
کد خبر:۷۶۷۲۹۰
راهاندازی ۲ مسیر ایرتاکسی تا پایان سال
معاون وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی دو مسیر ایرتاکسی تا پایان امسال خبر داد و گفت: تا پایان اسفندماه چند شرکت ایرتاکسی تاسیس خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، شهرام آدم نژاد در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه هوانوردی عمومی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاهها و معاون فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در کنار هوانوردی تجاری، به دنبال توسعه هوانوردی عمومی هستیم که در این راستا ساختار و مقررات جدیدی برای راه اندازی ایرتاکسی درسازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی تدوین کردیم.
وی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ایران سابقه دیرینه در منطقه دارد، اما در بخش هوانوردی عمومی نتوانستهایم کاری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه ایرتاکسی مهمترین خروجی هوانوردی عمومی است، افزود: در نظر داریم با کاهش برخی هزینهها به صنعت هوانوردی عمومی توجه کنیم.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای این منظور، ساختار و مقررات ویژه هوانوردی عمومی به عنوان بخشی از فعالیتهای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها را تدوین و ایجاد کردهایم و این دو دستگاه برای توسعه هوانوردی عمومی همکاری میکنند. به طور مثال در حال حاضر فرودگاههای کوچک زیادی ساختهایم که کاربری ندارند و میتوانند به عنوان ایرتاکسی مورد استفاده قرار گیرند.
آدمنژاد با بیان اینکه در حال حاضر هزینه ناوبری فرودگاهی در بخش هوانوردی عمومی و ایرتاکسی، معادل هزینه هوانوردی تجاری است، گفت: این هزینهها امکان پیشرفت هوانوردی عمومی را سلب میکند که در این زمینه باید نسبت به کاهش هزینههای فرودگاهی اقدام کنیم.
وی تأکید کرد: تا پایان امسال چند شرکت ایرتاکسی راهاندازی خواهد شد و دو مسیر اصلی ایرتاکسی نیز ایجاد میشود.
وی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ایران سابقه دیرینه در منطقه دارد، اما در بخش هوانوردی عمومی نتوانستهایم کاری انجام دهیم.
وی با بیان اینکه ایرتاکسی مهمترین خروجی هوانوردی عمومی است، افزود: در نظر داریم با کاهش برخی هزینهها به صنعت هوانوردی عمومی توجه کنیم.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای این منظور، ساختار و مقررات ویژه هوانوردی عمومی به عنوان بخشی از فعالیتهای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها را تدوین و ایجاد کردهایم و این دو دستگاه برای توسعه هوانوردی عمومی همکاری میکنند. به طور مثال در حال حاضر فرودگاههای کوچک زیادی ساختهایم که کاربری ندارند و میتوانند به عنوان ایرتاکسی مورد استفاده قرار گیرند.
آدمنژاد با بیان اینکه در حال حاضر هزینه ناوبری فرودگاهی در بخش هوانوردی عمومی و ایرتاکسی، معادل هزینه هوانوردی تجاری است، گفت: این هزینهها امکان پیشرفت هوانوردی عمومی را سلب میکند که در این زمینه باید نسبت به کاهش هزینههای فرودگاهی اقدام کنیم.
وی تأکید کرد: تا پایان امسال چند شرکت ایرتاکسی راهاندازی خواهد شد و دو مسیر اصلی ایرتاکسی نیز ایجاد میشود.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.