دولت مردان ما با درسگیری از گذشتههای دور و نزدیک و از جمله عاقبت نافرجام برجام با بریدن امید عملی از خارج و نگاه به درون و اتکای به قدرت فکری و عملی فرزندان میهن در مدار سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب حرکت کنند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، قاسم جعفری عضو هیات علمی دانشگاه و نماینده سابق مجلس در یادداشتی ضمن اشاره به همزمانی سیزده آبان با اعمال پرده آخر غیرانسانی ترین تحریمها علیه ملت ایران، نوشت: دولت مردان ما با درسگیری از گذشتههای دور و نزدیک و از جمله عاقبت نافرجام برجام بدون نگرانی با چرخش شجاعانه در بریدن امید عملی از خارج و نگاه به درون و اتکای به قدرت فکری و عملی فرزندان میهن در مدار سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب حرکت کنند پر واضح است که تنها عامل عقب نشینی دشمن ، مقاومت و تقویت قدرت بازدارندگی است.
متن این یادداشت به شرح زیر است:
« در ابتدا باید به سه اصل اساسی در باره انسان که مورد تاکید اسلام است اشاره ای گذرا بنمایم .
۱- اصل کرامت انسانی:
خلقت آدمی برای خداوند بسیار پر ارج است تا جایی که مرحله به مرحله ، خلقت او را گزارش می کند (ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَکَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنْشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ ۚ فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ) المؤمنون 14] و در پایان بابت این صنع مهم خسته نباشی می گوید و خویشتن را تحسین می کند.
خداوند عظیم نه تنها مدعی می شود که آدمی را در بهترین صورت و سیرت آفریده است " (لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِی أَحْسَنِ تَقْوِیمٍ) التین 4] که می گوید او را جانشین خود بر زمین قرار دادم " (وَإِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلَائِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً ..)البقرة 30 و همه چیز را برای بهره مندی و استفاده فرزندان آدم آفریده ام . " (هُوَ الَّذِی خَلَقَ لَکُمْ مَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا ..)البقرة 29] . خداوند کریم بیانیه خود را در شان انسان اینگونه می آراید که " (وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَىٰ کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا)اﻹسراء 70] فرزندان آدم را کرامت دادیم و بر بسیاری از خلایق فضیلت بخشیدیم.
۲- اصل حرمت:
با اندک تفحصی در آیات و نیز سنت نبوی و اولیای دین در می یابیم که این انسان ، با آن همه کرامت از چنان شان و احترامی برخوردار است که کسی حق تعدی به حریم او و شکستن حرمتش را ندارد .خالق عظیم انسان را تجلی مینیاتوری همه هستی می داند و به تعبیر معصوم ع به او یادآور می شود که مبادا خود را خوار شماری چرا که تو آیینه تمام نمای همه عالم بی کرانه و پرگستره هستی . " اتزعم انک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر و انت الکتاب المبین الذی باحرفه یظهر المضمر " آنگاه با صراحت تمام فرمود : کشتن یک نفر از بنی آدم مساویست با قتل همه آنان ." (.. أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعًا ..) المائدة خلاصه اصل حرمت انسان از منظر دینی غیر قابل گذشت است.
۳- اصل حریت:
رسول خدا در جایی می فرماید آدم و حوا هرگز عبد و کنیز نزاییده اند پس کسی حق ندارد بنده دیگران باشد. یا امیر المومنین فرمود " لاتکن عبد غیرک و قد جعلک الله حرا " خداوند تو را آزاد آفرید؛ پس بنده دیگران مباش. صادق آل محمد ص می فرماید : " پنج چیز در هر که نباشد ارزش چندانی بر او نیست دین ، عقل ، ادب ، آزادگی و حسن خلق . در تعبیری دیگر می فرماید آزادگی و حریت جامع همه آن خصال نیکوست.
" وسائل الشیعه ج ۲۰ ص ۵۱ "
البته از دیده پنهان نیست که این حریت شامل جنبه فردی و اجتماعی می شود یعنی ملت بی بهره از آزادگی و غیر حاکم بر سرنوشت خویش نیز خیر و خوبی ندارد. گر چه این نکته را نبتید از نظر دور داشت که به تعبیر هانا آرنت در کتاب " انقلاب " آزادی غیر از رهایی و بی قید و بندی است. در واقع عقلانیت و تفکر در دل آزادی نهفته است.
این که تحقق عملی این سه اصل اساسی در یک ملت بر دوش کیست، دو نگاه متصور است.
الف:
برخی با توجه جدی به نقش حاکمان یک جامعه می گویند اگر رهبران جامعه ای خوب و رشید باشند جامعه را به صلاح و سداد می رسانند و الا انحطاط و پستی بر آن مردم سایه می گستراند. اینان در تایید سخن خود به گفته هایی همچون " الناس علی دین ملوکهم " صرف نظر از این که روایت باشد یا حکمت استناد می کنند.
ب :
نقش آحاد مردم و فرهنگ حاکم بر هر اجتماعی در تعیین سرنوشتش مهم تر است
به نظر می رسد در جمع بین این اقوال باید گفت ؛ البته نقش رهبران و حاکمان بسیار مهم است تا جایی که قرآن کریم می گوید در قیامت هر امتی را با امام و پیشوایش محشور می کنیم " (یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ..) اﻹسراء 71] و یا امیر المومنین فرمود " دو گروه ( عالمان و حاکمان " اگر صالح باشند جامعه صالح و اگر طالح باشند جامعه فاسد می شود و یا گفته آمده است که " مردم بیش از پدر و مادر خود را شبیه حاکمان خود می کنند.
اما این واقعیت همه حقیقت نیست بلکه نقش مردم در این که چه کسانی با چه ارزش های نظری و رفتاری بر ایشان مسلط شوند بسیار مهم است . لذا رسول خدا ص فرموده اند : " کما تکونوا یولی علیکم "آنگونه که شما هستید بر شما حکمرانی می شود.
سر این که رهبری معظم در قبال برخی خورده گیری ها فرمودند " در هر حال ما ملتزم به مردمسالاری شده ایم و شرایط موجود تا اندازه زیادی نتیجه انتخاب خود مردم است . "( نقل به مضمون ) یعنی مثلا در انتخاب رییس جمهور نمی شود بر خلاف ت وصیه های روشن و فحوای سخن رهبری رای داد و بعدها در صورت بروز ضعف و کاستی و مشکلات مختلف اقتصادی یقه دیگران را گرفت.
اما در خصوص تقابل ایران و امریکا باید گفت ؛در هر حال چه بگوییم جامعه ایران به لحاظ فرهنگی استبداد پذیر بود و چه بگوییم به استناد سابقه و میراث تمدنی ایرانیان استبداد شاهان بر این مرز و بوم عارضی بوده است به هر حال ملت ایران با انقلاب اسلامی تصمیم گرفت طرحی نو در اندازد و از قید و بند نظام استبدادی رهایی یابد. برخی ویژگی های استبداد:
- علو طلبی ، تفرقه افکنی بین مردم و استضعاف آنان ، برخورد سودمحورانه با برخی و ددمنشانه با برخی و افساد در زمین که فرعون مصداق بارز همه این صفات است.
قرآن می گوید نظام فرعونی مردم خود را سبک مغز ، جاهل و به دور از علم بار می آورد تا رام و مطیع بی چون و چرای حاکم باشند.(فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ)الزخرف 54 گر چه در این میان مردم منظلم و ستم پذیر را نیز بی تقصیر نمی داند و می گوید آنان قوم فاسقی هستند.
لذا باید پذیرفت که بخش عمده رفتار طاغوتی حکام ظالم مثل کشور های حاشیه جنوبی خلیج فارس ناشی از جهالت و بی عملی ، ترس و اشتغال محض به دنیای بخش عمده ای از مردم و بویژه سکوت نخبگان و به اصطلاح عالمان آن هاست.
