وزیر آموزش و پرورش گفت: توزیع شیر در مدارس متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری همچنان در هالهای از ابهام است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سیدمحمد بطحائی در حاشیه افتتاحیه نهمین دوره مجلس دانش آموزی به حضور ۱۵۰ نماینده در مجلس دانش آموزی اشاره کرد و گفت: دانش آموزان منتخب هر استان مشاوران مدیرکل نیز محسوب میشوند و ابلاغی را از مدیرکل استان دریافت میکنند. آنها نظرات خود را ارائه میکنند. وی گفت: در طول ادوار مختلف مجلس نظرات راه گشایی داشته است که هم در کتب درسی و هم در برنامههای آموزشی و پرورشی مورد استفاده قرار گرفته است. مهمترین ماموریت و هدف مجلس و این فرایند تمرین مهارتهای اجتماعی و مهارتهای تصمیم گیری است و این تمرین بیشتر نقش الگوبرداری و الگوسازی دارد.
وزیر آموزش و پرورش درباره نقش مجلس دانش آموزی در سند تحول گفت: یکی از مهمترین وظایفی که این تشکل دارد توسعه متوازن تربیت در ساحتهای شش گانه است. شالوده اصلی سند تحول این است که باید فرایند تربیت به گونهای باشد که در تمام ساحتهای شش گانه تربیت استعدادهای دانش آموزان شکوفا شود و مسیر تربیت را طی کنند.
بطحایی در پاسخ به سوالی درباره سهمیه استخدام معلولان در آموزش و پرورش و عدم رعایت آن ادامه داد: در مواردی که تعداد متقاضی کمتر از سهمیه اختصاص یافته بوده است نمیتوانستیم این استفاده را کنیم. یعنی جاهایی را داشتیم که تعداد متقاضیان کمتر از سهمیه بوده است در اینگونه موارد نتوانستیم کاملا ۳ درصد را اختصاص دهیم، اما در سایر مواردی که تعداد متقاضی به اندازه سهمیه بوده استفاده کردیم البته در حال رایزنی با سازمان امور استخدامی هستیم تا بتوان این سهمیه را در سالهای بعد ذخیره و به سرجمع اضافه کنیم.
بطحایی درباره توزیع شیر مدارس نیز گفت: شیر مدارس متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری همچنان در هالهای از ابهام است.