رئیس کنفرانس یادگیری الکترونیکی گفت: با گذشت زمان نقش آموزش الکترونیکی روز به روز برجستهتر میشود بنابراین اقدامات دانشگاهها و آموزش و پرورش در این زمینه باید بیشتر شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو حسین حسینی رئیس کنفرانس یادگیری الکترونیکی در دوازدهمین کنفرانس یادگیری و یاددهی الکترونیکی که صبح امروز در دانشکده مدیریت برگزار شد بیان کرد: ویژگی آموزش در بستر الکترونیک انعطاف پذیری است که این انعطاف پذیری در همه جهتها در محتوا مانند سرفصل دروس، زمان و مکان میتواند مطرح شود که این قابلیتها را قاعدتا در بستر آموزش الکترونیکی شاهد هستیم.
وی در ادامه گفت: آنچه مسلم است آموزش در بستر الکترونیکی در راستای ایجاد یک شبکه تعاملی است و در این شبکه تعاملی باید زیرساختهایی را فراهم کنیم برخی از زیرساختها فناوری است که بخشی به تولید محتوا و بخشی به توانمندسازی و شایستگی که در مخاطبان باید ایجاد شود مربوط میشود.
وی هم چنین افزود: یکی از شایستگیها برای معلمان استادان دانشجویان و دانش آموزان دانش الکترونیکی است و یکی از زیرساختهایی که ما باید فراهم کنیم مسئله زیرساختهای فرهنگی و اجتماعی است و به نظر میرسد همزمان با تحولات این دانش زیرساختهای اجتماعی و فرهنگی ایجاد نشده است.
رئیس کنفرانس یادگیری الکترونیکی گفت: ما درک مشترک از مفهوم الکترونیکی نداریم بخشی از آن به موضوع زیرساختهای اجتماعی فرهنگی برمی گردد که به آن توجه نشده است.
حسینی اظهار کرد: با گذشت زمان نقش آموزش الکترونیکی روز به روز برجستهتر میشود بنابراین اقدامات دانشگاهها و آموزش و پرورش در این زمینه باید بیشتر شود.
وی با اشاره به امکانات کشور در دو دهه گذشته تصریح کرد: از نظر زیرساختها و نیروی انسانی متخصص و توانمندیهایی که در این حوزه داریم موقعیت خوبی در کشور فراهم شده است.
حسینی افزود: کشور میتواند دو رویکرد متفاوت داشته باشد یا در جهت تکنولوژیها منفعل باشد یا با استفاده از زیرساخت ها، توانمندیهای فراهم شده آنها را به حداکثر خدمت بگیرد تا در سطح ملی موفق باشیم.
وی عنوان کرد: آنچه مسلم است علی رغم تواناییهای موجود نظام آموزشی ما است که اشکالات اساسی دارد.
وی در پایان گفت: علاوه بر یادگیری و یاددهی مقوله علم و هنر و رویداد استارت آپی نوید بخش این موضوع است که در مسیر جدیدی قرار گرفته ایم و میتوانیم با نگاهی به گذشته سیاستهای کشور در حوزه الکترونیک را بهبود بخشیم و نتایج این کنفرانسها میتواند نتایج مناسبی در یافتههای محققان در حوزه یادگیری الکترونیکی در کشور فراهم کند.