- بی اعتمادی به مردم خود و تکیه بر قدرت های ظالم از دیگر ویژگی های مستبدان است. آنان برای مردم خود چنگ و دندان نشان می دهند و در آشکار و نهان جان و مال و خون و حرمتشان را مباح می شمرند اما در برابر قدرت های ظاهری دنیایی کرنش همیشگی دارند.
بزرگان و کریمان ملت خود را خوار می کنند و حرث و نسل را تباه می سازند . " (قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوکَ إِذَا دَخَلُوا قَرْیَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً ۖ وَکَذَٰلِکَ یَفْعَلُونَ)النمل 34 .قرآن کریم صفات مومنان را تواضع در برابر مومنان و ایستادگی در برابر خداستیزان "می داند . (.. أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ اعزة علی الکافرین ..)المائدة 54] اما حکام مستبد دقیقا عکس عمل می کنند.
چند نمونه از رفتارهای شاهانه:
کرومیت روزولت عامل امریکایی کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در خاطراتش می نویسد شاه ایران محمد رضا پهلوی به به صراحت گفت سلطنتش را بعد از خدا مدیون شخص من است.
مادر زن شاه در کتاب دخترم فرح می نویسد ؛ به هنگام سفر به واشنگتن و در مراسم شام ریاست جمهور امریکا شاه ، گردنبند چند صد هزار دلاری را به عنوان هدیه در گردن خانم ژاکلین همسر رییس جمهور می اندازد و او در عوض یک نقاشی رنگ و رو رفته کودکانه را با این تفسیر که کار دوران مدرسه خود اوست به فرح همسر شاه می دهد و جان اف کندی نیزکراوات قدیمی پاره شده ای با این توجیه که کراوات شخصی جرج واشنگتن است بر گردن شاه می بندد تا جایی که از شدت تحقیر و عصبانیت مدتی را در هتل قدم می زند و زیر لب غرغر می کند.
- اسد الله علم در روزهای آخر که می دانست در سر و پنجه مرگ گرفتار است نامه ای به شاه می نویسد و یادآور می شود که ما با مردم و نخبگان خوب رفتار نکردیم اما شاه در پاسخ می گوید آقای علم پیر شده و نمی داند چه می گوید او که یک پایش لب گور است بهتر است پای دیگر را هم آن طرف بگذارد و برود.
خاطرات دربار حاکی از آن است که در جریان برگزاری جشن به اصطلاح دو هزار و پانصد ساله شیراز که آن همه افتضاح فرهنگی و ولخرجی در پی داشت مسوولان منطقه طی نامه ای برای بهبود چهره چند روستای مجاور تخت جمشید که در معرض دید مهمانان خارجی و روسای کشورها بوده است مبلغ اندکی بودجه طلب می کنند اما اسد الله علم در پاسخ می نویسد مگر ما بر سر گنج نشسته ایم که این همه پول برای آن روستاییان خرج کنیم آنان را از آنجا کوچ دهید. این در حالی است که برای همان مراسم بین شیراز تا تخت جمشید در شهر مرودشت تاکسی هوایی راه اندازی کرده بودند و یا برای احداث یا ترمیم سیستم فاضلاب لندن چند صد میلیون دلار پول ملت ایران را خرج می کند.
- آقای ویلیام سولیوان آخرین سفیر امریکا در ایران قبل از انقلاب در خاطرات خود می نویسد شاه برای دریافت دستورات روزانه از من شرطی شده بود و اگر یک روز تاخیر می کردم گلایه می کرد که چرا پیش ما نیامدی . حضور انبوه مستشاران امریکایی در ایران و قبضه مستحکم آنان بر اقتصاد ، سیاست ، امنیت و نیروهای نظامی و نفوذ و حضور علنی در عرصه فرهنگی ، همپیمانی با اسرائیل و تقبل نقش ژاندارمی منطقه به نیابت از امریکا و.. امتیازات مهمی بود که امریکایی ها با وقوع انقلاب اسلامی ایران از دست دادند و طبیعی است که با این ملت از سر کینه و عداوت آشتی ناپذیر درآیند.
به تعبیری دیگر بخشی از مطالبات انباشته ملت ایران از امریکایی ها را می توان چنین لیست کرد؛ - رابطه نابرابر و تحقیر آمیز امریکایی ها با دولت و ملت ایران طی دهه های گذشته که ریشه در قرارداد کاپیتولاسیون و فکر ناشی از آن دارد.
- اسقاط دولت مردمی مصدق و بازگرداندن دوباره دیکتاتور طی کودتای ۲۸ مرداد.
- پشتیبانی بی چون و چرا و مستمر از شاه مستبد و دیکتاتور طی سال های مختلف و در برابر خیزش انقلابی ملت ایران.
- ایجاد سازمان جهنمی ساواک که منشا فضای سخت پلیسی امنیتی و بسیاری از بیچارگی ها و شکنجه و کشتار و خفقان ملت گردید.
- تاراج دارایی های ملت ایران با بهانه های مختلف و بلوکه کردن بخشی که اختلاس ظاهری آن میسر نبوده است.
- حمایت بی قید و شرط از رژیم فاسد پهلوی در مقاطع مختلفف و بویژه در سال های اوج اعتراضات و مبارزات و راهپیمایی منجر به پیروزی انقلاب اسلامی. بدیهی است که تمام اقدامات سرکوپ گرانه نه تنها به پشتوانه بلکه با تعلیم و مشارکت امریکایی ها شکل می گرفته است.
- ایجاد و تقویت گروهک های متنوع محارب و تقویت آنان برای رودررویی با نظام و انقلاب و راه اندازی جنگ داخلی که ثمره ی آن ترور و شهادت و یا آسیب دیدن هزاران بیگناه شده است.
- تحریک و تقویت اقوام و گروه ها بویژه در نقاط مرزی به تجزیه طلبی مسلحانه و مقابله با نظام . - اقدام به حمله نظامی مستقیم ( ماجرای طبس ) و ترتیب کودتاهای مختلف با استفاده از عناصر داخلی و نفوذی از جمله کودتای کشف شده در پایگاه شهید نوژه همدان.
- تحریک صدام به حمله نظامی تجاوزگرانه علیه آب و خاک ملت ایران و پشتیبانی بی چون و چرای او با همه امکانات نظامی ،اطلاعاتی ، تکنولوژیکی ، اقتصادی ، سیاسی ، رسانه ای و ...
- پناه دادن به گروهک های تروریست و جنایتکار که دستشان به خون بی گناهان آغشته است و در عوض متهم کردن نظام و ملت ایران به تروریسم به دلیل حمایت از مبارزان فلسطینی و پشتیبانی جبهه مقاومت و..یا اتهام زدن تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای ، بحث نقض حقوق بشر و امثال آن.
- اقدام به وضع تحریم های بی سابقه و ظالمانه در طی این چهل سال ، پس از بی نتیجه ماندن همه اقدامات غیر بشری اطلاعاتی ، تهاجم فرهنگی ، نظامی و..که آخرین آن قانون معروف به کاتسا یا مادر تحریم هاست که به قول خودشان به طور هوشمند اعمال می گردد.
- مهم ترین دلیل ملت ایران برای مقابله با دولت مستکبر و زیاده خواه امریکا در کنار تمام موارد پیش گفته و سایر تحرکات ضد بشری اش مثل حمله به هواپیمای مسافری ،عدم وفای به عهد و پیمان آن است که قبلا بارها تجربه شده است . از جمله در ماجرای قرارداد الجزایر که آنان رسما عدم دخالت در امور داخلی ایران را تعهد کردند اما هیچگاه عمل نکردند.
