عضو کمیسیون فرهنگی گفت:اینکه هیچ ملاک مشخصی برای تدوین کتب آموزشی مدارس وجود نداشته باشد و افراد صرفا براساس سلیقه بخواهند در این زمینه تصمیم گیری کنند نظام اموزشی را دچار اخلال میکند.
محمداسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو با اشاره به برخی اخبار منتشره پیرامون گنجاندن داستان فیلم ابد و یک روز در کتابهای درسی پایه دوازدهم، اظهار داشت: معتقدم که برای تدوین کتابهای درسی باید یک چارچوبهای صحیح و روشن و هدفمندی را تعیین کرد.
وی افزود: باید تمامی ابعاد موضوعاتی که قرار است در قالب موضوعات آموزشی در کتب درسی مدارس آورده شود به ویژه آسیبهای اجتماعی در چارچوبهای تعیین شده به لحاظ روان شناختی، جامعه شناسی و علمی سنجیده شود.
سعیدی تصریح کرد: اینکه هیچ ملاک مشخصی برای تدوین کتب اموزشی مدارس وجود نداشته باشد و افراد صرفا براساس سلیقه بخواهند در این زمینه تصمیم گیری کنند نظام اموزشی را دچار اخلال میکند.
عضو کمیسیون فرهنگی در ادامه تاکید کرد: اگر نظامات آموزشی کشورهای پیشرفته به جایگاه مطلوبی دست یافته اند به این دلیل است که درباره موصوعات تخصصی همچون علمی و آموزشی به صورت کارشناسی شده و آکادمیک تصمیم گیری شده است و اجازه نداده اند که این مباحث در عرصههای عمومی غیرکارشناسی مورد بحث قرار گیرد. نماینده مردم تبریز یاداور شد: اگر میخواهیم که مضرات اعتیاد را در جامعه تبیین و تشریح کنیم باید در قالب چارچوبهای از پیش تعیین شده آن را مورد بحث قرار دهیم نه اینکه با تصمیمات خلق الساعهای مباحثی را وارد کتب اموزشی مدارس کنیم که به عواقب ان به خوبی توجه نشده است.