کد خبر:۷۰۶۶۸۳
رهایی:

صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد بررسی شد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیات مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی طرح آمایش آموزشی و ساماندهی اساتید حق التدریس تشکیل شده و صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی بررسی شد .
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رهایی در چهاردهمین همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت و استانداردسازی آموزش برای جذب هر چه بیشتر دانشجو، کاهش فاصله کیفی بین واحدها، افزایش اعتبار مدارک تحصیلی و ارتقا دانشگاه در سطح دانشگاه‌های معتبر ملی و بین المللی از اهداف همایش معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی است.

وی با اشاره به بکارگیری شورا‌های فعال در سطح معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی افزود: شورای سنجش و پذیرش، شورای برنامه ریزی، شورای گسترش، شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی و کمیسیون موارد خاص و کمیته انتظامی بدوی و تجدیدنظر از جمله شورا‌های فعال هستند.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی از تشکیل هیات مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، برنامه ریزی طرح آمایش آموزشی و ساماندهی اساتید حق التدریس خبر داد و تاکید کرد: صلاحیت علمی و عمومی اساتید حق التدریس دانشگاه آزاد اسلامی مورد ارزیابی قرار گرفت.

رهایی همچنین با اشاره به ساماندهی اعضای هیات علمی اظهار داشت: با اعضای هیات علمی بالای ۷۵ سال، بازنشسته و نیمه وقت اتمام همکاری شد و طرح تعاون استانی اعضای هیات علمی به منظور کاهش هزینه‌ها اجرا شده است.

وی با بیان اینکه سامانه نظارت و ارزیابی به زودی راه اندازی می‌شود، گفت: فرم و سوالات استاندارد برای ارزیابی آموزشی طراحی شده و ارزیابی آموزشی اساتید در هر نیمسال تحصیلی از طرف دانشجویان و گروه آموزشی صورت می‌گیرد و ادامه ارزیابی واحد‌ها براساس معیار‌های اعلامی انجام می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور‌های توسعه یافته، اساتید دانشگاه‌ها همواره در ارتباط تنگاتنگ با صنعت برای حل مشکلات جامعه هستند، افزود: موفقیت دانشگاه‌های کمبریج، استنفورد و برکلی در ایجاد سرمایه ۱۵ میلیارد دلاری از توسعه شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند الگوی خوبی برای دانشگاه‌های کشور ما باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌های دانشگاه آزاد اسلامی و شرایط کنونی و آینده کشور، لازم است تدوین برنامه‌های درسی میان رشته‌ای مرتبط با نیاز‌های تولیدی، خدماتی و اشتغال کشور (بر مبنای نیازها، مسائل، چالش‌های علمی، فناوری و توسعه‌ای کشور) و اجرای آن‌ها در دانشگاه، در اولویت واحد‌های دانشگاهی قرار گیرد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار