آخرین اخبار:
کد خبر:۶۶۸۴۶۳
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران تاکید کرد

لزوم توجه به شکل‌گیری زیست‌بوم آموزشی یکپارچه در کشور

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران وجود آموزش یکپارچه را پیش‌نیاز ایجاد اکوسیستم آموزشی در کشور دانست.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نصرت الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: صندوق (بنیاد ملی علم ایران) با اعتقاد بر ضرورت یکپارچگی آموزش، اکوسیستم آموزشی و رسالتی که در راستای تقویت و توسعه علم و فناوری دارد، برنامه کمک به پیدا کردن توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و استعداد‌های کودکان را از خانواده در قالب رشد درک علمی مردم دنبال می‌کند که برای تحقق این مسئله ۶ برنامه در صندوق مدون شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که آموزش‌ها در خانه، مهد کودک، مدرسه، جامعه و دانشگاه مکمل یکدیگر باشند، می‌توانند اثرگذاری بیشتری داشته و به عبارت بهتر در صورت وجود آموزش یکپارچه، اکوسیستم آموزشی به وجود خواهد آمد؛ بنابراین ضروری است که سیاست‌ها به گونه‌ای اتخاذ شود که آموزش در مهد‌های کودک شروع شده و در خانه و خانواده و تا دانشگاه ادامه یابد و اکوسیستمی یکپارچه با نگاهی ۳۶۰ درجه شکل گیرد.

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در ادامه ضمن اشاره به برگزاری سومین همایش مدیریت استعداد‌ها در هزاره سوم که در بهمن ماه امسال برگزار شد، عنوان کرد: خانواده‌ها، مربیان مهد‌های کودک، معلمان، نویسندگان داستان‌های کودک، تولیدکنندگان اسباب‌بازی و اساتید روانشناسی در باروری استعداد‌های کودکان نقشی پر اهمیت دارند.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، ضرغام با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش افزود: در صورت موافقت سازمان بهزیستی، پیشنهاد کمک به مربیان را جهت کسب دانش و مهارت و کشف ظرفیت‌ها و استعداد‌های کودکان حاضر در مهد کودک‌ها را در ادامه کار خانواده خواهیم داشت.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار