فینال دومین رویداد استارتاپ جاده ابریشم با حضور صاحبان ایده از سراسر کشور برگزار شد.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، مرحله مقدماتی دومین دوره رویداد تور استارتاپ جاده ابریشم از تاریخ ۲۱ مهر ماه ۹۷ در ۵ شهر کرمان، شیراز، مشهد، تبریز و تهران شروع به کار کرد و هشت تیم پذیرش۲۴ از کرمان، الفبا از شیراز، فنآسا از مشهد، هانیلی از تبریز و تیمهای اینپین، دیالوگ، سه سوت جابز و کریدورز از تهران به انتخاب داوران برای شرکت در فینال انتخاب شدند.
تیمهای برگزیده در طی یک برنامه شتابدهی آنلاین ۱۰۰ روزه تحت نظر مربیان و منتورهایی از حوزههای مختلف کسبوکاری قرار گرفتند و در نهایت فینال دومین دوره استارتاپ جاده ابریشم با حضور ۶ تیم برتر، مهمانان و سرمایهگذاران داخلی و خارجی، مدیران استارتاپهای بزرگ و موفق در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۹۸ در تهران برگزار شد.
تیمها طی دو روز به رقابت پرداختند و در پنل های مختلف ایدههای خود را ارائه کردند. از جمله مهمترین موارد مطرح شده در این پنل میتوان به اهمیت ایجاد ارتباط دوستانه با اصحاب رسانه، وجود یک فرد با مسئولیت ارتباط با رسانه، داشتن استراتژی رسانه و روابط عمومی و یافتن بهترین زمان برای روایت داستان اشاره کرد. همچنین تاکید شد که روابطعمومی صرفا ارتباط با رسانه نیست بلکه این کار یکی از وظایف واحد روابطعمومی یک سازمان است.
همچنین تیمهای الفبا، برنامه به اشتراکگذاری آموزش بر روی کتابهای درسی و جزوات از شیراز، پذیرش۲۴ کلینیک مجازی و نوبتدهی پزشکان از کرمان، اینپیناپ اپلیکیشن جستجو و درخواست ملک از تهران، سهسوتجابز سامانه استخدامی از تهران، هانیلی پلتفرمی برای ارتباط زنبورداران و خریداران عسل از تبریز و فنآسا ساخت قاشق مخصوص بیماران پارکینسون از مشهد به ترتیب کسبوکار خود را در حضور داوران و افراد حاضر در سالن به زبان انگلیسی معرفی کردند.
گفتنی است، فینال دومین رویداد استارت آپ جاده ابریشم با معرفی تیم فنآسا به عنوان تیم برتر، سه سوت جابز به عنوان تیم دوم و هانیلی به عنوان تیم سوم به کار خود پایان داد.