کد خبر:۷۶۷۰۳۴
رحمانی فضلی:

سفارش ۲ هزار واگن قطارشهری با مشکل روبرو است/ شهرداری‌ها به‌فکر جذب اوراق مشارکت ۸ هزار میلیارد تومانی باشند

وزیر کشور با بیان اینکه سفارش ۲ هزار واگن قطارشهری با مشکل روبرو است، گفت: با توجه به‌سختی تامین منابع ارزی و افزایش سه برابری ارز برای تکمیل پروژه‌های ...

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عبدالرضا رحمانی فضلی پیش از ظهر امروز در بازدید از خطوط قطارشهری مشهد گفت: با توجه به شرایط مالی و تغییر قیمت ارز شهرداری مشهد با برنامه‌ریزی‌ها و زمان‌بندی‌هایی که انجام داده است، جزو شهرداری‌هایی است که نسبت به اجرای این پروژه بدهی ندارد.

وزیر کشور افزود: به ما قول داده‌اند خط ۲ قطار شهری در تیرماه به‌کار خود پایان دهد و این کار بزرگی است، چرا که از مسیر‌هایی عبور کرده که می‌تواند حجم ترافیک را کاهش و سهولتی در جابه‌جایی مسافر داشته باشد.

وی با بیان اینکه خط ۳ قرار شهری ۲۸.۵ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر آن انجام شده است، عنوان کرد: شهرداری مشهد قول داده در صورت تامین منابع سرعت این پروژه را نیز افزایش دهد.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما در وزارت کشور نیز با توجه به‌منابع محدودی که داریم منابع را به‌پروژه‌هایی اختصاص داده‌ایم که هم قدرت جذب داشته باشند و هم با کیفیت مناسبی کار تحویل داده شود و با توجه در بازدیدی که داشتیم خط ۲ بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.

وزیر کشور با بیان اینکه باید به این پروژه‌ها با دید ملی نگاه کرد، اظهار کرد: این پروژه‌ها تنها به مردم مشهد خدمت‌رسانی نمی‌کند بلکه حوزه خدمتی آن به تمام زائران امام هشتم (ع) است و اگر تخصیص اعتبار یا تسهیلاتی به این پروژه‌ها داده می‌شود، برای همه مردم ایران است.

وی ادامه داد: انتظار داریم همه کسانی که از آن‌ها به‌عنوان بهره‌بردار یاد می‌شود سهم خود را نسبت به این پروژه‌ها پرداخت کنند، البته دوستان مطرح می‌کردند که قصد دارند خط ۴ را آغاز کنند که اگر توجیه و زمان‌بندی مناسبی داشته باشد و وزارت کشور نیز از نظر کارشناسی تایید کند، آن‌ها را نیز حمایت می‌کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه وزارت کشور برای تسهیل حمل‌ونقل عمومی مترو‌ها است، تصریح کرد: در شرایط کنونی تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز با وجود اینکه ۲ هزار واگن سفارش داده‌ایم با کمی مشکل روبه‌رو هستیم که باید در این حوزه کار‌ها تسریع شود.

وزیر کشور عنوان کرد: با توجه به‌سختی تامین منابع ارزی و افزایش سه برابری ارز برای تکمیل پروژه‌های قطارشهری و عدم افزایش نرخ بلیط‌ها و عدم افزایش چشمگیر درآمد شهرداری‌ها این کلان شهر‌ها باید به فکر جذب اوراق مشارکت ۸ هزار میلیارد تومانی از طریق دولت باشند.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار