به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر که به مناسبت تقدیر از خبرنگاران انجام شد با بیان اینکه مسیر خبرنگاری مسیرپرخطری است گفت: باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم تا خبرنگاران بتوانند انعکاس کامل اطلاعات را انجام دهند.
اسکندری با بیان اینکه مجمع سالانه ما در مرداد ماه سال جاری برگزار شد گفت: عملکرد سازمان برای بنیاد شهید ارسال می شود.
اسکندری در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری دانشجو مبنی بر فعالیت این سازمان در کسب و کارهای نوگفت: استارت آپ روناک را که ماحصل تلاش های تیم های استارت آپی سازمان بوده را در خرداد ماه عرضه کردیم و برند روناک در این عرصه به یک ابر برند در صنایع کشاورزی تبدیل خواهد شد.
وزیر اسبق کشاورزی با اشاره به اینکه قصد گسترش فضای اقتصادی در برخی حوزه ها را نداریم گفت: به عنوان نمونه در بحث سلامت به فکر گسترش نبوده و تنها بیمارستان خاتم الانبیا را به روز و مجهز می کنیم و به فکر افزایش بیمارستان نیستیم.
وی از صنایع الکترونیک به عنوان صنایعی که سازمان قصد متوقف کردن فعالیت ها در آن را دارد نام برد و اضافه کرد: شرکت شهاب در آینده واگذار خواهد شد، اما سازمان تمام شرکتهایی را که قصد واگذاری دارد ابتدا به روز و مجهز و سودده و سپس اقدام به واگذاری سهام آن می کند.
محمدرضا اسکندری در ادامه گفت: به دنبال نیروگاه سازی در صنعت برق بوده و این نیروگاه ها به صورت گازی و تبدیل به سیکل ترکیبی است و در هفته دولت کلنگ ساخت آن زده و فاز اجرایی را با شرکت مپنا انجام خواهیم داد.
به گفته مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر، فعالیت این سازمان تا قبل از سال 88 در مناطق آباد در کشور بوده و بعد از آن تمرکز زیادی در مناطق محروم به ویژه در استان های لرستان، ایلام و کرمانشاه و بخش های محروم خراسان انجام شده است.
مدیر عامل سازمان اقتصادی کوثر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال 96، 26 میلیون از 40 میلیون مرغ تخم گذار از بین رفت ولی در مدت زمان کوتاهی توانستیم نیاز بازار را تامین کنیم، در سخت ترین شرایط تحریم اگر هیچ تولیدکننده دیگری هم در کشور مرغ تولید نکند به تنهایی قادر به تامین نیاز 2 سال از مصرف کشور را داریم.
به گزارش محمدرضا اسکندری اهم برنامه های این سازمان در سال گذشته به این شرح می باشد:
1ـ تلاش برای فعالیت در مدار شاخصهای اقتصاد مقاومتی و اصول موضوعه ابلاغی از دفتر مقام معظم رهبری
2ـ توجه جدی به مسئله بهرهوری و منابع انسانی و جوانگرایی
3ـ توجه اساسی به مقوله کارشناسی و نگاه علمی در کارها و تاکید بر کار گروهی، راهاندازی کارگروههای متعدد با حضور کارشناسان داخلی و بیرونی
4ـ تلاش برای تحقق برنامه و بودجه مصوب سازمان و افزایش و ارتقای کیفیت کاری در شرکتهای تابعه
5ـ توجه جدی در به کارگیری جامعه هدف، در عرصههای مدیریتی سازمان و شرکتهای تابعه
از 11 درصد مدیران جامعه هدف در سال 88 هماکنون 70 درصد اعضای هیأتمدیره شرکتها و مدیران سازمان از جامعه هدف و خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان هستند.
6ـ اهتمام جدی برای ورود به بازار سرمایه در راستای مردمیکردن فعالیتها، به طوری که در سال 97 بالای 80 درصد پورتفوی سازمان در بازار سرمایه عرضه میشود.
7ـ اهتمام جدی برای رونق تولید ملی و ایجاد برندهای داخلی و افزایش کیفیت تولیدات برای صادرات