مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: نخستین بار فراخوان عمومی فاینانس داخلی برای پروژه راهآهن میانه - اردبیل اجرایی و یک بانک دولتی به عنوان فاینانسور انتخاب شد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، خیرالله خادمی اظهار داشت: استفاده از تسهیلات مالی داخلی در چارچوب آییننامه اجرایی ماده واحده قانون اصلاح ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت صورت گرفته است که به منظور تأمین بخشی از نیاز مالی طرح راهآهن میانه ـ. اردبیل دریک فراخوان عمومی اطلاعرسانی شد و طبق بررسیهای صورت گرفته یک بانک دولتی داخلی به عنوان فاینانسور انتخاب شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی رقم قرارداد را ۷۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: پیشنهاد فاینانسور به همراه متن پیشنویس قرارداد به سازمان برنامه و بودجه ارایه و در صورت موافقت سازمان با سود پیشنهادی این طرح عملیاتی میشود.
خادمی کمبود اعتبارات را عامل اصلی تاخیر در پروژههای ریلی دانست و گفت: در صورت تامین به موقع اعتبارات طرحهای ریلی طبق زمان مقرر به بهرهبرداری میرسند.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه راهآهن میانه ـ. اردبیل یکی از اولویتهای مهم ریلی کشور است، اظهار داشت: در طرحهای اقتصاد مقاومتی توسعه ریلی کشور بعد از اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی، اتصال پنج مرکز دیگر استان در اولویت قرار میگیرد که اتصال استان اردبیل به خطآهن سراسری یکی از مهمترین طرحها است.