
وزیر آموزش و پرورش در دیدار فراکسیون قرآنی مجلس:
«دانشآموزان فارغالتحصیل» مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند
وزیر آموزش و پرورش گفت: علیرغم تلاشهای صورت گرفته در فرآیند تعلیم و تربیت برای آموزش قرآن به دانشآموزان، متأسفانه دانشآموزان فارغالتحصیل، مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جلسه مشترک رئیس و اعضای کمیسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی که در ساختمان شهید رجایی این وزارتخانه برگزار شد، با تبریک ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: دبیرخانه آموزش عمومی قرآن در آموزش و پرورش قرار دارد و موضوع راهبری برنامههای قرآنی در این وزارتخانه پیگیری میشود.
وی تصریح کرد: علیرغم تلاشهای صورت گرفته در فرآیند تعلیم و تربیت برای آموزش قرآن به دانشآموزان، متأسفانه دانشآموزان فارغالتحصیل، مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند؛ بنابراین خروجی این موضوع مطلوب نیست.
بطحایی ادامه داد: شاید این موضوع علل مختلفی داشته باشد، مانند عمیق نبودن آموزشها یا عدم تمرین و تکرار آموختهها توسط دانشآموزان که باعث میشود دانشآموزان چنانکه باید و شاید قرآن را تلاوت نکنند.
بطحایی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد، قدمهای مؤثری در رفع این مشکل برداشته شود و راهکارهایی را در دست بررسی داریم.
وی بررسی دقیق از میزان آشنایی دانش آموزان با قرآن را ضروری دانست و افزود: محتواهای قرآنی توسط متخصصین تهیه و توسط معلمان قرآن طی یک تا ۲ ساعت در هفته به دانشآموزان آموزش داده میشود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای نشر قرآن بعد از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بهزودی کارگروه قرآن تشکیل میشود تا نقشه راهی را تهیه و پس از بررسی در جلسه مشترک با فراکسیون قرآنی جهت اجرا به مدارس ابلاغ خواهد شد تا مشکلات روخوانی و روانخوانی در گام اول رفع شود.
در این جلسه رئیس و اعضای فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی و معاون آموزش ابتدایی و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به بحث و بررسی راهکارهای تقویت آموزش قرآنی در مدارس پرداختند.
وی تصریح کرد: علیرغم تلاشهای صورت گرفته در فرآیند تعلیم و تربیت برای آموزش قرآن به دانشآموزان، متأسفانه دانشآموزان فارغالتحصیل، مهارت تلاوت و قرائت قرآن را ندارند؛ بنابراین خروجی این موضوع مطلوب نیست.
بطحایی ادامه داد: شاید این موضوع علل مختلفی داشته باشد، مانند عمیق نبودن آموزشها یا عدم تمرین و تکرار آموختهها توسط دانشآموزان که باعث میشود دانشآموزان چنانکه باید و شاید قرآن را تلاوت نکنند.
بطحایی خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم کرد، قدمهای مؤثری در رفع این مشکل برداشته شود و راهکارهایی را در دست بررسی داریم.
وی بررسی دقیق از میزان آشنایی دانش آموزان با قرآن را ضروری دانست و افزود: محتواهای قرآنی توسط متخصصین تهیه و توسط معلمان قرآن طی یک تا ۲ ساعت در هفته به دانشآموزان آموزش داده میشود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تلاشهای صورت گرفته برای نشر قرآن بعد از انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بهزودی کارگروه قرآن تشکیل میشود تا نقشه راهی را تهیه و پس از بررسی در جلسه مشترک با فراکسیون قرآنی جهت اجرا به مدارس ابلاغ خواهد شد تا مشکلات روخوانی و روانخوانی در گام اول رفع شود.
در این جلسه رئیس و اعضای فراکسیون قرآنی مجلس شورای اسلامی و معاون آموزش ابتدایی و معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به بحث و بررسی راهکارهای تقویت آموزش قرآنی در مدارس پرداختند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.