معاون وزیر صنعت گفت: در صنعت دفاعی توانسته ایم موفق عمل کنیم، چون اولا نیاز ملی بوده و ثانیا افرادی همچون شهید تهرانی مقدم بر روی کار متمرکز شدند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان ایدرو با اشاره به اینکه طی دهههای گذشته دولتها همواره تلاش کرده اند تا استراتژی صنعتی تدوین و توسعه صنعتی را در دستور کار قرار دهند گفت: در زمان آغاز مسئولیت بنده در ایدرو بعد از بررسی تمامی استراتژیهای صنعتی ۵ حوزه نفت، خودرو، حمل و نقل، صنایع نوین و پیشرفته و تربیت نیرو در اولویت سیاستها قرار گرفت
وی با بیان اینکه برنامه ایدرو حرکت بر اساس همین اولویتها است، به پردیس خودرو گفت: تلاش ما این است که با توجه به امکانات مالی، نیروی انسانی در این راه٬ تولید داخلی را رونق و توانمند سازیم.
معظمی در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم صرف هزینههای مختلف در صنعت خودروسازی، ولی نتوانسته ایم، خودروساز شویم، اظهار داشت: اینکه خودروسازی طی دهههای گذشته اولویت در صنعت بوده است٬ اشتباه عمل نکرده ایم. ولی اگر از همان روز اول در صنعت خودرو بر روی بخش تحقیق و توسعه و طراحی تمرکز میکردیم امروز میتوانستیم همچون خودروسازهای بزرگ دنیا خودروساز باشیم.
وی در تبیین علت عقب افتادگی در صنعت خودروسازی خاطر نشان کرد: یکی از اصلیترین علل٬ عدم ثبات مدیریتی در صنعت خودروسازی است. از انجا که علی رغم همه تلاش ها٬ استراتژی صنعتی اجماع شدهای تدوین نشده است، لذا با تغییر دولتها و مدیران سیاستها نیز تغییر پیدا کرده است.
معظمی با مقایسه صنعت خودرو با صنایع دفاعی گفت: در صنعت دفاعی توانسته ایم موفق عمل کنیم. چرا که اولا نیاز ملی بوده و ثانیا افرادی همچون شهید تهرانی مقدمها بر روی کار متمرکز شدند و در چارچوب یک ثبات مدیریتی توانستند کار را به نتیجه برسانند. اگر در صنعت خودرو نیز همین گونه عمل کنیم موفق خواهیم شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابزار خرسندی نسبت به نگاه وزیر محترم صنعت تصریح کرد: جای بسیار خوشحالی و امیدواری است که فردی مانند آقای شریعتمداری بر روی تدوین استراتژی صنعتی مدون تاکید دارند و به دنبال این هستند که سمت و سوی صنعت خودروسازی را مشخص کنند.
مشکل خودرو سازی ها انتصابات خانوادگیه و دوستان شما
این چرخه ادامه داره و همه همدیگر رو ساپورت میکنند دوای درد خودرو سازی ها استفاده از کارگران با سواد و کار بلدیه که سرپرستهای بی سواد و انتصابی نمیذارن اونها نفس بکشند سرپرستها و کارشناس های خودرو سازی ها همه با ارتباط حکم گرفتند همه حقوق های هنگفت میگیرن اضافه کار به راه کارگران توانمند زیر دست گروههای زیر ۱۶ همه کار بلد متعهد و باسواد باید با چند غاز پول کار کنند این عدالت خودرو سازی هاست اگر این روشها برداشته بشه همه این رییس و سرپرستها رو بریزین بیرون هیچ اتفاقی نمیفته هزینه ها کم میشه و این شرکتها جون میگیرند
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
این چرخه ادامه داره و همه همدیگر رو ساپورت میکنند دوای درد خودرو سازی ها استفاده از کارگران با سواد و کار بلدیه که سرپرستهای بی سواد و انتصابی نمیذارن اونها نفس بکشند سرپرستها و کارشناس های خودرو سازی ها همه با ارتباط حکم گرفتند همه حقوق های هنگفت میگیرن اضافه کار به راه کارگران توانمند زیر دست گروههای زیر ۱۶ همه کار بلد متعهد و باسواد باید با چند غاز پول کار کنند این عدالت خودرو سازی هاست اگر این روشها برداشته بشه همه این رییس و سرپرستها رو بریزین بیرون هیچ اتفاقی نمیفته هزینه ها کم میشه و این شرکتها جون میگیرند