دوره رسانهای فانوس به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در پنج رشته تخصصی «گویندگی»، «مجریگری»، «تدوین»، «گرافیک» و «عکاسی» برگزار شد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرحسین حاتمی زاده، دبیر تبلیغات و رسانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: در مقطع کنونی و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که دشمنان نظام اسلامی با تمام توان و با ابزار رسانه به میدان آمده اند تا به خیال خام خود مردم را نسبت به نظام بدبین سازند؛ اهمیت تولید محتوا و ایجاد شبکهای از جوانان انقلابی بیش از پیش حس می شود. حال آنکه مقام معظم رهبری نیز مکررا در این خصوص دغدغه مندی خویش را بازگو نموده و روی این موضوع تأکید ویژه داشتند.
وی افزود: به همین جهت واحد رسانه و تبلیغات با همکاری واحد آموزش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به عنوان قدیمیترین و بزرگترین تشکل دانشجویی استان با توجه به اهمیت موضوع رسانه و تولید محتوا و همچنین در جهت رشد و تربیت نیروی متخصص رسانهای اقدام به برگزاری اولین دوره رسانهای فانوس نمود.
دبیر تبلیغات و رسانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد تصریح کرد: این دوره که با استقبال بی نظیر دانشجویان همراه بود با بهره گیری از استادان مجرب و متعهد استانی در پنج رشته تخصصی "گویندگی"، "مجریگری"، "تدوین"، "گرافیک"، "عکاسی" انجام شد.
وی با اشاره به اینکه هنرجویان پس از قبولی در مصاحبه حضوری به صورت تیمهای ۵ نفره گروه بندی شده و در دو روز آموزشهای لازم را کسب کردند، یادآور شد: در کنار کارگاههای پنجگانه فوق، کلاسهای اصالت محور، چون «فقه در رسانه»، «فنون اقناع» و «جریانسازی شبکه ای» نیز تشکیل شد.
حاتمیزاده گفت: در پایان تیمها به مدت دو روز فرصت تولید محتوای رسانهای خود را در یکی از قالبهای سه گانه «vox pop»، «مستند کوتاه» و «استندآپ» داشتند.
در مراسم اختتامیه اولین دوره رسانهای فانوس، به دو تیم برگزیده، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا شد.