مدیر عامل شرکت ملی پست ایران از درآمد ۴۶۰ میلیارد تومانی شرکت ملی پست ایران در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در مراسم روز جهانی پست با اشاره به اینکه صنعت پست یکی از صنایع قدیمی در حوزه ارتباطات است، گفت: شرکت ملی پست نیز توانسته است در حوزههای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نقش خود را در کشور ایفا کند.
وی افزود: با ایجاد فناوریهای جدید نقش پست نیز افزایش یافته است به طوری که در کشورهای صنعتی و پیشرفته سرانه ترافیک پستی در این کشورها ۴۰۰ و برخی کشورها نیز سرانه ترافیک پستی به ۱۰۵۰ میرسد.
نعمتی به عملکرد ۶ ماهه گذشته شرکت ملی پست اشاره کرد و گفت: شرکت ملی پست ایران در ۶ ماهه نخست سال جاری توانسته است ۴۶۰ میلیارد تومانی درآمد کسب کند و ۳۰ درصد در پست سفارشی و ۲۴ درصد در امانات و بسته و یک درصد نیز سرویس پیشتاز با توجه به اعمال تحریمها رشد داشته است.
وی به پروژه استاندارد سازی آدرسها «جی نف» به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: در این پروژه آدرس ۶۰ درصد از نقاط شهری استاندارد شده است و بیش از یک میلیون رکورد شهری به هنگام سازی و ۶۷۰ هزار رکورد روستایی و ۶ میلیون ساختمان و ۴۰۰ هزار ساختمان اداری تحت پوشش این طرح قرار گرفته و نقشههای پارسل بندی و انطباق نشانی بیش از ۱۸ میلیون رکورد انجام شده است.
مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، در ادامه به تکمیل و تجهیز پروژههای ساختمانی به عنوان اقدامات انجام شده در این شرکت اشاره کرد و گفت: تجهیز موزعان پستی به ۲ هزار گوشی هوشمند، نوسازی ناوگان حمل و نقل پستی، خرید ۲۰ دستگاه ناوگان سنگین، انتشار تمبر مشترک با کشورهای هندوستان و ارمنستان، نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.
وی، توسعه حمل و نقل کالا در تجارت الکترونیک، توسعه سیستم جی پی اس، ایجاد ۳ سرویس در حوزه پست فرهنگی، ایجاد دفتر مدیریت کیفیت در امور مشتریان و توسعه پرداخت غرامت پستی به صورت برخط، را از برنامههای اجرا شده در این حوزه عنوان کرد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، به ارتقای رتبه پست ایران در اتحادیه جهانی پستی به رتبه ۴۸ اشاره کرد و گفت: جهت گیری پست ایران هم جهت با پست کشورهای پیشرفته به سمت امانت، بسته و Documents در شبکه پستی کشور حرکت کنیم و افزایش ۲۵ درصدی امانت در ۶ ماهه نخست امسال نیز شاهدی بر این حرکت است.
وی ساماندهی قبول و توسعه دفاتر و باجههای پستی را از اولویتهای دیگر این شرکت عنوان کرد و افزود: ایجاد خدمات ارزش افزوده، باز مهندسی سرویسهای پستی، افزایش کیفیت و سرعت سر مرسولات بر اساس فناوریهای جدید، اثربخشی در کسب و کارهای کوچک و متوسط، تجاری سازی دادههای ارزشمند، طراحی سرویسهای کاربردی متناسب و توانمند سازی نیروی انسانی از دیگر اولویتهای شرکت ملی پست است.