کد خبر:۷۳۸۴۶۳
رئیس دانشگاه اصفهان:

مرکز نوآوری بازی رایانه‌ای در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه در صدد تاسیس و راه‌اندازی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هوشنگ طالبی، رییس دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه در صدد تاسیس و راه اندازی مرکز نوآوری صنایع سرگرمی و بازی‌های رایانه‌ای با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
 
طالبی افزود:  دانشگاه اصفهان در زمان حاضر دارای یک مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای است و با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد، این مجموعه گسترش یافته و به مرکز نوآوری صنایع سرگرمی تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: در این مرکز ایده‌های جدید، خلاقانه و نوآورانه در زمینه صنایع سرگرمی از جمله بازی‌های رایانه ای، شبیه سازی، پویانمایی (انیمیشن) و واقعیت مجازی که مبتنی بر دانش و پژوهش باشند، مورد حمایت قرار گرفته و به محصول برای عرضه به بازار تبدیل می‌شود.

طالبی به سفر معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به اصفهان و بازدید از مرکز تخصصی بازی‌های رایانه‌ای این دانشگاه اشاره و گفت: معاون رییس جمهوری در این بازدید برای حمایت از مرکز نوآوری صنایع سرگرمی قول مساعد داد.

وی همچنین به بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مراکز رشد و کارآفرینی دانشگاه اصفهان اشاره کرد و افزود: سورنا ستاری در این بازدید در جریان قرارداد‌های این مراکز با سرمایه گذاران، سازمان‌ها و صنایع مختلف قرار گرفت.

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه برخی از محصولات هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این مراکز به مرحله قرارداد با سرمایه گذار و تولید رسیده است، اظهار داشت: برخی از این محصولات شامل ربات توانبخشی زانو، دستگاه‌های فوتراپی و زخم پوشی آلژینات عسل است.

 رییس مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان   گفت: این دانشگاه از سال ۹۲ به عرصه بازی‌های رایانه‌ای وارد شد و از سال ۹۵ با راه اندازی این مرکز با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، برنامه‌های آن به صورت جدی دنبال شد.

جواد راستی افزود: این مرکز دارای سه هسته اصلی  آموزش و توانمندسازی ، فناوری، تولید و تحلیل محتوا  و  کارآفرینی و توسعه کسب و کار اجتماعی است، اما با توجه به گستره بخش صنایع سرگرمی و ظرفیت‌های فراوان آن در جهت جذب مخاطب و ثروت آفرینی، در صدد تبدیل این مجموعه به مرکز نوآوری هستیم.

وی با بیان اینکه در این مرکز در زمینه‌های بازی‌های رایانه ای، پویا نمایی (انیمیشن)، واقعیت مجازی، واقعیت ترکیبی، شبیه سازی و بازی‌های فیزیکی کار‌های آموزشی، پژوهشی، کارآفرینی و نوآوری انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تخصصی و کلینیک بازی درمانی نیز در این مرکز راه اندازی خواهد شد.

راستی تصریح کرد که در صورت تامین اعتبار‌های لازم، مرکز نوآوری صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان تا پایان امسال راه اندازی می‌شود.

طبق اعلام مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال، تعداد گِیمر‌های ایرانی حدود ۲۸ میلیون نفر یعنی ۳۵ درصد جمعیت کشور است و این حوزه بازار مصرفی بزرگی دارد.

طبق گزارش‌ها از میزان ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کل درآمد بازار بازی‌های دیجیتال ایران در سال ۱۳۹۶ حدود پنج هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال سهم سخت‌افزار و حدود سه هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال سهم بازی است.

در میان بازی‌ها نیز بازی‌های مبتنی بر تلفن همراه با سهم حدود سه هزار میلیارد ریال در رده نخست و پس از آن بازی‌های کنسولی و بازی‌های رایانه‌‎ای از جمله بازی‌هایی هستند که توسط خریداران ایرانی تهیه شده‌اند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار