
کد خبر:۶۸۶۴۱۴
شریعتینیاسر:
وزارت علوم برای مهارتافزایی دانشجویان کارشناسی برنامه دارد
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: طرحهایی در حوزه مهارتافزایی دانشجویان در مقطع کارشناسی در دست اقدام داریم.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجتبی شریعتینیاسر معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مقطع کارشناسی برای ما بسیار مهم است، زیرا عملا شکلگیری فکر دانشجویان در دوره کارشناسی صورت میگیرد به طوری که هم سن دانشجویان در آن زمان اقتضا میکند که تفکرشان شکل بگیرد و هم اساسا پایه علمی دانشجویان در دوره کارشناسی شکل میگیرد.
وی افزود: اگر ما در دوره کارشناسی بتوانیم به خوبی به دانشجویان خدمات دهیم جوانان ما بهتر میتوانند به عرصه کار ورود پیدا کنند و غیرضروری به دنبال ادامه تحصیل غیر هدفمند نمیروند و این مساله نکته بسیار مهمی است.
شریعتینیاسر اظهار داشت: به اعتقاد من دلیل ادامه تحصیل بخشی از کسانی که در دورههای تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل میدهند این است که کار مناسب پیدا نمیکنند و فکر میکنند که ادامه تحصیل بهتر از بیکاری است و به نوعی خود را سرگرم میکنند.
وی افزود: اگر ما در دوره کارشناسی بتوانیم به خوبی به دانشجویان خدمات دهیم جوانان ما بهتر میتوانند به عرصه کار ورود پیدا کنند و غیرضروری به دنبال ادامه تحصیل غیر هدفمند نمیروند و این مساله نکته بسیار مهمی است.
شریعتینیاسر اظهار داشت: به اعتقاد من دلیل ادامه تحصیل بخشی از کسانی که در دورههای تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل میدهند این است که کار مناسب پیدا نمیکنند و فکر میکنند که ادامه تحصیل بهتر از بیکاری است و به نوعی خود را سرگرم میکنند.
معاون آموزشی وزیر علوم از برنامهریزیهایی برای اجرای طرحهایی در حوزه مهارت افزایی دانشجویان خبر داد و عنوان کرد: ما اگر بتوانیم از طریق مهارت افزایی بیشتر دانشجویان کارشناسی را به بازار کار ورود دهیم افزایش مهارتهای تخصصی قطعا موفقتر هستند و رشد بی رویه حوزه تحصیلات تکمیلی هم کنترل میشود.
منبع: فارس
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.