آخرین اخبار:
کد خبر:۶۹۹۵۸۲

بیشترین علل مردودی اتوبوس‌های شهری در آزمون معاینه فنی/دودزایی در رتبه هفتم

سومین جلسه کارگروه «رفع دودزایی» صبح امروز سوم مرداد ۹۷ به منظور بررسی آلایندگی اتوبوس‌های خط ٢ برگزار شد.
 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیمان سنندجی، با اشاره به تشکیل کارگروه رفع دودزایی به منظور بررسی آلایندگی اتوبوس‌های پایتخت در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: هر هفته یک خط اتوبوسرانی اعم از اتوبوس‌های بی. آر. تی و خطوط فیدر در این کارگروه بررسی می‌شود که امروز خط ٢ بی. آر. تی و خطوط فیدر حد فاصل پایانه آزادی تا خاوران بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۴۷ دستگاه اتوبوس این خط به لحاظ فنی، فرسودگی، آلایندگی و ظاهری بررسی شدند، تصریح کرد: تمامی اتوبوس‌های پایتخت تا مهرماه جاری معاینه فنی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر بخشنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک مبنی بر الزام اخذ گواهی معاینه فنی توسط اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: ٧٥درصد از اتوبوس‌های شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند.

سنندجی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، اتوبوس‌های برون‌شهری و خودرو‌های سنگین بالای ۱۰ سال، هر ۳ ماه یک‌بار و اتوبوس‌های سبک و سنگین زیر ۱۰ سال، هر ۶ ماه یک‌بار باید گواهی معاینه فنی دریافت کنند. از این رو هر هفته اتوبوس‌های خطوط مختلف شهر تهران بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه ٨ آیتم دلیل ردی اتوبوس‌های شرکت واحد در آزمون معاینه فنی است که «دودزایی» رتبه هفتم را داشته و شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوس‌ها در قسمت عیوب ظاهری است.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار