کد خبر:۷۶۹۵۵۴
پورسیدآقایی تاکید کرد:

ضرورت توسعه ناوگان ریلی پایتخت/ استفاده از ظرفیت‌های داخلی واگن سازی در سایه حمایت مالی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه مترو موضوعی حاکمیتی است، تصریح کرد: در حال حاضر شرکت واگن سازی متروی تهران ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ واگن را دارد که امیدواریم با حمایت‌های دولت راهکار‌هایی به‌منظور رفع مشکلات مالی و افزایش رونق تولید فراهم شود.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران؛ «محسن پورسیدآقایی» گفت: آلودگی هوا و ترافیک فزاینده و لجام‌گسیخته مدت‌هاست که جزو دغدغه‌های اصلی شهروندان و مدیریت شهری پایتخت به شمار می‌رود و ما توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو را تنها راهکار برون‌رفت از این بحران می‌دانیم، در حال حاضر روزانه حدود دو میلیون و پانصد هزار سفر با متروی تهران و حومه انجام می‌شود که این میزان باید براساس چشم‌انداز حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران تا سال ۱۴۰۴ به رقم هفت میلیون سفر در روز برسد که برای نیل به این هدف نیز باید حداکثر توان موجود در زیرساخت‌ها را فعال کنیم.

معاون شهردار تهران اضافه شدن ٢ هزار واگن مترو به تعداد واگن‌های موجود در خدمات‌رسانی مترو را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و گفت: در حال حاضر شرکت واگن سازی متروی تهران ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ واگن را دارد، معتقدم زمانی که چنین ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد، باید از آن‌ها بیشترین بهره را ببریم لذا انتظار داریم با حمایت‌های دولت راهکار‌هایی به‌منظور رفع مشکلات مالی و افزایش رونق تولید فراهم شود.

پورسیدآقایی با اشاره به نام‌گذاری سال ٩٨ به‌عنوان «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری گفت: امسال فرصتی است که فعال‌تر عمل کنیم و بازدید اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور از کارخانه واگن سازی نیز در راستای حمایت و همت در جهت رفع مشکلات و ارائه راهکار‌های تأمین منابع مالی صورت می‌گیرد.

وی به راهکار‌های پیشنهادی تأمین مالی آتی در توسعه مترو اشاره کرد و گفت: منابع بانکی، گرفتن وام برای خرید واگن، اوراق مشارکت (سالانه بین ۳۵ هزار میلیارد تا ۵۰ هزار میلیارد) تخصیص ارز به قیمت کالا‌های ضروری مثل دارو و سلامت، عوارض بنزینِ ۲۰۰ تومان در هر لیتر در شهر تهران، گزینه‌های پیشنهادی ما به دولت است.

به گفته‌ی پورسیدآقایی در حال حاضر سرفاصله حرکت قطار‌ها در خطوط ۱ و ۲ نزدیک به ۴ دقیقه و در خط ۳ نزدیک به ۷ دقیقه است درحالی‌که باید سرفاصله حرکت قطار در تمامی خطوط به ۲ دقیقه کاهش یابد، برای افزایش ظرفیت ناوگان در خطوط موجود به تجهیزات و به‌خصوص به واگن‌های بیشتری نیاز داریم که مستلزم تأمین بودجه از سوی نهاد‌های ذی‌ربط است.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا چهارمین عامل خطر برای سلامت انسان‌ها در کل دنیا به شمار می‌رود تصریح کرد: استفاده از مترو به‌عنوان تنها وسیله حمل‌ونقل عمومیِ درون‌شهری پاک می‌تواند صرفه‌جویی بسیاری در مصرف سوخت‌های فسیلی داشته باشد که این امر تأثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: آمار‌های وضعیت آلودگی هوای تهران در سال ۹۷، نشان می‌دهند شهروندان پایتخت حتی یک روز وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها را تجربه نکرده‌اند درعین‌حال ۲۸ روز هوای پاک ۲۷۸ روز هوای سالم و تنها ۵۹ روز هوای ناسالم را برای گروه‌های حساس شاهد بوده‌ایم این در حالی است که در سال ۹۶ پایتخت‌نشینان تنها ۱۸ روز هوای پاک و ۱۰۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده‌اند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ابرشهر تهران روزانه شاهد بیش از ۱۸ میلیون سفر شهری است که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سفر آن توسط مترو انجام می‌شود بر ضرورت توسعه متروی شهر‌های اقماری پایتخت تاکید کرد و گفت: معتقدیم رفت‌وآمد مردم اطراف و حومه باید از طریق مترو صورت گیرد و باید همپای توسعه متروی پایتخت، توسعه خطوط اقماری را نیز در دستور کار قرار دهیم.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار