رئیس شورای شهر تهران گفت: هر ساله شهرداری در اسفند چند ایستگاه مترو افتتاح میکرد و فکر کنم امسال هم ۴ تا ۵ ایستگاه قابل افتتاح در خط ۶ وجود دارد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص ارسال نامه به حسن روحانی رئیسجمهوری گفت: نامه به مسئولان ذیربط ارجاع شده و منتظر بازخورد آن هستیم تا در مورد آن صحبت کنیم.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از دورههای قبل تعدادی مصوبات باقی مانده است و تکلیف آنها چست گفت: گروهی در حال تنظیم مصوبات هستند. بررسی میکنند و سپس در مورد آن تصمیمگیری میکنیم.
رئیس شورای شهر تهران در خصوص افتتاح ایستگاههای خط ۶ مترو، گفت: باید تا پایان سال بخشی از خط ۶ مترو افتتاح شود. شهرداری باید در این زمینه پیگیری کند.
وی با بیان اینکه از سال ۷۷ که اولین ایستگاه مترو افتتاح شد هر ساله شهرداری در اسفند چند ایستگاه مترو افتتاح میکرد، گفت: شهرداری باید این کار را امسال هم انجام دهد و فکر کنم ۴ تا ۵ ایستگاه قابل افتتاح در خط ۶ وجود دارد.
محسن هاشمی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اخذ عوارض گفت:اخذ عوارض برای درآمدزایی نیست بلکه به منظور کاهش آلودگی هوا است.
وی در پاسخ به این پرسش که برخی از اعضای شورای با طرح ترافیک مخالف هستند گفت: چیزی که اجرا میشود حاصل جمعبندی کارشناسی در جلسات شورای عالی ترافیک است. اگر میگویند این طرح خوب نیست بگویند چه چیزی جایگزین آن شود.
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه مسئله اصلی قیمت سوخت و خودرو است، گفت:باید به سمتی حرکت کنیم که خودروها سوخت کمتری مصرف کنند متأسفانه تکنولوژی که وجود دارد باعث مصرف زیاد سوخت میشود.
وی ادامه داد: در همه کشورها هزینه حمل و نقل عمومی از مالیات بر سوخت است در کشورهای اروپایی میخواستند یک یورو روی مالیات بکشند و اخیراً داستان فرانسه و جلیقه زردها به این دلیل بود که میخواستند مالیات سوخت را افزایش دهند، اما در ایران قیمت سوخت پایینتر از چیزی است که برای دولت تمام میشود.
محسن هاشمی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: اخیراً مصوبهای یافتهایم که در دور اول شورا (۱۳۷۸) که همه معاونان، مدیران ارشد شهرداری باید به تأیید شورای شهر برسند.
شما میگی طرح پولی کردن زوج و فرد حاصل نظرات کارشناسی بوده و برای درآمد زایی نیست !!؟ بسیارخوب
1-شما و اون کارشناس ها لطف کنید یک تضمین کتبی و رسانه ای بمردم بدهید که اگر آلودگی با پولی شدن رفع نشد تمام مبالغ دریافتی از مردم در این طرح رو بمردم مسترد کرده و بهشون برمیگردانید و بعلاوه استعفای خودتون رو هم امضاء میکنید
هرموقع چنین تضمینی رو بمردم دادید اونوقت زوج و فرد رو پولی کنید
2-شما میگی پیشنهاد بدین بسیار خوب شما لطف کنید تمام صنایع آلاینده از جمله پالایشگاه تهران کارخانه های سیمان و کارگاههای ریخته گری و....... رو از بافت شهری و حومه تهران به بیرون از آن منتقل کنید
قطعا انتقال این صنایع بودجه و اعتبار زیادی میطلبد که اگر شما واقعا نگران سلامتی مردم باشید از طریق کمک دولت و اعتبارات خودتون این کار را خواهید کرد
3-اینکه وزیر یا ارگان دولتی بخواد آمار سهم صنایع رو در آلودگی تهران را کم اعلام کند یا سهم خودرو ها رو بیشتر اعلام کند فقط برای خرج نکردن است فقط برای این است که متولیان این صنایع از قدرت چانه زنی و نفوذ بیشتری برخوردار هستند
بنابراین حتی اگر وزارت کشور هم مهر تأیید بر پولی شدن طرح زوج و فرد بزند برای این است که دولت پول گرفتن از مردم را بر جابجایی پرخرج صنایع ترجیح میدهد بر پرداخت بدهی های دولت به شهرداری ترجیح میدهد
بدیهی است که دولت به این طرح رأی مثبت میدهد بدیهی است که اون کارشناسان طرح پولی کردن زوج و فرد رو انتخاب کردند و میکنند
4- درمورد خودروهای پرمصرف شما باید مالیات بر تولید خودرو پرمصرف رو در دستور کار قرار بدهید اگر زورتون نمیرسه آیا باید مردم رو سرکیسه کنید!!؟ زورتون بمردم رسیده!!؟
5- اون کسانی که زمانی در سازمان محیط زیست وقت از تولید خودروی هیبریدی و کم مصرف در ایران جلوگیری کردند فقط برای اینکه از منافع واردات بیشتر بنزین به کشور منتفع بشوند اونها باید هزینه آلودگی رو پرداخت کنند نه مردم
