رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران وجود آموزش یکپارچه را پیشنیاز ایجاد اکوسیستم آموزشی در کشور دانست.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نصرت الله ضرغام، رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران گفت: صندوق (بنیاد ملی علم ایران) با اعتقاد بر ضرورت یکپارچگی آموزش، اکوسیستم آموزشی و رسالتی که در راستای تقویت و توسعه علم و فناوری دارد، برنامه کمک به پیدا کردن توانمندیها، ظرفیتها و استعدادهای کودکان را از خانواده در قالب رشد درک علمی مردم دنبال میکند که برای تحقق این مسئله ۶ برنامه در صندوق مدون شده است.
وی ادامه داد: در صورتی که آموزشها در خانه، مهد کودک، مدرسه، جامعه و دانشگاه مکمل یکدیگر باشند، میتوانند اثرگذاری بیشتری داشته و به عبارت بهتر در صورت وجود آموزش یکپارچه، اکوسیستم آموزشی به وجود خواهد آمد؛ بنابراین ضروری است که سیاستها به گونهای اتخاذ شود که آموزش در مهدهای کودک شروع شده و در خانه و خانواده و تا دانشگاه ادامه یابد و اکوسیستمی یکپارچه با نگاهی ۳۶۰ درجه شکل گیرد.
رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در ادامه ضمن اشاره به برگزاری سومین همایش مدیریت استعدادها در هزاره سوم که در بهمن ماه امسال برگزار شد، عنوان کرد: خانوادهها، مربیان مهدهای کودک، معلمان، نویسندگان داستانهای کودک، تولیدکنندگان اسباببازی و اساتید روانشناسی در باروری استعدادهای کودکان نقشی پر اهمیت دارند.
بر اساس اعلام معاونت علمی ریاستجمهوری، ضرغام با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با آموزش و پرورش افزود: در صورت موافقت سازمان بهزیستی، پیشنهاد کمک به مربیان را جهت کسب دانش و مهارت و کشف ظرفیتها و استعدادهای کودکان حاضر در مهد کودکها را در ادامه کار خانواده خواهیم داشت.