رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: صدور هرگونه تأییدیه ایمنی خطوط مترو توسط شرکتهای مشاور، مستلزم نصب، تکمیل، راه اندازی و کنترل عملکرد تجهیزات ایمنی بر اساس نقشههای طرح و با رعایت استانداردهای بینالمللی است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدعلیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در در پیامی در ارتباط با ایمنی خط ۶ متروی تهران اظهار داشت: با پیگیریهای صورت گرفته سرانجام شهردار تهران مسؤولیت ایمنی ۹ کیلومتر از خط ۶ را قبل از افتتاح پذیرفت، لذا ضمن سپاسگزاری از پاسخ ارسالی مواردی را یادآور میشوم:
۱- در تمامی مکاتبات ارسالی مشخص نشده که چگونه الزام و نیاز به نصب هفت هواکش میان تونلی در ۹ کیلومتر خط ۶، تنها با نصب و راه اندازی یک هواکش تأمین گردیده است و چگونه صحت کارکرد تجهیزاتی که نصب نشده مورد تأیید قرار گرفته است!
۲- صدور هرگونه تأییدیه ایمنی توسط شرکتهای مشاور، مستلزم نصب، تکمیل، راه اندازی و کنترل عملکرد تجهیزات ایمنی بر اساس نقشههای طرح و با رعایت استانداردهای بینالمللی است.
در خاتمه جا دارد ضمن اعلام دوباره نگرانی این کمیسیون، از پذیرش کامل مسؤولیت ایمنی این خط توسط شخص شهردار تهران البته بدون تیید کتبی معاونت مربوطه سپاسگزاری کنم.