مفتضح ترین شکل این بی قیدی و عهد شکنی و نقض پیمان را در ماجرای برجام همه جهانیان مشاهده کردند.نقض پیمان های مکرر امریکایی ها باعث آن شده است که نه تنها ملت ایران بلکه همه مسلمانان عالم سر این که قرآن کریم حکم می دهد با رهبران کفر به خاطر پیمان شکنی شان بجنگید را به خوبی بفهمند. " (وَإِنْ نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ) التوبة 12 • ادعاهای امریکایی علیه ایران اسلامی: امریکایی ها مدعی اند:
- ایران با مداخلات خود و پشتیبانی از گروه های فلسطینی تا امروز باعث نافرجام ماندن ماجرای به اصطلاح مصالحه اعراب با اسرائیل شده است.
- تبدیل شدن ایران از یک هم پیمان استراتژیک به یک حریف و رقیب قوی و تمکین نکردن در اعتراف و به رسمیت شناختن اسرائیل ( رژیم اشغالگر صهیونیستی ) قابل تحمل نیست.
- انقلاب اسلامی ایران سرمنشا آمریکا ستیزی و ترویج کراهت و دشمنی علیه امریکا در سراسر جهان است . -اختلال در ماجرای " نظم نوین جهانی " به رهبری امریکا بویژه پس از فروپاشی شوروی و نیز شکسته شدن هیمنه دولت امریکا یکی از جرم های نابخشودنی ایران است.
- نظام دینی ایران با برخی اقلیت های مذهبی مثل بهائی ها و بابیت رفتار بد دارد و علیه مخالفان خود مدام نقض حقوق بشر می کند.
- جمهوری اسلامی در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند وجبهه مقاومت در برابر برنامه و نقشه های امریکا و غرب تشکیل داده است.
سوال اساسی:
با توجه به تاکید اسلام بر کرامت ، حرمت و حریت فردی و اجتماعی انسان ، از سویی ماهیت حکومت جمهوری اسلامی که مبتنی بر نگرش توحیدی ، یاری مظلومان و ایستادگی در برابر ظالمان است و از سویی ویژگی های مستکبرانه امریکایی ها که تنها حکومت هایی را بر می تابند که تسلیم و مجری سیاست های هژمونی سلطه در کشورهای خودشان باشند آیا در چنین شرایطی حرف از مذاکره و مصالحه با امریکا زدن منطبق بر اصول حکمت ، عزت و مصلحت است ؟ سه اصل اساسی رفتار و تعامل سیاست خارجی امریکا در رفتار با کشورهایی که در لیست دشمن قرار داده اند را می توان در کتاب " torign policy of u, s in perspective " نوشته سیلوان و ماجسکی مشاهده کرد به تعبیر یکی از کارشناسان متبحر این حوزه این اصول به منزله قانون اساسی سیاست خارجی ایالات متحده است و امکان تخطی از آن وجود ندارد.
۱ - فشارها بر کشوری که در لیست دشمن قرار گرفته بدون توجه به رفتارها و اقدامات ( مثبت یا منفی ) او باید تداوم یابد.
۲ - اگر دولت کشور دشمن تمایل به مذاکره نشان داد در واشنگتن بدان معناست که سیاست اعمال فشار موثر افتاده است پس باید ضمن تشدید بیشتر همچنان ادامه یابد.
۳ - در صورت اقدام دولت دشمن به تغییر ، باید بداند که تنها تخییر رفتار های سیاسی کافی نیست بلکه باید تمام ساختارهای درونی قدرت در کشور تغییر کند.
به عبارتی ترجمه ساده این اصول آن است که رفتن پای میز مذاکره در مساله هسته ای ( برجام ) یا صنایع دفاعی و موشکی ، موضوع حقوق بشر و دادن امتیاز و دست کشیدن از تمام یا بخشی از حقوق مسلم کشور کفایت نمی کند بلکه باید از اصل نظام جمهوری اسلامی گذر کرد و به تغییر ماهیت آن بدانگونه که مطلوب امریکا و غرب است تن داد. و این همان سخن قرآنی است که " (وَلَنْ تَرْضَىٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِی جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَکَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِیٍّ وَلَا نَصِیرٍ)البقرة 120 . هرگز از تو راضی نمی شوند تا به آیین ایشان درآیی و اگر پس آن که حجت بر تو تمام شده ، این کار را کنی از زیر چتر ولایت و نصرت الهی خارج شده ای. بر کسی پوشیده نیست که امریکایی ها تنها به منافع خود می اندیشند.
دبیر کل وقت سازمان ملل " خاویر پرز دکوییار " در کتاب به سوی صلح می گوید : " پس از اشغال کویت توسط صدام بوش می گفت حمله ما به عراق و آزادی کویت برای حمایت از خاندان آل صباح نیست چون آنان یک کشور با همه دارایی هایش را حیات خلوت خانوادگی می دانند.
این حمله با شعار حمایت از دمکراسی نیز معنا ندارد چون نه تنها در این کشور بلکه در هیچیک از کشورهای عربی خبری از دمکراسی نیست پس تنها انگیزه برای حمله به صدام حفظ منافع امریکا و غرب است.
برای مثال در ماجرای قتل فجیع روزنامه نگار نه چندان مخالف آل سعود در کنسولگری سعودی در ترکیه امریکایی ها و غربی ها به رغم روشن بودن ماهیت ضد حقوق بشری و عمل جنایت آمیز سعودی ها مدام حرف از این می زدند که تا روشن شدن ماجرا موضع گیری نمی کنند و پس اعتراف دیرهنگام رژیم سعودی باز هم ترامپ با صراحتی وقاحت آمیز گفت لغو قرارداد فروش سلاح به خاطر این قضیه شدنی نیست وقاحت بیشتر آن که اعلام می کند رژیم سعودی بد کرده اما برای مقابله با جمهوری اسلامی به آن ها نیاز داریم.
گر چه قبلا آل سعود را گاو شیردهی خوانده بود که باید تا جایی که می شود دوشید و به آنان یادآور شده بود که بدون حمایت امریکایی ها حتی دو هفته پابرجا نمی مانند. گرچه امریکایی ها تلاش دارند با ترویج ایران هراسی خطر بزرگ این حکومت های لرزان را ایران نشان دهند ولی در واقع به دلیل بی ریشه ای و غیرمردمی بودن این رژیم ها در صورت نبود حمایت قدرت های بزرگ خارجی در کام آتش خشم و خیزش مردم خود فرو خواهند رفت.
اما اینک در آستانه سیزده آبان ماه سالروز تبعید بنیانگذار جمهوری اسلامی، امام راحل (ره) در سال ۱۳۴۳ ش در پی اعتراض به تصویب لایحه تحقیر آمیز کاپیتولاسیون و نیز سالروز به خاک و خون کشیده شدن دانش آموزان در سال ۱۳۵۷ در جریان قیام علیه فساد رژیم طاغوت و بعدها تسخیر سفارت امریکا در تهران توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام ره که اسناد ثابت کرد واقعا لانه جاسوسی بوده است و همزمانی این روز با اعمال پرده آخر غیرانسانی ترین تحریم ها علیه ملت ایران، خوب است دولت مردان ما با درس گیری از گذشتههای دور و نزدیک و از جمله عاقبت نافرجام برجام بدون نگرانی با چرخش شجاعانه در بریدن امید عملی از خارج و نگاه به درون و اتکای به قدرت فکری و عملی فرزندان میهن در مدار سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب حرکت کنند پر واضح است که تنها عامل عقب نشینی دشمن ، مقاومت و تقویت قدرت بازدارندگی است.
و این مهم علاوه بر هم آوایی و همراهی همه قوا نیاز به اتخاذ سیاست های عملی است که همه نیروها و گروه های سیاسی- اجتماعی و آحاد ملت را قانع سازد که مسوولان نظام بر مسیر درست و توام با برنامه قدم برمی دارند.
ما نمی گو ییم دشمن را جدی نگیرید اما حرفمان آن است که کاری کنید که دشمن هم شما را جدی بگیرد و این میسر نیست جز حرکت در راستای میراث ماندگار امام ره و پیروی دولت و مجلس و ملت و تمام گروه ها در مسیر ترسیم شده از سوی رهبری امت. امید است خداوند همگان را به راه صلاح و سداد رهنمون گردد.»