پورسیدآقایی: وزارت صمت در ارائه اتوبوسهای شهری همکاری نمیکند
معاون شهردار تهران ضمن انتقاد از وزارت صمت به دلیل عدم ارائه اتوبوسهای نو به شهرها علیرغم ابلاغ رئیسجمهور گفت: وضعیت اتوبوسرانی پایتخت مناسب نیست و باید اقدامات لازم انجام گیرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در مراسم افتتاح ۸.۵ کیلومتر از بخش شرقی خط ۷ مترو اظهار داشت: حضور امروز محمدباقر نوبخت در جلسه افتتاحیه نشان از عزم جدی دولت در خطوط توسعه مترو دارد و باید همه با یکدیگر کمک کنیم تا بتوانیم مشکلات را در این زمینه برطرف سازیم.
وی افزود: در زمینه تعطیلی خط ۷ مترو در سال ۹۶ بحثهای زیادی شد و آن زمان گفتم که هیچ دلیلی جز نبود ایمنی نباید سبب تعطیلی خط شود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: نباید مقاصد سیاسی در کار مردم مشکل ایجاد کند و همه ما لازم است از این موضوعات پرهیز کنیم. امروز بخش شرقی خط ۷ مترو کامل راهاندازی شده که ایمنی آن کامل است.
وی بیان داشت: تا قبل از تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶ هزار میلیارد تومان هزینه برای ساخت انجام شده بود و از زمانی که مجبور شدیم خط را ببندیم تا امروز هزار میلیارد تومان دیگر مجدد هزینه کردیم.
پورسیدآقایی بیان داشت: در جنگ تمام عیار اقتصادی با ابرقدرتها که آنها برای ما ایجاد کردند علیرغم مشکلات پیشرفتهای زیادی حاصل شده و کارهای زیربنایی صورت گرفته که اکثراً در دوران جنگ کشورها تعطیل میشود.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: ۹ کیلومتر از خط ۶ فروردین ماه راهاندازی شد و تا پایان سال ماهی یک ایستگاه در خط ۷ به بهرهبرداری میرسد.
وی با تأکید بر اینکه نباید تلاش یکدیگر را تخریب کنیم، تصریح کرد: هم در دور قبل و هم دور کنونی اقدامات مؤثری برای توسعه مترو انجام شده و فعالیتها زیر پوست شهر چشمگیر است.
معاون شهردار تهران بیان داشت: آقای نوبخت دستور داده که از محل منابع تبصره ۱۸ تأمین واگنهای جدید صورت گیرد و در اختیار شهرداری قرار داده شود.
پورسیدآقایی گفت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان موافقت وزارت کشور برای اوراق مشارکت گرفتهایم که البته یک فاصله یکساله دارد و اگر سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی کمک کنند اوراق سال ۹۸ را همین امسال به فروش برسانیم چرا که این کمک موثری در توسعه مترو خواهد بود.
وی اظهار داشت:این میزان به اضافه ۱۳۰۰ میلیارد اوراقی که از سال ۹۷ فروختیم مجموعا ۲۹۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری میشود و نقش مؤثری را در توسعه مترو خواهد داشت.
معاون شهردار تهران اضافه کرد: اتوبوسرانی هم مکمل مترو است وضعیت اتوبوسها مناسب نیست و اکثرا عمر بیش از ۱۰ سال دارند.
پورسیدآقایی تصریح کرد: رئیسجمهور طرح خریداری ۱۹ هزار اتوبوس برای شهرها را مطرح کرد واین طرح ملی است و همه دستگاهها باید همکاری کنند به نظرم سازمان مدیریت باید راهبری این مسئله را بر عهده گیرد که البته اکنون متولی وزارت صنعت است و شاهد تحویل حتی یک اتوبوس هم با گذشت بیش از یکسال از این مصوبه نبودهایم.
وی افزود: در زمینه تعطیلی خط ۷ مترو در سال ۹۶ بحثهای زیادی شد و آن زمان گفتم که هیچ دلیلی جز نبود ایمنی نباید سبب تعطیلی خط شود.
معاون شهردار تهران ادامه داد: نباید مقاصد سیاسی در کار مردم مشکل ایجاد کند و همه ما لازم است از این موضوعات پرهیز کنیم. امروز بخش شرقی خط ۷ مترو کامل راهاندازی شده که ایمنی آن کامل است.
وی بیان داشت: تا قبل از تعطیلی خط ۷ در سال ۹۶ هزار میلیارد تومان هزینه برای ساخت انجام شده بود و از زمانی که مجبور شدیم خط را ببندیم تا امروز هزار میلیارد تومان دیگر مجدد هزینه کردیم.
پورسیدآقایی بیان داشت: در جنگ تمام عیار اقتصادی با ابرقدرتها که آنها برای ما ایجاد کردند علیرغم مشکلات پیشرفتهای زیادی حاصل شده و کارهای زیربنایی صورت گرفته که اکثراً در دوران جنگ کشورها تعطیل میشود.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: ۹ کیلومتر از خط ۶ فروردین ماه راهاندازی شد و تا پایان سال ماهی یک ایستگاه در خط ۷ به بهرهبرداری میرسد.
وی با تأکید بر اینکه نباید تلاش یکدیگر را تخریب کنیم، تصریح کرد: هم در دور قبل و هم دور کنونی اقدامات مؤثری برای توسعه مترو انجام شده و فعالیتها زیر پوست شهر چشمگیر است.
معاون شهردار تهران بیان داشت: آقای نوبخت دستور داده که از محل منابع تبصره ۱۸ تأمین واگنهای جدید صورت گیرد و در اختیار شهرداری قرار داده شود.
پورسیدآقایی گفت: ۱۶۰۰ میلیارد تومان موافقت وزارت کشور برای اوراق مشارکت گرفتهایم که البته یک فاصله یکساله دارد و اگر سازمان برنامه بودجه و بانک مرکزی کمک کنند اوراق سال ۹۸ را همین امسال به فروش برسانیم چرا که این کمک موثری در توسعه مترو خواهد بود.
وی اظهار داشت:این میزان به اضافه ۱۳۰۰ میلیارد اوراقی که از سال ۹۷ فروختیم مجموعا ۲۹۰۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری میشود و نقش مؤثری را در توسعه مترو خواهد داشت.
معاون شهردار تهران اضافه کرد: اتوبوسرانی هم مکمل مترو است وضعیت اتوبوسها مناسب نیست و اکثرا عمر بیش از ۱۰ سال دارند.
پورسیدآقایی تصریح کرد: رئیسجمهور طرح خریداری ۱۹ هزار اتوبوس برای شهرها را مطرح کرد واین طرح ملی است و همه دستگاهها باید همکاری کنند به نظرم سازمان مدیریت باید راهبری این مسئله را بر عهده گیرد که البته اکنون متولی وزارت صنعت است و شاهد تحویل حتی یک اتوبوس هم با گذشت بیش از یکسال از این مصوبه نبودهایم.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.