کد خبر:۷۵۲۶۳۵
معاون وزیر صنعت:

رنو به ایران باز می‌گردد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت کارخانه رنو به ایران و آغاز تولید خبر داد و گفت: احتمالا هفته آینده بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به طور کامل پرداخت شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرشاد مقیمی در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به مطالبات قطعه‌سازان از خودروسازان گفت: برنامه 10 گانه‌ای در ستاد کل فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مصوب شد که بخشی از آن ارائه تسهیلاتی است که در اختیار خودروسازان برای پرداخت مطالباتشان به قطعه‌سازان بود که تاکنون بخشی از این تسهیلات پرداخت شده و انتظار داریم تا هفته آینده بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان به طور کامل پرداخت شود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت شرایط ارزی اقدام خواهیم کرد، افزود: یکی از برنامه‌های جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای کنترل بازار این است که از این پس هر کالایی که در کشور تولید شود، از طریق تعرفه یا ممنوعیت واردات عمل می‌کنیم.

مقیمی با اشاره به سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری شرکت رنو در ایران، اظهار کرد: در پی مذاکرات و رایزنی‌های صورت گرفته و همچنین با توجه به میزان سرمایه‌گذاری که شرکت رنو در کشور کرده، این نوید را خواهیم داد که این شرکت خودروسازی دوباره به ایران باز خواهد گشت و برای این مهم نیز مکانیزمی در نظر گرفته‌ایم که تولید رنو را دوباره در ایران آغاز خواهیم کرد.

معاون وزیر صنعت گفت: وزیر صنعت موضوع کارخانه روغن نباتی گلناز کرمان را در دستور کار قرار داده است و پیگیر رفع مشکلات این کارخانه است.

وی با اشاره به پرداخت دو حقوق معوقه کارگران این کارخانه، بر همکاری دو طرفه تاکید کرد و ادامه داد: تولید 10 هزار تن روغن برای این کارخانه در نظر گرفته شده است که تاکنون قرارداد 3000 تن آن بسته شده و قرارداد 2000 تن دیگر نیز در آینده نزدیک منعقد خواهد شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به درخواست مدیر عامل این کارخانه در خصوص حذف این کارخانه از لیست سیاه بانک مرکزی اظهار کرد: با توجه به مذاکرات ما با بانک مرکزی، رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که باید همکاری دو طرفه باشد تا نام این کارخانه از لیست سیاه بانک مرکزی حذف شود.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷
باز دوباره مدیران عزیز گول وعده های رنو رو نخورند. مشکل ایران‌خودرو و سایپا اینه که در نظر دولت یک دستگاه برای جذب کارگر ایرانی محسوب می‌شوند و در نظر مدیران خصوصی فعلی ، نقش بنگاه منفعت طلبی رو دارند.با این طرز تفکر نه ایران‌خودرو و نه سایپا هیچکدوم یک خودروساز در کلاس جهانی نمیشن هیچوقت.
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار