
کد خبر:۷۱۱۷۷۹
معاون سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی:
قیمت کتاب درسی در سال تحصیلی جدید تنها ۵ درصد افزایش یافته است
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: قیمت کتب درسی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به رغم نوسانات قیمت کالا و ارز در بازار، با تمهیدات اندیشیده شده تنها ۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حسین طلایی زواره معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در بیست و دومین جلسه هیأت امنای این سازمان، اظهار کرد: قیمت کتب درسی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ به رغم نوسانات قیمت کالا و ارز در بازار، با تمهیدات اندیشیده شده تنها ۵ درصد افزایش یافته است.
حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی نیز در این جلسه، گزارشی اجمالی از برنامههای سال جاری سازمان و رویکردهای اتخاذ شده با تأکید بر چرخشهایی که باید در راستای تحقق اهداف اجرای «مدل رهبری اثربخش» صورت پذیرد، ارائه کرد.
وی افزود: همانگونه که مستحضرید سازمان پژوهش مأموریت داشت در راستای اهداف سند تحول بنیادین هر سال محتوای کتب درسی دو پایه تحصیلی را تغییر دهد که امسال این فرایند به پایه دوازدهم رسیده است و، چون فرصت کافی برای انطباق محتوای کتب درسی با اهداف سند تحول نبود، در سالهای پیش رو چند هدف راهبردی از جمله انطباق بستههای آموزشی با سند تحول و برنامه درسی ملی، ماندگاری کتابهای درسی، پایداریسازی محتوای کتابهای درسی، مرزگستری، سبکسازی و چابکی برنامه درسی و سیاست چند تألیفی را دنبال خواهیم کرد.
تورانی، موفقیت آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف سند تحول را در گروی همراهی و هماهنگی همه بخشها دانست و نظام آموزشی را به یک تیم کوهنوردی در مسابقه تشبیه کرد که تکروی و تلاش انفرادی نتیجه مطلوبی برای تیم در بر نخواهد داشت و موفقیت تیم را نفر آخر تعیین میکند که به قله میرسد و میتواند پرچم تیمش را بر فراز قله به اهتزاز درآورد.
وی با اشاره به تمثیل «فیل در تاریکی» مولانا، تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش با تصویب سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در سال ۱۳۹۱ دیگر فیل در تاریکی نیست، زیرا این اسناد به مثابه نقشه و چراغ راه، مسیر را کاملاً روشن ساخته است.
حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی نیز در این جلسه، گزارشی اجمالی از برنامههای سال جاری سازمان و رویکردهای اتخاذ شده با تأکید بر چرخشهایی که باید در راستای تحقق اهداف اجرای «مدل رهبری اثربخش» صورت پذیرد، ارائه کرد.
وی افزود: همانگونه که مستحضرید سازمان پژوهش مأموریت داشت در راستای اهداف سند تحول بنیادین هر سال محتوای کتب درسی دو پایه تحصیلی را تغییر دهد که امسال این فرایند به پایه دوازدهم رسیده است و، چون فرصت کافی برای انطباق محتوای کتب درسی با اهداف سند تحول نبود، در سالهای پیش رو چند هدف راهبردی از جمله انطباق بستههای آموزشی با سند تحول و برنامه درسی ملی، ماندگاری کتابهای درسی، پایداریسازی محتوای کتابهای درسی، مرزگستری، سبکسازی و چابکی برنامه درسی و سیاست چند تألیفی را دنبال خواهیم کرد.
تورانی، موفقیت آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف سند تحول را در گروی همراهی و هماهنگی همه بخشها دانست و نظام آموزشی را به یک تیم کوهنوردی در مسابقه تشبیه کرد که تکروی و تلاش انفرادی نتیجه مطلوبی برای تیم در بر نخواهد داشت و موفقیت تیم را نفر آخر تعیین میکند که به قله میرسد و میتواند پرچم تیمش را بر فراز قله به اهتزاز درآورد.
وی با اشاره به تمثیل «فیل در تاریکی» مولانا، تصریح کرد: خوشبختانه آموزش و پرورش با تصویب سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی در سال ۱۳۹۱ دیگر فیل در تاریکی نیست، زیرا این اسناد به مثابه نقشه و چراغ راه، مسیر را کاملاً روشن ساخته است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.