
کد خبر:۷۶۸۰۷۵
با حمایت کانون پتنت معاونت علمی برگزار میشود
«کارنو» رویدادی که فضای کسب و کار جوانان را متفاوت میکند
«کارنو» عنوان رویدادی است که شرکتکنندگان با حضور در کارگاههای آموزشی، مشاوره و مسابقه برای توسعه کسب و کار خود توانمند میشوند.
به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، توانمندسازی نیروی انسانی برای حضور در فضای کسب و کار اولویت مهم برای کارآفرینی است. از این رو با حمایت کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رویدادی با عنوان «کارنو» هر ماه برگزار میشود. رویدادی که ایجاد انگیزه در میان دانشجویان رشتههای مختلف و انتقال مفاهیم کارآفرینی آن را متفاوت از دیگر برنامههای آموزشی کرده است.
در «کارنو» فضای ورود به کسب و کار شبیه سازی شده است. شرکت کنندگان با حضور در کارگاههای آموزشی، مشاوره و مسابقه کسب و کار با این فضا آشنا میشوند. آشنایی با مدل و بوم کسب و کار، آشنایی با مباحث مالکیت فکری، آشنایی با جستجو و ثبت پتنت، آشنایی با کارآفرینان موفق، حل مسئله و خلاقیت، مدیریت هزینه و خرید، تفکر تحلیلی و تصمیم سازی برخی از عناوین آموزشی این رویداد است.
همچنین شرکت کنندگان در رویداد بر اساس تیپ شخصیت شغلی به تیمهای ۸ تا ۱۲ نفره تقسیم میشوند و هر تیم با راهنماییهای پشتیبان خود با تشکیل جلسات گروهی ایده مناسب را انتخاب میکند. پس از تکمیل مدل کسب و کار تیمها آن را تا مرحله ارائه به سرمایه گذار پیش میبرند. در نهایت در روز آخر رویداد هر گروه مدل کسب و کار خود را برای داوری به نمایش میگذارد. همچنین در زمان برگزاری رویداد مشاوران در زمینههای مختلف کسب و کار، کارآفرینی، بازاریابی و تیم سازی به راهنمایی و مشاوره تیمها میپردازند تا هر تیم بتواند به بهبود و توسعه مدل و بوم کسب و کار و ایده خود بپردازد.
پس از رویداد نیز شرکت کنندگان در صورت تمایل برای ورود به فضای کارآفرینی میتوانند با طرح ایده، معرفی تیم خود و پس از تاییدیههای اولیه از خدماتی که «کارنو استارتاپ» به آنها ارائه میدهد استفاده کنند. هر ماه بین ۲ تا ۴ رویداد کارآفرینانه «کارنو» در تهران و سایر شهرستانها برگزار میشود. «کارنو» از سال ۱۳۹۰ با رویکرد تغییر نگرش و ایجاد توانمندی در سرمایههای انسانی کشور به منظور حضور در فضای کسب و کار و کارآفرینی طراحی شده است.
در «کارنو» فضای ورود به کسب و کار شبیه سازی شده است. شرکت کنندگان با حضور در کارگاههای آموزشی، مشاوره و مسابقه کسب و کار با این فضا آشنا میشوند. آشنایی با مدل و بوم کسب و کار، آشنایی با مباحث مالکیت فکری، آشنایی با جستجو و ثبت پتنت، آشنایی با کارآفرینان موفق، حل مسئله و خلاقیت، مدیریت هزینه و خرید، تفکر تحلیلی و تصمیم سازی برخی از عناوین آموزشی این رویداد است.
همچنین شرکت کنندگان در رویداد بر اساس تیپ شخصیت شغلی به تیمهای ۸ تا ۱۲ نفره تقسیم میشوند و هر تیم با راهنماییهای پشتیبان خود با تشکیل جلسات گروهی ایده مناسب را انتخاب میکند. پس از تکمیل مدل کسب و کار تیمها آن را تا مرحله ارائه به سرمایه گذار پیش میبرند. در نهایت در روز آخر رویداد هر گروه مدل کسب و کار خود را برای داوری به نمایش میگذارد. همچنین در زمان برگزاری رویداد مشاوران در زمینههای مختلف کسب و کار، کارآفرینی، بازاریابی و تیم سازی به راهنمایی و مشاوره تیمها میپردازند تا هر تیم بتواند به بهبود و توسعه مدل و بوم کسب و کار و ایده خود بپردازد.
پس از رویداد نیز شرکت کنندگان در صورت تمایل برای ورود به فضای کارآفرینی میتوانند با طرح ایده، معرفی تیم خود و پس از تاییدیههای اولیه از خدماتی که «کارنو استارتاپ» به آنها ارائه میدهد استفاده کنند. هر ماه بین ۲ تا ۴ رویداد کارآفرینانه «کارنو» در تهران و سایر شهرستانها برگزار میشود. «کارنو» از سال ۱۳۹۰ با رویکرد تغییر نگرش و ایجاد توانمندی در سرمایههای انسانی کشور به منظور حضور در فضای کسب و کار و کارآفرینی طراحی شده است.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.