گزینههای نهایی روی میز شورای ترافیک تهران برای جایگزینی طرح زوج یا فرد مشخص شد و طبق تصمیم شورای ترافیک، مقرر شد میزان پذیرش اجتماعی دو طرح نهایی بررسی و در هفته جاری تعیین تکلیف شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلسه کارشناسی شورای ترافیک شهر تهران با موضوع بررسی نهایی طرحهای جایگزین زوج یا فرد با حضور معاون شهردار، رئیس پلیس راهور تهران، نماینده وزارت کشور، نماینده استانداری و مشاوران دانشگاهی شورای ترافیک برگزار شد. حاضران در جلسه بر لزوم تغییر شکلی فعلی اداره محدوده زوج یا فرد و همچنین لزوم محدود کردن بیشتر زمینه تردد خودروهای شخصی در محدوده دوم به منظور کاهش آلودگی هوا اجماع داشتند. اما اینکه کدام طرح پیشنهادی میتواند تأثیر بیشتر و همچنین پذیرش اجتماعی بیشتری داشته باشد، مورد بحث قرار گرفت. بر اساس یکی از گزینهها، محدودیت تردد خودروها برحسب پلاکهای زوج یا فرد برداشته میشود و به جای آن، هر خودرو ۵۰ روز در سال میتواند به صورت رایگان وارد محدوده زوج و فرد سابق شود و برای بیش از آن باید عوارض بپردازد. ایده تکمیلی برای نحوه اعمال این سهمیه شناور تردد رایگان، این است که به جای تعداد روزهای مجاز در سال، مبلغ مشخصی (برای مثال۵۰۰ هزار تومان) تحت عنوان اعتبار اولیه به پلاک خودروها اختصاص داده شود و عوارض تردد از این اعتبار کسر شود. طبعا در صورت پایان این اعتبار، دارنده خودرو باید حساب خود را شارژ و عوارض تردد را پرداخت کند. گزینه دیگر پیشنهادی بدین ترتیب است که سیاست تردد نوبتی در محدوده دوم ادامه مییابد، با این تفاوت که خودروها بر حسب پلاک سمت راست خودرو به سه دسته تقسیم میشوند و هر دسته دو روز در هفته مجاز به ورود به محدوده دوم خواهند بود. در این روش، خودروهای با رقم سمت راست پلاک ۱ تا ۳ در روزهای شنبه و سهشنبه، پلاکهای ۴ تا ۶ در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و پلاکهای ۷ تا ۹ در روزهای دوشنبه و پنجشنبه مجاز به ورود به محدوده دوم هستند و در بقیه روزها اگر کسی نیاز به ورود به محدوده داشت، باید مجوز طرح ترافیک بخرد. پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه هر دو پیشنهاد اصلی مطرحشده میتواند به کاهش تعداد ورود خودروها به محدوده بینجامد و ما با آنها موافق هستیم، از رسانهها و کارشناسان درخواست کرد درباره ابعاد مختلف این دو گزینه، به ویژه از منظر پذیرش اجتماعی و کاهش آلودگی هوا، بررسی کارشناسی انجام داده و شورای ترافیک را در تصمیم مناسب یاری کنند. نهایتا مقرر شد در روزهای آینده، ابعاد اجتماعی این دو گزینه توسط اعضا بررسی شود تا نهایتا در جلسه اصلی شورای ترافیک، انتخاب نهایی بین این دو گزینه انجام گیرد.
چنان صحبت میکنه فکر میکنم عقل کل هم هست... راه آهن و خرابکاریهای آنجا یادمان هست برادر... ایشان و همفکرانش امسال ظلم نابخشودنی و بزرگی اولا به کسانی که ماشین پلاک فرد داشتند کردند چون پلاک فردی ها فقط دو روز درهفته مجاز بودند به محدوده زوج و فرد بروند و پلاک زوجی ها سه روز و این ظلم و نامردی بود و در ثانی کسانی که منزلشان در طرح اصلی بود مجاز بودند ساعت 17 یکبار بروند منزلشان ولی کسانی که در طرح زوج و فرد بودند باید تا ساعت 19 بیرون طرح ول میچرخیدند تا بتوانند ساعت 19 به منزل بروند که بنده به سهم خودم ایشان و کسانی که در این ظلم سهم داشتند بشدت دعا کردم مخصوصا وقتی خسته از محل کار حدود ساعت 18 یا زودتر میرسیدم میدان جمهوری و یکساعت آنجا معطل بودم تا ساعت 19 بشود و بروم منزل ... دعاگویتان بشدت تا آخر سال هستم همچنان..
لیلی
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
تازه تعداد پلاک های فرد یه رقم از تعداد پلاک های زوج هم بیشتره
کنار تمامی اتوبان ها و خیابان هایی که دوربین نظارتی دارند از ساعت 18:30 به بعد اونقدر ماشین ایستاده و که پول بنزین و دودی که همین ماشین ها تولید میکنند کلی هدر رفتن انرژی و سرمایه است.ضمنا خودش هم باعث آلودگی میشه..چه طرح بی مصرفیه این طرح زوج و فرد
چرا نمیان از مردم بپرسن که از این طرح راضی هستید یا نه؟
چرا خود خبرگزاری دانشجو نمیاد در موارد مختلف نظر سنجی بکنه که مردم چقدر با موضوعات و قوانین مختلف موافقند و چقدر نیستند؟
پول بده و با دود ماشینت مردم رو خفه کن
چرا خود خبرگزاری دانشجو نمیاد در موارد مختلف نظر سنجی بکنه که مردم چقدر با موضوعات و قوانین مختلف موافقند و چقدر نیستند؟