رزاقی: اگر خیانت نمی‌کردند در اقتصاد هم الگو بودیم/ در آلمان و آمریکا اقتصاد مقاومتی اجرا شد، در ایران سرمایه‌داری!
رزاقی در گفتگو با دانشجو| بخش سوم؛
استاد اقتصاد گفت: اگر این نوع سیاسیت‌های سرمایه‌داری در آلمان و ژاپن و آمریکا پیاده می‌شد هرگز صنعتی نمی‌شدند! در همین کشور‌های غربی تحت عنوان منافع ملی اقتصاد مقاومتی را اجرا کردند.
تعداد نظرات: ۱۳
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
با سلام.کاش میشد نقطه نظرات ایشون رو به سمع رهبری رساند و در جامعه پیاده کرد . تمام مشکلات کشور را ساده و رسا بیان کردند . تنها راه برون رفت از مشکلات اساسی اقتصادی که درد همه آحاد جامعه است برخورد جدی با فساد سازمانی هست که متاسفانه در بالاترین سطح در میان مسئولین عالی کشور وجود داره .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
رهبری سخنان ایشان را می داند و به اطلاعش هم می رسد. اما قدرت اجرایی در دست دولت و مجلس است که مطلقا اعتقادی به این حرفها ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
متاسفانه قوه قضاییه ضعیف عمل میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
استا بفرمایید دقیقا ما در چه موردی سرمشق هستیم؟!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
کاش از افرادی مثل ایشان استفاده میکردند.حیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
با سلام باید بگویم خدا را شکر معاد و قیامتی هست بالاخر حساب کتابی وجود دارد الله اکبر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
این استاد اقتصاد احتمالا در شوروی سابق با افکار کمونیستی درس خوانده. تمام کشورهای پیشرفته اقتصاد ازاد دارند. مشکلات اقتصادی ایران بذلیل دولتی بودن و عدم ازاد بودن انست
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
اتفاقاً نظراتشون بسيار منطقي و دقيق هست من چنتا از مناظره هاشونو ديدم تو بقيه كشورها اولاً كه تا زماني كه تبديل به قدرت اقتصادي نشدن اقتصادشون آزاد نيست بعد هم واگذاري هاشون قانوني هست نه پالايشگاه چندهزارميلياردي رو بدن 170ميليارد يا كارخونه هاي سود ده دولتي رو با رانت به يه افراد خاص بدن بعد هم اونو ورشكست كنن و زمينشو بكنن برج لطفاً اول يه كم تحقيق كن بعد نظر بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
بسیار خوب و قاطع نظراتی که بازتاب افکار عمومی است بیان شده و مردم انتظار برخورد انقلابی و فوری با مسببین وضع موجود را دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
در تمامی کشورهای دنیا (کمونسیتی و غیره) برای افرادی که بخاطر دفاع از وطن از جانشان گذشتند مجروح جنگی محسوب شده و خدماتی در خور و شان آنها در نظر می گیرند. هر چند در کشور ما نیز خانه و ماشین به جانبازان دادند و پول آنها را بصورت وام از شان دریافت کردند و در هر روز و در هر فرصتی برایشان منت گذاشته و بر سرشان می کوبند....
با این حال در قانون تسهیلات جانبازان طبق ماده 4 آئین نامه اجرایی مواد 9 و 11 همین قانون ، دستگاه های اجرایی موظف شدند جانبازانی که برای ارائه خدمات به مردم با وجود مشکلات جسمی و برای جبران هزینه های سرسام آور زندگی از کسر ساعتی روزانه استفاده نمی نمایند به سه صورت اقدام کنند (به مرخصی استحقاقی اضافه یا در احتساب اضافه کاری منظور و یا بعنوان سنوات خدمت بازنشستگی در نظر بگیرند) . گمرک که تا پایان سال 97 این کسر ساعت کاری ها را به عنوان ذخیره مرخصی جهت اعطای پاداش در زمان بازنشستگی اعمال می کرد در آستانه عید نوروز طی بخشنامه ای اعلام کردند این کسر ساعت کاری برای زودتر بازنشسته کردن آنها از ابتدای سال 96 اعمال کنند. این در حالی است که جانبازان با وجود مشکل جسمی ناچارند از این امتیاز استفاده نکنند تا در حین بازنشستگی از این کمکی مالی برخوردار شوند.
مسئولین فعلی گمرک جمهوری اسلامی با توجه به شرایط وحشتناک اقتصادی بجای اینکه با پرداخت اضافه کاری این کسر ساعت کاری ، کمکی به این فریب خوردگان در دوران نوجوانی باشد می خواهند آنها را که بدون هیچ منت به مردم خدمت می نمایند زودتر بازنشسته کرده تا با فشارهای زندگی بیشتر عذاب بکشند ولی فراموش کردند چنانچه از خود گذشتگی این نادانان نبود(البته منظور خودم هستم) انها در چنین جایگاهی قرار نمی گرفتند تا این گونه به افراد ایثارگر توهین کنند هر چند فهمیدن این مسائل وجدان بیدار و شعور انسانی می خواهد .
در گمرک با وجود این همه ریخت و پاشی که صورت می گیرد با آن کاری ندارند و حتی برای مشق نوشتن بچه کارمندان پاراش می دهند ولی برای افرادی که بخاطر این کشور و میز و صندلی این آقایان ، سلامتیشان را فدا کردند پولی در بساط ندارند .
آیا در این مملکت به اصطلاح دینی کسی هست به داد بدبخترین افراد جامعه باشند .
از ماست که بر ماست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
جناب همه این سوء استفاده ها و مفاسد و ماهی گیری ها به کنار اصلا تمام دولتمردان مقصر و از اونها هیچ توقعی راجع به اجرای قانون ندارم فقط و فقط این را چطور بایست توجیه کنم که به اسم دفاع و موقعیت مملکت و... دو سال عمر جوان باید به کارهای شخصی اعضای یک ارگان سپری شود؟ درحالی که همان به قول شما قانون گفته در این مدت باید 70 درصد حقوق کار را به او پرداخت شود آیا این به قول شما قانون از جانب اون ارگان اجرا میشود ؟ نه نشده و نمیشود . پس با یک ضربه گیر به نام دولت و دولتمردان همه چیز قابل توجیه نیست بلکه این به قول شما سوءاستفاده ها در تمام جاها حضور داشته و ضربه زده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
متاسفانه مسئولین اقتصادیمون بیشترغربگرا هستن و اعتمادبه نفس وخودباوری خیلی کمی دارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
کاش غربگرا باشند اینا جیبگرا هستن یعنی فقط به فکر جیب خودشون هستن. کجای اقتصاد غرب اینقدر دزدی، رانت و فساد هست. خودمونو محدود به چهارتا واژه ی دهن پرکن کردیم. جمله معروف سید جمال اسدی که میگه: "رفتم به غرب اسلام را دیدم ولی مسلمان ندیدم. برگشتم به شرق مسلمان دیدم اما اسلام ندیدم". حالا خوب شد آیت اله جوادی املی رو این جمله صحه گذاشتند، وگرنه یعده سید جمالو غربگرا میدونن!!!
ارسال نظرات
آخرین اخبار