رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: صنعت حمل و نقل هوایی ضعیفترین سود را بین بیست صنعت سودده دنیا دارد و سازمان هواپیمایی کشور تلاش میکند مشکلات زیرساختی در حمل و نقل هوایی را به حداقل برساند.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، علی عابدزاده در مراسم ورود ۵ فروند هواپیمای ایتیآر به فرودگاه مهرآباد بیان کرد: وظایف سازمان هواپیمایی کشوری در کنار تامین ایمنی، توسعه صنعت حمل و نقل هوایی در کشور است.
وی در ادامه افزود: سرمایه گذاری حمل و نقل هوایی در حوزه مسیرهای خاص شهرهای خاص صورت گرفته، اما به دلیل بیتوجهی که سالها رخ داده امروز در ۱۴ فرودگاه کشور ۹۰ درصد جابجاییها انجام میشود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح سیاستهای این سازمان توضیح داد: سیاستها طوری تعیین شده که سازمان هواپیمایی مشوقهایی برای سرمایهگذاران دارد و در صدور مجوز تسهیلاتی فراهم کرده تا به حداقل سرمایه در توسعه منطقه محضر داشته باشد.
عابدزاده تاکید کرد: سازمان هواپیمایی کشوری تلاش کرده مشکلات و ساختار ضعیف حمل و نقل هوایی را اصلاح کند، امروز شرایط متفاوت شده و هواپیماهایی که وارد ناوگان شدهاند در توسعه مناطق موثرخواهند بود.
وی یاداور شد: ایران برای توسعه هیچ گونه راهی را جز انتخاب این هواپیماهای توربوتراپ ندارد که برای مسافتهای تا ۵۰۰ کیلومتر اقتصادی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح عوامل توسعه منطقهای اظهار کرد: برای توسعه منطقهای حدود ۶ نوع هواپیما نظیر جتها، MRG ها، CRG هاو .. است که زیر صد نفر هستند سری دوم هم توربوجتهای کانادایی، Q. ۴۰۰ و ATRها هستند.
وی در این باره افزود: ایتیآرها بازار پایدار دارد، صد مسیر برای این هواپیماها وجود دارد که رقیبی برای آن نیست. عابدزاده یاداور شد: اصولا حمل و نقل هوایی ضعیفترین سود را بین بیست صنعت سودده دنیا دارد و سعی میکنیم به اتفاقات در حاشیه جواب ندهیم و وقتی برای پاسخگویی به مسائل غیر تخصصی نداریم.
وی با تاکید بر اینکهای تیآرها قطعا برای کشور پرکاربرد هستند گفت: هواپیماهایای تیآر قطعا برای کشور پرکاربرد هستند و مسائل بازرگانی و عملیات متفاوتی را میطلبند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: کمیسیون سانحهای مستقل امروز در سازمان هواپیمایی کشور داریم که تاکنون نبوده و رئیس کمیسیون بررسی سانحه هیچوقت جزو کارشناسان دفتر پرواز و .. نبوده است.
وی تاکید کرد: ما برای گذر از تحریم برنامه مدونی داریم، ولی به دلایل امنیتی این برنامه را اعلام نمیکنیم.
عابدزاده در انتها خاطرنشان کرد: در حال حاضر برنامهای داریم تا از حداکثر ظرفیتهای کشور با برنامههای مشخص در صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم.