معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ از آغاز اجرای طرح پارکینگ مکانیزه و ساماندهی توقفهای حاشیهای موتور سیکلتها در مرکز شهر تهران خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عبدالمطلب توجهی درباره اجرای طرح پارکینگ مکانیزه و ساماندهی توقفهای حاشیهای موتورسیکلتها اظهارداشت: شناسایی ۲۵ نقطه از مراکز تجمع موتور سیکلتها در سطح منطقه که با توقف در پیاده روها و پارکهای دوبله همراه بود انجام گرفت و در این راستا طرح مکانیزه پارک موتورسیکلت با مطالعهای نزدیک به ۱ سال در سطح منطقه ۱۱ شروع به فعالیت کرده است.
توجهی با بیان این که با وجود محدوده طرح ترافیک و همچنین محدوده آلایندگی هوا به خصوص درمناطق مرکزی شهر تهران باعث استقبال بیشتر از موتور سیکلت شده است؛ افزود:. عبور موتور سواران از خطوط ویژه، عبور از پیاده روها، توقف و تراکم پارک حاشیهای موتورها درمراکز جذب سفر عمده از یک سو و از سوی دیگر بحث آلاینده بودن این شیوه همگی دلیلی بر مشکلات ناشی از موتورسیکلتها هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۱ ادامه داد: در آغاز طرح خیابانهای برادران مظفر و جمهوری به عنوان معابر دارای اولویت برای اجرای طرح انتخاب شده و طرح مذکور بعد از اخذ مجوز از کمیتههای مربوطه در ۲۲ مرداد به صورت رسمی در این معابر اجرا شد.
توجهی اظهار داشت: دراین طرح، حاشیه خیابانها و پیاده روهایی که با تقاضای زیاد پارک موتورسیکلت مواجه هستند با دیتیل نرده جدا شده و مورد محافظت قرار میگیرد. همچنین اخذ عوارض پارک توسط دستگاه کارت خوان به صورت غیر نقدی در هنگام خروج و با شناسایی کارت مخصوصی که در هنگام ورود به راکب داده میشود و در آن مدت زمان پارک پردازش شده؛ دریافت میشود.
وی هدف اولیه این طرح را ساماندهی توقف موتور سیکلت ها، پردازش دادههای مربوط به زمان و نوع موتورسیکلتها و برخورد با پارک موتور در پیاده روها عنوان کرد و گفت: در صورت تحقق اهدف اصلی هدف ثانویه طرح در آمدزایی خواهد بود.
توجهی تأکید کرد: مدیریت مکانیزه پارک حاشیهای موتور سیکلتها به شهروندان کمک میکند به آسانی و با خیال راحت از فضاهای مجاز و تعیین شده معابر برای پارک استفاده کنند، همچنین اجرای این طرح موجب برقراری نظم و انضباط و حفظ حرمت و رعایت حقوق شهروندی و از بین رفتن نزاع وچانه زنی بین پارکبانها و راکبان خواهد شد.