
کد خبر:۶۸۴۶۱۷
دبیر انجمن لبنی اعلام کرد:
تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت لبنیات در ماه مبارک رمضان
دبیر انجمن لبنی گفت: کارخانجات صنایع لبنی در ماه مبارک رمضان، محصولات خود را با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی در سطح فروشگاههای تعیین شده وزارت جهاد و وزارت صنعت ارائه خواهند کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رضا باکری گفت: هم اکنون کارخانجات صنایع لبنی بیش از ۷ میلیون تن شیر خام سالانه دریافت و تبدیل میکنند؛ ضمن اینکه ۳ تا ۳ و نیم میلیون تن فرآوردههای سنتی نیز در ماستبندیها و خودمصرفیها تولید میشود که در مجموع، به ۱۰ و نیم میلیون تن میرسد؛ از این رو ظرفیت تولید بیش از مصرف سرانه سالانه خانوار کشور است.
وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان نخواهد بود، اضافه کرد: انواع فرآوردههای لبنی به وفور در اختیار خانوادهها خواهد بود و هیچگونه افزایش قیمتی در ماه مبارک رمضان در حوزه محصولات لبنی نخواهیم داشت.
باکری گفت: درباره تغییر قیمت ها، مراحل کارشناسی در سازمان حمایت طی شده و دامداران اسناد و مدارک خود را ارائه دادند که این اسناد بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارائه شده و امیدواریم این هفته تصویب شود؛ اما هر چه درباره تغییرات قیمتی تصویب شود بعد از ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.
وی افزود: ستاد تنظیم بازار از سال ۹۴ هیچ مصوبهای درباره قیمت فرآوردههای لبنی نداشته است؛ از این رو کارخانجات معادل تورم سالانه و اثربخشی آن روی محصولات که ناشی از دستمزد، هزینههای انرژی، مواد بسته بندی و نرخ برابری ارز است تغییرات قیمت داشتند در سال ۹۷ نیز برای ۱۲ درصد اثربخشی تغییرات نرخ ارز و مواد پتروشیمی مورد نیاز برای بسته بندی، پیشنهادهایی به سازمان حمایت ارائه شده که پس از ارسال به ستاد تنظیم بازار، تصمیم گیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه هیچگونه کمبودی در محصولات لبنی در ماه مبارک رمضان نخواهد بود، اضافه کرد: انواع فرآوردههای لبنی به وفور در اختیار خانوادهها خواهد بود و هیچگونه افزایش قیمتی در ماه مبارک رمضان در حوزه محصولات لبنی نخواهیم داشت.
باکری گفت: درباره تغییر قیمت ها، مراحل کارشناسی در سازمان حمایت طی شده و دامداران اسناد و مدارک خود را ارائه دادند که این اسناد بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارائه شده و امیدواریم این هفته تصویب شود؛ اما هر چه درباره تغییرات قیمتی تصویب شود بعد از ماه مبارک رمضان اجرایی خواهد شد.
وی افزود: ستاد تنظیم بازار از سال ۹۴ هیچ مصوبهای درباره قیمت فرآوردههای لبنی نداشته است؛ از این رو کارخانجات معادل تورم سالانه و اثربخشی آن روی محصولات که ناشی از دستمزد، هزینههای انرژی، مواد بسته بندی و نرخ برابری ارز است تغییرات قیمت داشتند در سال ۹۷ نیز برای ۱۲ درصد اثربخشی تغییرات نرخ ارز و مواد پتروشیمی مورد نیاز برای بسته بندی، پیشنهادهایی به سازمان حمایت ارائه شده که پس از ارسال به ستاد تنظیم بازار، تصمیم گیری خواهد شد.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.