با تمام این تفاسیر طرح پولی کردن زوج وفرد بفرض محال اگر مفید هم باشد اثرش فقط مقطعی و مسکن است دولت های قبل اگر کار بنیادی برای حل معضل آلودگی هوای تهران نکردند دولت فعلی چرا این کار رو در 6 سال اخیر نکرده چرا باید هزینه این کم کاری ها رو مردم بدهند !؟
راهکار برخی این مسئولین و هم حزبی های شما این بوده که دعا کنید باد بیاد ی هاشمی شما هم دعا کنید باد بیاد
ناشناس
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۶
یعنی هیشکی نیست بر مصوبات شورای شهر نظارت کنه !!؟
کمسیون بررسی مصوبات شورا که زیر نظر خود شوراست
وزارت کشور و فرمانداری ها هم که به ضرر خودشون رأی نمیدهند و اگر بدهند باید سرکیسه رو خودشون شل کنند
صد رحمت به مجلس که حداقل یه شورای نگهبانی هست یه مجمع تشخیصی هست که بی طرف قضاوت کنه و بر مصوبات نظارت کنه
شما منشأ بوی بد تهران را با 70 میلیارد تومن اعتبار هنوز بصورت قطعی نتونستید معلوم کنید و میگید از مرکاپتان است خوب منشأ اون گاز مرکاپتان کجاست!!؟ اونوقت چطوری فهمیدید که منشآ آلودگی هوای تهران صنایع آلاینده نیست و خودرو ها و مردم مقصرند !!؟
اون کارشناسان با 70 میلیارد تومن نتونستند منشأش رو پیدا کنند !!؟ معجزه شده که بوی بد رفع شده !!؟
اونوقت با پولی شدن زوج و فرد میخواهید آلودگی رو رفع کنید !!؟
ارسال نظرات
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
1-شما و اون کارشناس ها لطف کنید یک تضمین کتبی و رسانه ای بمردم بدهید که اگر آلودگی با پولی شدن رفع نشد تمام مبالغ دریافتی از مردم در این طرح رو بمردم مسترد کرده و بهشون برمیگردانید و بعلاوه استعفای خودتون رو هم امضاء میکنید
هرموقع چنین تضمینی رو بمردم دادید اونوقت زوج و فرد رو پولی کنید
2-شما میگی پیشنهاد بدین بسیار خوب شما لطف کنید تمام صنایع آلاینده از جمله پالایشگاه تهران کارخانه های سیمان و کارگاههای ریخته گری و....... رو از بافت شهری و حومه تهران به بیرون از آن منتقل کنید
قطعا انتقال این صنایع بودجه و اعتبار زیادی میطلبد که اگر شما واقعا نگران سلامتی مردم باشید از طریق کمک دولت و اعتبارات خودتون این کار را خواهید کرد
3-اینکه وزیر یا ارگان دولتی بخواد آمار سهم صنایع رو در آلودگی تهران را کم اعلام کند یا سهم خودرو ها رو بیشتر اعلام کند فقط برای خرج نکردن است فقط برای این است که متولیان این صنایع از قدرت چانه زنی و نفوذ بیشتری برخوردار هستند
بنابراین حتی اگر وزارت کشور هم مهر تأیید بر پولی شدن طرح زوج و فرد بزند برای این است که دولت پول گرفتن از مردم را بر جابجایی پرخرج صنایع ترجیح میدهد بر پرداخت بدهی های دولت به شهرداری ترجیح میدهد
بدیهی است که دولت به این طرح رأی مثبت میدهد بدیهی است که اون کارشناسان طرح پولی کردن زوج و فرد رو انتخاب کردند و میکنند
4- درمورد خودروهای پرمصرف شما باید مالیات بر تولید خودرو پرمصرف رو در دستور کار قرار بدهید اگر زورتون نمیرسه آیا باید مردم رو سرکیسه کنید!!؟ زورتون بمردم رسیده!!؟
5- اون کسانی که زمانی در سازمان محیط زیست وقت از تولید خودروی هیبریدی و کم مصرف در ایران جلوگیری کردند فقط برای اینکه از منافع واردات بیشتر بنزین به کشور منتفع بشوند اونها باید هزینه آلودگی رو پرداخت کنند نه مردم
با تمام این تفاسیر طرح پولی کردن زوج وفرد بفرض محال اگر مفید هم باشد اثرش فقط مقطعی و مسکن است دولت های قبل اگر کار بنیادی برای حل معضل آلودگی هوای تهران نکردند دولت فعلی چرا این کار رو در 6 سال اخیر نکرده چرا باید هزینه این کم کاری ها رو مردم بدهند !؟
راهکار برخی این مسئولین و هم حزبی های شما این بوده که دعا کنید باد بیاد ی هاشمی شما هم دعا کنید باد بیاد
کمسیون بررسی مصوبات شورا که زیر نظر خود شوراست
وزارت کشور و فرمانداری ها هم که به ضرر خودشون رأی نمیدهند و اگر بدهند باید سرکیسه رو خودشون شل کنند
صد رحمت به مجلس که حداقل یه شورای نگهبانی هست یه مجمع تشخیصی هست که بی طرف قضاوت کنه و بر مصوبات نظارت کنه
اون کارشناسان با 70 میلیارد تومن نتونستند منشأش رو پیدا کنند !!؟ معجزه شده که بوی بد رفع شده !!؟
اونوقت با پولی شدن زوج و فرد میخواهید آلودگی رو رفع کنید !!؟