیلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به افزایش قیمت خودروهای وارداتی با توقف ثبت سفارش خودرو، گفت: این موضوع که واردات خودرو یک نظم خاص و چارچوب مشخصی داشته باشد و به صورتی وارد شود که به تولید داخل لطمه وارد نشود، باید اصل، واردات باشد و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر روی واردات خودرو نظارت و کنترلهای لازم را اعمال کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر برای مدتی ثبت سفارش یک سری از خودروها و مجموعههای خودروها بسته شود و برخی واردکنندگانی که خودروهای خود را وارد کرده اند بخواهند با قیمتهای چند برابری و قیمتهای بسیار بالا محصول خود را بفروشند و مجددا ثبت سفارش را آزاد و باز کنند تصور بر این است که دست هایی پشت پرده بوده و نمیتوان تلقی دیگری جز بده بستانها بین مسئولان داشت.
وزارت صنعت بر فروش خودروهای وارداتی نظارت کند
وی با بیان اینکه تلقی بر این است که برخی به دنبال این هستند که ثبت سفارش ممنوع شود و خودروهای وارداتی را با قیمت بالایی بفروشند و مجددا ثبت سفارش را باز کنند، ادامه داد: اگر وزارت صنعت به این جمع بندی رسیده که دیگر ثبت سفارش نداشته باشد دیگر نباید ثبت سفارش داشته باشد نه اینکه پس از ۳ تا ۶ ماه که خودروها با قیمت بالا فروخته شد دوباره واردکنندگان و آنهایی که خودرو را با قیمت بالا فروختند، مجددا ثبت سفارش باز شود.
نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: افرادی که خودرو وارد میکنند، افرادی هستند که از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات داشتند و حتما باید تحت نظارت این وزارتخانه قرار بگیرند، چراکه اگر قرار باشد خورویی را با هر قیمتی و هر شکلی وارد کرده و به مصرف کننده بفروشند به نارضایتیهای دیگر افزوده میشود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر نتایج کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت به این رسیده که ثبت سفارش انجام نشود، برای همیشه نباید ثبت سفارش خودرو صورت بگیرد، نه اینکه موقتی باشد، البته مجموعه خودروهای وارداتی با یک ارز و حق گمرکی مشخصی وارد شده، لذا قیمتهای آن باید کنترل شده باشد.