کد خبر:۷۲۰۰۴۳
ازسوی IBM؛

هوش مصنوعی در رقابت‌های پخت‌وپز و ساخت عطر برنده می‌شود

شرکت فناوری آی‌بی‌ام (IBM) یک سیستم هوش مصنوعی توسعه داده است که قادر به ایجاد و ساخت عطر‌ها و طعم‌های جدید است.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بخش تحقیقات شرکت فناوری آی‌بی‌ام با همکاری یکی از تولیدکنندگان برتر طعم و عطر موسوم به «سیمرایز» (Symrise)، به دنبال این است که یک سیستم جدید هوش مصنوعی، یک عطر جدید و منحصربه‌فرد اختراع کند.

این سیستم جدید که «فیلیرا» (Philyra) نام دارد، از یادگیری ماشین استفاده می‌کند تا از طریق هزاران مواد تشکیل دهنده، فرمول و پروسه‌های صنعتی، آنچه را آی‌بی‌ام به عنوان یک ترکیب منحصر به فرد می‌خواهد، تولید کند.

آی‌بی‌ام، از هوش مصنوعی برای کمک طراحی و ساخت عطر‌ها و همچنین جایگزینی کارشناسان بوییدن عطر‌ها بهره می‌گیرد.

«فیلیرا» هزاران فرمول و مواد اولیه را بررسی می‌کند تا الگو‌ها و ترکیب‌های جدید را شناسایی کند و شکاف بالقوه موجود در بازار را پیدا کند و با تولید عطر‌های جدید آن را پر کند.

این سیستم، مواد خام اولیه جایگزین را پیدا می‌کند و دوز آن را براساس الگو‌های استفاده انسانی و نحوه پاسخ انسان‌ها قبل از مقایسه آن با رایحه‌های موجود تعیین می‌کند. این تجزیه و تحلیل فوری و گسترده می‌تواند به تولیدکنندگان عطر و ادکلن کمک کند.

فیلیرا در حال حاضر در حال کار بر روی ابداع دو عطر است که قرار است در اواسط سال ۲۰۱۹ برای برند تجاری برزیلی «O Boticário» معرفی شوند. هر دو عطر‌ به وسیله یک متخصص عطرشناسی آزمایش می‌شوند تا از سلامت، اثر و ماندگاری آن‌ها اطمینان حاصل شود.

«سیمرایز» همچنین قصد دارد این تکنولوژی را به تولیدکنندگان برتر عطر در سراسر جهان بسط دهد و آن را برای کمک به آموزش دانشجویان در اختیار دانشکده عطر و ادکلن خود قرار دهد.

اما ورای تولید عطر، آی‌بی‌ام معتقد است که این فناوری می‌تواند کاربرد‌های دیگری مانند تولید و تست طعم‌ها، لوازم آرایشی، روغن‌های ماساژ و مصالح ساختمانی داشته باشد.

با توجه به این که هوش مصنوعی هم‌اکنون توانسته در بازی‌های کامپیوتری و مسابقات سریع‌خوانی انسان را شکست دهد، به نظر می‌رسد چیزی نمانده که ربات‌ها در رقابت‌های پخت‌وپز نیز برنده شوند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار