وحید بلالی گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در هیچ کجای دنیا به خودروسازان این گونه اختیار و انحصار نمی دهد، خودروسازان با شعار حمایت از تولید داخلی باعث شده اند تعرفه های واردات خودرو در ایران بسیار بالا باشد، از طرف دیگر در طول سالیان بعد از جنگ به خود زحمت نداده اند که خودروهای ایرانی را خودکفا کنند و متاسفانه با گرانی ارز دست خوش گرانی سرسام آور می شوند.
خودروسازان حتی به گرانی امروز بازار نیزراضی نبوده و می گویند باید قیمت ها از قیمت امروز بازار نیز بیشتر باشد تا بتوانند ورشکست نشوند، سوال اینجاست که مردم باید تا چه زمانی قربانی حمایت بی ضابطه دولت های مختلف از صنعت خودروسازی شوند؟، آیا دستمزدها در کشور دو برابر شده که بیشتر خودروها نزدیک به دو برابر افزایش قیمت داشته اند؟
مشکل دیگر این روزهای بازار خودرو، فروش حواله خودرو بوده، ایران خودرو تعهد به واگذاری یک خودرو در ماه مشخصی را داده اما امروز تحویل آن خودرو مشخص نبوده و خریداران نمی دانند چه باید کنند، مشکلی که با یک جستجوی ساده در تبلیغات و آگهی ها به آن بر می خوریم در زیر چند نمونه از این تبلیغات را می بینیم تا بیشتر با این معضل آشنا شویم:
برای خودروی کهسال گذشته پیش فروش شده ثبت سفارش قطعه هم انجام داده اند ولی الان ماشین را تحویل نمیدهند تا گران بشود (ساندرو و ال ۹۰)