دبیرخانه شورای پژوهشگاههای ملی کشور با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی کارگاه آموزشی آشنایی با مدل کسبوکار را برگزار میکند.
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مفهوم مدل کسبوکاراز مفاهیم تازه سازمان و مدیریت است که در آغاز دهه ۱۹۹۰ میلادی وارد گفتمان آکادمیک شد و پس از دو دهه، این مفهوم در همه حوزهها نفوذ کرد و جای خود را یافت اگرچه مرز مفهوم مدل کسبوکار با برخی از مفهومهای سازمانی دیگر همانند طرح (Plan)، استراتژی (Strategy)، و تاکتیک (Tactic) کسبوکار روشن است، ولی شفافسازی تفاوت این مفهومها با یکدیگر در آگاهی بهتر از چارچوب مدل کسبوکار کمک خواهد کرد.
شورای پژوهشگاههای ملی کشور که متشکل از ۱۳ پژوهشگاه دارای ماموریتهای ملی است برای توسعه کسب و کارهای دانش محور و تاسیس و توسعه مراکز رشد واحدهای فناوری در مراکز آموزش عالی و پژوهشی، مقرر کرده است تا دورههای آموزشی مدل مناسب کسب و کارهای علمی تخصصی برای آشنایی دست اندرکاران برگزار کند.
این دوره شامل تعریف مدل کسبوکار، لایهها و گونههای مدل کسبوکار، تحلیل و طراحی و آشنایی با مدل کسبوکار و فرآیندها و هزینههای طراحی مدل کسبوکار است.