
وزیرآموزش و پرورش:
ملاحظه کاریها مشکلات آموزش و پرورش را زیاد میکند
با حضور وزیرآموزشوپرورش پنجمین جلسه ویژه بررسی مجوز فعالیت مؤسسات آموزشی برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با حضور سید محمد بطحایی، جلسه ویژه بررسی مجوز فعالیت مؤسسات آموزشی و ساماندهی فعالیت و تبلیغات این مؤسسات در مدارس، برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت ساماندهی فعالیت مؤسسات آموزشی، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلاتی که در آموزشوپرورش وجود دارد ناشی از ملاحظه کاریها است و باید برای ارتقای نظام آموزشی و پرورشی این ملاحظات کارشناسی شود تا خسرانی به فرایند تعلیم و تربیت وارد نشود.
وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه تاکنون برای انتقال پیام تغییر رویکرد آموزشوپرورش به جامعه، تلاشهای زیادی صورت گرفته، بیان کرد: رویکردهای آموزشوپرورش تغییر پیداکرده و علاوه بر مفاهیم شناختی، بر اساس محتوای سند تحول بنیادین باید به ساحتهای دیگر هم توجه شود و از این پس وزارتخانه در برنامههای خود پیگیریهای حقوقی و قانونی را برای رفع موانع و اجرای رویکردهای جدید اعمال خواهد کرد.
در این نشست ضمن ابلاغ وظایفی از سوی وزیر آموزش و پرورش به واحدهای ستادی، پیرامون تبلیغات و انتشار کتبهای کمک درسی و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه مقرر گردید در نشستی مشترک با وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، موضوع صدور مجوز چاپ و انتشار کتابهای کمک درسی و ضرورت جلوگیری از تبعات و انحرافات تربیتی بررسی شود.
سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مرکز سنجش موظف به بازنگری در نحوه تعامل و صدور مجوز و هماهنگ شدن سیاستها و فعالیتهای جاری با رویکردهای جدید وزارت آموزش و پرورش شدند.
در این نشست، سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، رئیس مرکز سنجش، سرپرست معاونت آموزش متوسطه، رئیس مدارس و مراکز غیر دولتی و سازمان مشارکتهای مردمی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، معاون حقوقی و امور مجلس، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و معاون اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد حضور داشتند و هریک به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
وزیر آموزش و پرورش در این جلسه با اشاره به اهمیت و ضرورت ساماندهی فعالیت مؤسسات آموزشی، اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلاتی که در آموزشوپرورش وجود دارد ناشی از ملاحظه کاریها است و باید برای ارتقای نظام آموزشی و پرورشی این ملاحظات کارشناسی شود تا خسرانی به فرایند تعلیم و تربیت وارد نشود.
وزیر آموزشوپرورش با بیان اینکه تاکنون برای انتقال پیام تغییر رویکرد آموزشوپرورش به جامعه، تلاشهای زیادی صورت گرفته، بیان کرد: رویکردهای آموزشوپرورش تغییر پیداکرده و علاوه بر مفاهیم شناختی، بر اساس محتوای سند تحول بنیادین باید به ساحتهای دیگر هم توجه شود و از این پس وزارتخانه در برنامههای خود پیگیریهای حقوقی و قانونی را برای رفع موانع و اجرای رویکردهای جدید اعمال خواهد کرد.
در این نشست ضمن ابلاغ وظایفی از سوی وزیر آموزش و پرورش به واحدهای ستادی، پیرامون تبلیغات و انتشار کتبهای کمک درسی و اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه مقرر گردید در نشستی مشترک با وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، موضوع صدور مجوز چاپ و انتشار کتابهای کمک درسی و ضرورت جلوگیری از تبعات و انحرافات تربیتی بررسی شود.
سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکتهای مردمی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مرکز سنجش موظف به بازنگری در نحوه تعامل و صدور مجوز و هماهنگ شدن سیاستها و فعالیتهای جاری با رویکردهای جدید وزارت آموزش و پرورش شدند.
در این نشست، سرپرست سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، رئیس مرکز سنجش، سرپرست معاونت آموزش متوسطه، رئیس مدارس و مراکز غیر دولتی و سازمان مشارکتهای مردمی، رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی، معاون حقوقی و امور مجلس، مدیرکل دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و معاون اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد حضور داشتند و هریک به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.