تصمیمات مدیریت شهری تهران در این دوره سوال برانگیز است و پس از نقدهای فراوان نسبت به طرح ترافیک ۹۷ از سوی شهروندان، قرار است ورود به طرح زوج و فرد هم پولی شود و احتمالاً بعد از این راه رفتن در خیابان پایتخت هم پولی میشود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اجرای طرحهای غیرکارشناسی شده و در واقع طرحهای یک شبه از سوی مدیریت شهری تهران برای شهروندان دردسرساز شده است که از آن جمله میتوان به طرحهای ترافیکی و عمرانی در پایتخت اشاره کرد.
شهروندان تهرانی نسبت به برخی از تصمیمات مدیران شهری گلایه داشته و دارند و در بعضی از جلسات شهرداران مناطق آنها را عنوان میکنند، اما هیچ اقدامی برای رفع مشکلات و موانع مطرح شده صورت نمیگیرد.
تغییرات پی در پی علائم ترافیکی در مناطق و نصب برخی اعلائم جدید در معابر این روزها مشکلات بسیاری را برای ساکنان محلات ایجاد کرده است و جالب این است که شهرداران مناطق و معاونتهای حملونقل و ترافیک شهرداری مناطق از این طرحها دفاع میکنند.
از این موارد که بگذریم باید به یکی از شاهکارهای معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران و اجرای طرح ترافیک ۹۷ با شکل و شیوه جدید اشاره کرد، طرحی که از ابتدا نیز مورد انتقاد کارشناسان حوزه شهری و اعضای شورای شهر تهران در این دوره و در دوره گذشته بود و بارها نسبت به این طرح انتقاد شد، اما آقای معاون شهردار تهران (پورسیدآقایی) بدون توجه به مسائل مطرح شده برنامهای خود را اجرا کرد.
با گذشت ۶ ماه از اجرای طرح ترافیک مشکلات این طرح همچنان برقرار است و در بسیاری از موارد پیامکهای اشتباهی برای دارندگان طرح ترافیک سالیانه ارسال میشود که البته تعداد این پیامک نسبت به ماههای گذشته کمتر شده است، اما همچنان ادامه دارد.
اما این روزها خبری از معاونت حملونقل و ترافیک شهرداری تهران در رسانهها منتشر شده است که موجب نگرانی شهروندان از حال و روز آینده تهران شده چرا که اعلام شده است که رانندگان خودرو در سال آتی برای ورود به طرح زوج و فرد هم باید هزینه پرداخت کنند.
علی پیرحسینلو مشاور معاون حمل و نقل ترافیک در اینباره اظهار کرد: در سال ۹۷ شیوه اجرای طرح ترافیک تغییر پیدا کرد و یکی از اهداف اجرای طرح ترافیک تغییر رفتار شهروندان بود.
وی تصریح کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد عوارض و تعرفه طرح ترافیک ۹۷ نه ثابت باشد و نه از قبل مجوز طرح ترافیک فروخته شود بلکه عوارض پرداختی بر اساس میزان حضور در طرح ترافیک باشد.
مشاور معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: نتیجه اعمال شیوه جدید محاسبه طرح ترافیک در شهر نیز کاملاً مشهود بوده و محدوده طرح ترافیک به میزان محسوس و در ساعات اوج تحت کنترل در آمده است.
پیرحسینلو با بیان اینکه پیش از اجرای طرح ترافیک ۹۷ شاهد شلوغی معابر و خیابانهای شهر تهران بودیم، گفت: هم اکنون در ساعت اوج ترافیک در صبح به صورت کامل و در عصر به صورت نسبی مشکلی را در محدوده ترافیک نداریم و حتی با ورود به نیمه دوم میزان تقاضای ورود به طرح تحت کنترل بوده و خللی در این حوزه به وجود نیاورده است.
وی افزود: از زمان اجرای طرح ترافیک صحبتی بر تغییر شیوه و کنترل تردد خودروها در محدوده زوج و فرد مطرح بود، اما با توجه به اجرای طرح ترافیک ۹۷ به شکل جدید امکان اجرای توامان این دو طرح وجود نداشت چرا که ما اعتقاد داشتیم اجرای این دو طرح قدری برای شهروندان سخت خواهد بود و بنابراین تصمیم گرفتیم شیوه اجرای طرح زوج و فرد را به سال ۹۸ موکول کنیم.
مشاور معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: در سال جاری نیز شهرداری تهران مطالعات متعددی را در خصوص طرح زوج و فرد تهیه و آماده کرد و ما با اطمینان بیشتر طرح زوج و فرد را در سال ۹۸ به شکل جدید اجرا خواهیم کرد. وی گفت: بر همین اساس در سال ۹۸ طرح زوج و فرد برای رانندگانی مجاز خواهد بود که آنها عوارض روزانه را بر حسب ورود خودروهایشان و البته آلایندگی خود را پرداخت کنند به طوری که رقم طرح زوج و فرد یک سوم طرح ترافیک خواهد بود.
پیرحسینلو گفت: مهمترین انگیزه برای اجرای این طرح این است که طرح زوج و فرد منسوخ شده است و ما با استفاده از تجربیات جهانی که حتی اعلام شده است که میزان آلایندگی در طرح زوج و فرد به مراتب بیشتر از طرح ترافیک است این طرح را اجرا خواهیم کرد.
مشاور معاون حملو نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: با توجه به اینکه طرح زوج و فرد در سالهای اخیر انجام گرفته است بسیاری از شهروندان برای ورود به طرح زوج و فرد اقدام به خرید خودروهای دست دوم و آلاینده میکنند و همین امر باعث افزایش میزان آلایندگی هوا میشود.
وی بیان کرد: طرح زوج و فرد از سال آینده و از ابتدای سال اجرا خواهد شد چرا که بستر اجرای این طرح فراهم شده است و همان طور که در ابتدای اجرای طرح ترافیک ۹۷ اعلام شد زوم دوم این طرح با اجرای طرح زوج و فرد تکمیل خواهد شد و قطعاً طرح زوج و فرد تأثیرگذار در کنترل آلایندگی خواهد داشت.
پیرحسینلو با بیان اینکه شورای ترافیک اصل طرح زوج و فرد را پذیرفته است و مشکلی را برای تصویب ندارد گفت: تنها نرخ عوارض طرح زوج و فرد توسط شورای شهر تهران اعلام خواهد شد و با توجه به تعرفه طرح ترافیک در سال جاری قیمت برای ورود به محدوده دوم طرح ترافیک پیشنهاد شده، از ۴ هزار و ۴۸۰ تا ۱۲ هزار تومان است. البته رقم تعرفه در سال آینده بر اساس تورم محاسبه میشود.
مشاور معاون حملو نقل و ترافیک شهرداری تهران بیان کرد: البته موضوع طرح زوج و فرد موضوع جدیدی نیست چرا که سازمان محیط زیست نیز به دنبال اجرای این طرح بوده است چرا که طرح زوج و فرد عکسالعمل معکوسی در بحث هوا داشته است و باعث افزایش آلودگی هوا شده است.
در همین رابطه نیز محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اظهارات معاونت حملونقل ترافیک شهرداری تهران درخصوص طرح زوج و فرد گفت: بر اساس اعلام این معاونت قرار است هر خودرویی که وارد طرح زوج و فرد شود هزینه پرداخت کند که البته این موضوع هنوز در شورا بررسی نشده است.
البته پیگیریها خبرنگار حکایت از آن دارد که اعضای کمیسیون عمران و حملو نقل شورای شهر تهران در خصوص اعلام خبر دریافت هزینه برای ورود به طرح زوج و فرد واکنش نشان داده و اذعان کردهاند که مرجع تصمیمگیری این مسائل شورای شهر تهران است!
در هر صورت با توجه به این شرایط که هر ساله طرح جدیدی از سوی مدیریت شهری اصلاحطلبان رو میشود این نگرانی وجود دارد که در طول ماهها و یا سالهای بعد از عمر این شورا و شهرداری شاهد اخذ عوارض و پول برای تردد شهروندان در خیابانها و معابر شهر باشیم.
بله اگر ی حناچی الگوی خود را مدیریت شهری کلان شهر لندن قرار بدهد راه رفتن هم پولی میشود
ی حناچی لندن رو مثال زدند که هرچه به کلان شهر لندن نزدیک میشویم هزینه ها افزایش می یابد هرچه دورتر میشویم هزینه ها کمتر
این حرف ی حناچی شهردار با سخن ی سید حسین هاشمی استاندار تهران مطابقت دارد ایشان در فروردین 96 گفته بودند: «امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت به تهران سخت است و باید همچون سایر کشورهای پیشرفته، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد تا از ورود جمعیت کم کرد»
یعنی برای حل یک مشکل برای مردم تهران هزار تا مشکل و هزینه ایجاد کنیم که مهاجرت به تهران کم بشود
بجای اینکه توسعه بخش های روستایی و شهرهای کوچک را با ایجاد اشتغال و...بیشتر کنند راه حل این اصلاح طلب ها این است که هزینه ها را برای مردم کلان شهر تهران زیاد کنند !!!! تا جلوی مهاجرت به تهران گرفته شود !!!
مردم تهران بابت انتخاب چنین شورای شهر و چنین شهرداری نمیدونیم باید به شما تبریک بگیم یا تسلیت با این طرز فکر و روش شورا و شهردارو استاندار، حتما از مشکلات شما کاسته خواهد شد!!!!!
امروز شاید از کنار این هشدارها و مسائل مهم به راحتی عبور کنید و بهش اهمیت ندهید اما فزدا برای پشیمان شدن خیلی دیر خواهد بود
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
ی حناچی لندن رو مثال زدند که هرچه به کلان شهر لندن نزدیک میشویم هزینه ها افزایش می یابد هرچه دورتر میشویم هزینه ها کمتر
این حرف ی حناچی شهردار با سخن ی سید حسین هاشمی استاندار تهران مطابقت دارد ایشان در فروردین 96 گفته بودند: «امکان ایجاد ممنوعیت برای مهاجرت به تهران سخت است و باید همچون سایر کشورهای پیشرفته، هزینه زندگی در شهرهای بزرگ را بالا برد تا از ورود جمعیت کم کرد»
یعنی برای حل یک مشکل برای مردم تهران هزار تا مشکل و هزینه ایجاد کنیم که مهاجرت به تهران کم بشود
بجای اینکه توسعه بخش های روستایی و شهرهای کوچک را با ایجاد اشتغال و...بیشتر کنند راه حل این اصلاح طلب ها این است که هزینه ها را برای مردم کلان شهر تهران زیاد کنند !!!! تا جلوی مهاجرت به تهران گرفته شود !!!
مردم تهران بابت انتخاب چنین شورای شهر و چنین شهرداری نمیدونیم باید به شما تبریک بگیم یا تسلیت با این طرز فکر و روش شورا و شهردارو استاندار، حتما از مشکلات شما کاسته خواهد شد!!!!!
امروز شاید از کنار این هشدارها و مسائل مهم به راحتی عبور کنید و بهش اهمیت ندهید اما فزدا برای پشیمان شدن خیلی دیر خواهد بود