وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هماهنگ شده است ایرلاینها بتوانند به حیات خود در بالاترین و بهترین شرایط ممکن ادامه دهند، گفت: در شرایط تحریم، حفظ صنعت هواپیمایی از قیمت پروازها برای کشور بسیار مهمتر است.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، عباس آخوندی در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان این مطلب افزود: هم اکنون ۴۵ تا ۵۵ درصد هزینههای تمام شده قیمت بلیت هواپیما متاثر از قیمت ارز است و اینکه بگوییم تحولات ارز روی قیمت بلیت تاثیر ندارد، حرف دقیقی نیست.
وی که با خبرگزاری صداوسیما گفتگو میکرد، افزود: از شرکتهای هواپیمایی خواسته ایم قیمت بلیتها را روی پایگاههای اینترنتی خود منتشر کنند و در تلاش هستیم سهم پروازهای چارتر را از سبد پروازها به شدت کاهش دهیم و محدود کنیم، زیرا افزایش قیمتها در پروازهای چارتر خیلی بیشتر از قیمت رسمی شرکتهای هواپیمایی است.
وزیر راه و شهرسازی به مردم توصیه کرد: بلیت هواپیمای خود را از خود شرکتهای هواپیمایی تهیه کنند، زیرا این قیمتها متعادلتر است و مشمول تخلفات پروازهای چارتری نیست.
وی صنعت هواپیمایی را مهمترین صنعتی دانست که به دلیل ویژگیهای خاص آن، از تحریمهای آمریکا آسیب میبیند و افزود: خوشبختانه شرکتهای هواپیمایی و صنعت هواپیمایی ایران تجربه تحریمهای گذشته و نحوه اداره آن را دارند بنابراین حفظ و سرپا نگهداشتن این صنعت مهمترین سیاست ما در شرایط فعلی است.
آخوندی تاکید کرد: در جلسه امروز ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز گزارش کاملی از وضعیت تحریمها و تاثیرات آن و راهحلهای مقابله با این تحریمها در صنعت هواپیمایی ارائه دادیم و با شرکتهای هواپیمایی نیز هماهنگیهای گستردهای شده است که بتوانند به حیات خود در بالاترین و بهترین شرایط ممکن ادامه دهند.
وی بخش خصوصی را مهمترین بخش فعال در صنعت هواپیمایی دانست و گفت: سیاست مهم ما حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این صنعت است که البته این سیاست از گذشته در کشور وجود داشته و غیر از ایرانایر، سایر خطوط هواپیمایی ایران وابسته به بخش خصوصی هستند.
با درود؛ احتراما اینکه وزیر محترم اذغان دارند که نرخ ارز روی بلیط هواپیما تاثیرگذار است و ... آیا تعیین این نرخ ارز و بالا رفتن نرخ رهن و اجاره و مسکن و ... و همچنین بالا رفتن تعیین نرخ ارز دولتی در برنام ششم که حوالی 55 دلار بوده و حالا مدتی است بین 65 تا 76 دلار است آیا در زندگی سوار شونده بر هواپیما و اجراه نشین ها و رهن کننده های مسکن و ... هم مد نظر شان است و یا بطور عمومی حقوق کارمندان دولت ( به غیر مدیران محترم میانی و بالایی ) و کارگران ساده و کسبه خرد با همان استدلال متوسط 10 درصد پلکانی باید بالا رود ؟ اگر می خواهید تورم دولتی و تخصصی دولت را که معمولا در این چند سال بین 7 تا 11 درصد را بیان کنید پس این افزایش ها مثل مسکن و انرژی و سبد خانواده که تا 70 درصد بالا رفت را چه گونه باید تعبیه شود ؟ مگر اینکه ارزش ریالی دریافتی کارکنان دولت و کارگران و کسبه خرد رابه 9 میلیون تومان برسانید و یا حقوق و مزایا را ماهی 9 میلیون تومان بدهید والا بقیه حرف ها امثال بالا نوعی سوپاپ اطمینان و انحراف از وضع اصلی و یا صورت مسئله را پاک کردن که همان وضعیت بسیار بسیار بعد معیشتی این سه طبقه که معمولا رای را در صندوق می ریزنداست ؛ یعنی پرداخت های غیر عادلانه را همگان گم می کنند و بفکر حقوق نجومی بگیر هستند و یا بفکر گرانی بلیط هواپیما و ... حالا باید برای اینکه فشار بکنار برود کاری کنید که یکی از آن افزایش حقوق تا سقف بالا و یا بالا بردن ارزش ریالی تا سقف بالا که ذکر شد است . بدرود
صنایع هواپیمایی پیچیده تره یا صنعت هوا فضا و ساختن ماهواره و موشک ماهواره بر، اخوی؟!؟
کجایی؟!
چقدر ضعیف النفسید؟!
اینکه صنایع نظامی پیشرفته و مستقل ایران دست شماها نیست، گواهی هست بر بیکفایتی و ضعف شما.
اوج عدم لیاقتتون وضعیت فعلی سایپا و ایران خودروست...
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
کجایی؟!
چقدر ضعیف النفسید؟!
اینکه صنایع نظامی پیشرفته و مستقل ایران دست شماها نیست، گواهی هست بر بیکفایتی و ضعف شما.
اوج عدم لیاقتتون وضعیت فعلی سایپا و ایران خودروست...