
کد خبر:۷۵۶۸۶۷
چگونگی پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی به فرهنگیان متاثر از سیل اعلام شد
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزشوپرورش گفت: با مدیر عامل بانک ملی مذاکره و مقرر شد تا وام ۲۰۰ میلیون ریالی کمبهره به فرهنگیان متأثر از سیل تعلق گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، گردهمایی مدیران کل آموزش و پرورش و مدیران کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قطب ۵ کشور شامل استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، مازندران و گلستان با حضور علی الهیار ترکمن، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
علی الهیار ترکمن در این جلسه اظهار کرد: حس نوعدوستی و کمک به همنوع ایجاب میکند که در مواقع گرفتاری و بلایای طبیعی در کنار هم باشیم و به یاری هم بشتابیم، سیل، تلنگری بود تا در سیستم برنامهریزی و مدیریت شهری بازنگری صورت پذیرد تا اشتباهاتی که در ساخت و سازهای غیر اصولی وجود دارد اصلاح شود و از آنها جلوگیری به عمل آید.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای آموزش و پرورش در جریان سیل اخیر افزود: بعد از سیل ما با سه موضوع، فضاهای آموزشی، نیروی انسانی و دانشآموزان متأثر از سیل مواجهیم و باید در همه این موارد تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.
وام ۲۰ میلیون تومانی برای فرهنگیان آسیبدیده از سیل
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: از ابتدای سیل تلاش کردیم تا علاوه بر جبران خسارات به فضا و تجهیزات آموزشی، آلام همکاران و دانش آموزان را نیز کاهش دهیم در همین رابطه وزیر آموزش و پرورش با مدیر عامل بانک ملی مذاکره کرد و مقرر شد تا وام ۲۰۰ میلیون ریالی کمبهره به فرهنگیان متأثر از سیل تعلق گیرد.
وی بیان کرد: همچنین بعد از مذاکرات با صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم گرفته شد تا از طریق شرکت لیزینگ فرهنگیان، فرش، یخچال و تلویزیون به صورت اقساط بلندمدت بدون بهره در اختیار فرهنگیان سیلزده قرار گیرد. بیمه معلم نیز به هر دانشآموزی که بعد از سیل و در سال جدید وارد مدرسه میشود نوشت افزار و لباس مناسب را هدیه خواهد کرد.
الهیار ضمن تأکید بر مستندسازی تجارب بحران سیل گفت: بدون شک این تجارب به ما کمک خواهد کرد تا در صورت بحرانهای مشابه بتوانیم تصمیمات بهتری را اتخاذ کنیم، از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس میخواهیم که در استانهای باران خیز و متأثر از بلایای طبیعی در نقشه تیپ مدارس تغییراتی متناسب با شرایط و اقتضائات منطقه ایجاد کند.
وی ضمن تاکید بر تشکیل جلسات قطبی گفت: استانهای قطب میتوانند همانند نیروهای واکنش سریع در هنگام نیاز به سرعت نسبت به امدادرسانی و یاری رساندن به همدیگر کمک کنند.
علی الهیار ترکمن در این جلسه اظهار کرد: حس نوعدوستی و کمک به همنوع ایجاب میکند که در مواقع گرفتاری و بلایای طبیعی در کنار هم باشیم و به یاری هم بشتابیم، سیل، تلنگری بود تا در سیستم برنامهریزی و مدیریت شهری بازنگری صورت پذیرد تا اشتباهاتی که در ساخت و سازهای غیر اصولی وجود دارد اصلاح شود و از آنها جلوگیری به عمل آید.
وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای آموزش و پرورش در جریان سیل اخیر افزود: بعد از سیل ما با سه موضوع، فضاهای آموزشی، نیروی انسانی و دانشآموزان متأثر از سیل مواجهیم و باید در همه این موارد تدابیر لازم را اتخاذ کنیم.
وام ۲۰ میلیون تومانی برای فرهنگیان آسیبدیده از سیل
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزشوپرورش ادامه داد: از ابتدای سیل تلاش کردیم تا علاوه بر جبران خسارات به فضا و تجهیزات آموزشی، آلام همکاران و دانش آموزان را نیز کاهش دهیم در همین رابطه وزیر آموزش و پرورش با مدیر عامل بانک ملی مذاکره کرد و مقرر شد تا وام ۲۰۰ میلیون ریالی کمبهره به فرهنگیان متأثر از سیل تعلق گیرد.
وی بیان کرد: همچنین بعد از مذاکرات با صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم گرفته شد تا از طریق شرکت لیزینگ فرهنگیان، فرش، یخچال و تلویزیون به صورت اقساط بلندمدت بدون بهره در اختیار فرهنگیان سیلزده قرار گیرد. بیمه معلم نیز به هر دانشآموزی که بعد از سیل و در سال جدید وارد مدرسه میشود نوشت افزار و لباس مناسب را هدیه خواهد کرد.
الهیار ضمن تأکید بر مستندسازی تجارب بحران سیل گفت: بدون شک این تجارب به ما کمک خواهد کرد تا در صورت بحرانهای مشابه بتوانیم تصمیمات بهتری را اتخاذ کنیم، از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس میخواهیم که در استانهای باران خیز و متأثر از بلایای طبیعی در نقشه تیپ مدارس تغییراتی متناسب با شرایط و اقتضائات منطقه ایجاد کند.
وی ضمن تاکید بر تشکیل جلسات قطبی گفت: استانهای قطب میتوانند همانند نیروهای واکنش سریع در هنگام نیاز به سرعت نسبت به امدادرسانی و یاری رساندن به همدیگر کمک کنند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.