
کد خبر:۷۷۳۰۳۳
رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو:
تقلای مافیا برای عقب ماندن صنعت خودرو / خودروهای کف کارخانهها سه ماهه تکمیل میشوند
رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو به عزم مافیای ضد تولید ملی و رقابتهای منفی در صنعت قطعه سازی اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی مشخص و همدلی قطعه سازان میتوانیم ۲۰۰ هزار خودروی کف کارخانه را جمع کنیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگراری دانشجو، حمیدرضا صمدی در نشست هم اندیشی درباره رونق صنعت قطعه سازی با اشاره به اینکه دولت با مسئلهای به عنوان تحریم مجدد روبه رو شده است، اظهار کرد: از اردیبهشت سال گذشته به طور ناخواسته وارد بازی شدیم که بخشهایی از اقتصاد ایران را هدف گرفته بود که اشتغالزا بوده و سهم قابل توجهی در اشتغالزایی داشتند و به همین دلیل بود که تحریمها از جاده مخصوص شروع شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این شرایط باید مانند اعضای یک خانواده به دنبال حل مسئله باشیم، اظهار کرد: این درحالی است که متاسفانه شاهد همدلی و عزم برای حل مشکل نیستیم.
مافیای ضد تولید ملی موجب رقابت منفی شده است
صمدی با اشاره به اینکه مافیای خودرو وجود ندارد گفت: آن چیزی که شاهد هستیم مافیای ضد تولید ملی و اشتغال است و گرنه چه دلیلی دارد که نامه فوق محرمانه معاون وزیر برای مجوز محموله ۱۰۰۰ خودرو از رسانه فارسی زبان خارجی سر در بیاورد؟ اینها همه نشانه رقابت منفی و عزم مافیای ضد تولید ملی است.
این قطعه ساز با بیان اینکه زمان آغاز تحریمها نامهای به دولت زدم و اعلام کردم که باید اتاق جنگ ایجاد کنیم، تصریح کرد: شاید دیر شده باشد، اما به اعتقاد من انجمنهای قطعه سازی میتوانند اقدامات موثری را در راستای برطرف شدن مشکلات صنعت خودرو انجام دهند، چرا که در بهترین دوران صنعت قطعه سازی قرار داریم، لذا امیدوارم دو انجمن اصلی قطعه سازان بتوانند در این راستا گام بردارند.
صمدی با بیان اینکه گردش مالی صنعت قطعه سازی در سال ۹۶ بیش از ۱۵۰ هزار میلیاردتومان بوده است، تاکید کرد: با در نظر گرفتن بازار خدمات پس از فروش این رقم در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که رقم بالایی است و نیاز نیست بر سر آن دعوا کنیم چرا که همه میتوانند در این بازار سهیم باشند.
رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو با اشاره به اینکه دو خودروساز حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه دارند، اضافه کرد: اگر متوسط قیمت هر خودرو را ۵۰ میلیون تومان در نظر بگیریم شاهد خواهیم بود که سرمایهای معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان کف کارخانهها خوابیده و این در حالی است که خودروسازان برای تامین مالی با مشکل روبه رو هستند.
میتوانیم ۲۰۰ هزار خودرو کف کارخانه را کامل کنیم
این قطعه ساز با اشاره به اینکه با برنامه ریزی درست طی یک دوره سه ماهه میتوان خودروهای کف کارخانهها را تکمیل کرد، گفت: باید طی یک مقطع سه ماهه فشار از روی خودروسازان برداشته شود تا بتوانند عدد مکانیکی تولید را کاهش دهند و خودروهای کف کارخانه را کامل کنند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت ایجاد شده باید از سوی ناخدای دو خودروساز بزرگ مدیریت شود، تصریح کرد: معتقدم که در صنعت خودرو انحصار وجود ندارد، زیرا صنعت خودرو دست دولت است و سود یا زیان به عهده دولت است بنابراین دولت موظف است که سود یا زیان را به تک تک سهامداران پرداخت کند.
عزم جدی برای واگذاری سهام خودروسازان وجود ندارد
صمدی در ادامه با اشاره به اینکه واگذاری سهام خودروسازان از سوی وزارت صنعت، تا سال ۹۹ هدفگذاری شده است خاطرنشان کرد: اگر این کار باید انجام شواد زمان آن فردا است، وقتی زمان طولانی شود، مطمئناً کار به نتیجه نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه حضور دولت در صنعت خودرو در سالهای ۶۸ تا ۸۲ به خاطر دوران پس از جنگ الزامی بود، اما بعد از جنگ باید از این صنعت خارج میشد، اظهار کرد: در فروردین ماه سال ۹۰ شورای رقابت مصوبهای به شماره ۶۳ داشت که مطابق با آن، باید سهام دولت در خودروسازیها واگذار میشد؛ اما این موضوع اجرایی نشد و اکنون هم به نظر نمیرسد این کار تا سال ۹۹ هم انجام شود.
رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو به خصوصی سازی گروه بهمن اشاره کرد و گفت: بهمن قرار نبود که انقلاب کند، اما میتوانست حرکت خوبی در راستای خصوصی سازی باشد، اما آنها که مخالف خصوصی سازی هستند میدانند که چگونه چوب لای چرخ بگذارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این شرایط باید مانند اعضای یک خانواده به دنبال حل مسئله باشیم، اظهار کرد: این درحالی است که متاسفانه شاهد همدلی و عزم برای حل مشکل نیستیم.
مافیای ضد تولید ملی موجب رقابت منفی شده است
صمدی با اشاره به اینکه مافیای خودرو وجود ندارد گفت: آن چیزی که شاهد هستیم مافیای ضد تولید ملی و اشتغال است و گرنه چه دلیلی دارد که نامه فوق محرمانه معاون وزیر برای مجوز محموله ۱۰۰۰ خودرو از رسانه فارسی زبان خارجی سر در بیاورد؟ اینها همه نشانه رقابت منفی و عزم مافیای ضد تولید ملی است.
این قطعه ساز با بیان اینکه زمان آغاز تحریمها نامهای به دولت زدم و اعلام کردم که باید اتاق جنگ ایجاد کنیم، تصریح کرد: شاید دیر شده باشد، اما به اعتقاد من انجمنهای قطعه سازی میتوانند اقدامات موثری را در راستای برطرف شدن مشکلات صنعت خودرو انجام دهند، چرا که در بهترین دوران صنعت قطعه سازی قرار داریم، لذا امیدوارم دو انجمن اصلی قطعه سازان بتوانند در این راستا گام بردارند.
صمدی با بیان اینکه گردش مالی صنعت قطعه سازی در سال ۹۶ بیش از ۱۵۰ هزار میلیاردتومان بوده است، تاکید کرد: با در نظر گرفتن بازار خدمات پس از فروش این رقم در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است که رقم بالایی است و نیاز نیست بر سر آن دعوا کنیم چرا که همه میتوانند در این بازار سهیم باشند.
رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو با اشاره به اینکه دو خودروساز حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف کارخانه دارند، اضافه کرد: اگر متوسط قیمت هر خودرو را ۵۰ میلیون تومان در نظر بگیریم شاهد خواهیم بود که سرمایهای معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان کف کارخانهها خوابیده و این در حالی است که خودروسازان برای تامین مالی با مشکل روبه رو هستند.
میتوانیم ۲۰۰ هزار خودرو کف کارخانه را کامل کنیم
این قطعه ساز با اشاره به اینکه با برنامه ریزی درست طی یک دوره سه ماهه میتوان خودروهای کف کارخانهها را تکمیل کرد، گفت: باید طی یک مقطع سه ماهه فشار از روی خودروسازان برداشته شود تا بتوانند عدد مکانیکی تولید را کاهش دهند و خودروهای کف کارخانه را کامل کنند.
وی با اشاره به اینکه وضعیت ایجاد شده باید از سوی ناخدای دو خودروساز بزرگ مدیریت شود، تصریح کرد: معتقدم که در صنعت خودرو انحصار وجود ندارد، زیرا صنعت خودرو دست دولت است و سود یا زیان به عهده دولت است بنابراین دولت موظف است که سود یا زیان را به تک تک سهامداران پرداخت کند.
عزم جدی برای واگذاری سهام خودروسازان وجود ندارد
صمدی در ادامه با اشاره به اینکه واگذاری سهام خودروسازان از سوی وزارت صنعت، تا سال ۹۹ هدفگذاری شده است خاطرنشان کرد: اگر این کار باید انجام شواد زمان آن فردا است، وقتی زمان طولانی شود، مطمئناً کار به نتیجه نخواهد رسید.
وی با بیان اینکه حضور دولت در صنعت خودرو در سالهای ۶۸ تا ۸۲ به خاطر دوران پس از جنگ الزامی بود، اما بعد از جنگ باید از این صنعت خارج میشد، اظهار کرد: در فروردین ماه سال ۹۰ شورای رقابت مصوبهای به شماره ۶۳ داشت که مطابق با آن، باید سهام دولت در خودروسازیها واگذار میشد؛ اما این موضوع اجرایی نشد و اکنون هم به نظر نمیرسد این کار تا سال ۹۹ هم انجام شود.
رییس هیأت مدیره هلدینگ رایزکو به خصوصی سازی گروه بهمن اشاره کرد و گفت: بهمن قرار نبود که انقلاب کند، اما میتوانست حرکت خوبی در راستای خصوصی سازی باشد، اما آنها که مخالف خصوصی سازی هستند میدانند که چگونه چوب لای چرخ بگذارند.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.