شهردار منطقه۲ از امضاء توافق نامه خرید یک رام قطار برای خط۷ مترو تهران و ۲۰ دستگاه اتوبوس خبر داد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، توافق نامه خرید ۱ رام قطار برای خط ۷ مترو تهران و افزایش ۲۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی در حد فاصل خط دانشگاه صنعتی شریف تا میدان صنعت عصر روز یکشنبه ۲۷ مرداد ماه، با حضور پور سید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علیخانی، فراهانی و نژاد بهرام از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، امام مدیر عامل شرکت مترو، سنندجی مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی، گلشنی مدیر عامل شرکت واگن سازی تهران، سفندارمذ مدیر عامل شرکت توسعه مجتمعهای ایستگاهی متروی تهران و کشت پور شهردار منطقه ۲ امضا شد.
در این جلسه رسول کشت پور شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه گسترش و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی همواره از مهمترین دغدغههای مدیریت شهری بوده است و توجه ویژهای به آن میشود افزود: با اضافه شدن این قطار به خط ۷ مترو سر فاصله رسیدن قطارها در این خط از ۱۲/۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش مییابد و علاوه بر آن ۲۰ دستگاه اتوبوس نو به ناوگان اتوبوسرانی منطقه ۲ شهر تهران اضافه میشود.
شهردار منطقه ۲ با بیان اینکه از سال ۹۷ تا کنون برای تکمیل خط۷ مترو و خرید تجهیزات کنترلی، سیگنالینگ و.. مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به مترو کمک کرده ایم گفت: با امضاء این توافق نامه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای خرید یک رام قطار برای خط ۷ مترو و افزایش ونوسازی ناوگان اتوبوسرانی در حد فاصل خطوط دانشگاه صنعتی شریف تا میدان صنعت هزینه میشود.
کشت پور با اشاره به اینکه ارتقاء کیفیت زیست شهری و جلب رضایت شهروندان از مدیریت شهری از مطالبات هر شهروندی است افزود: اگر ما یک رام قطار به خط ۷ مترو اضافه کنیم یعنی تعداد ۷ واگن با ظرفیت۱۷۰ نفر ظرفیت را در این خط تامین کرده ایم که به طور حتم در سایر خطوط نیز تاثیر خواهد گذاشت. زیرا از عمده مشکلات خطوط ریلی ما انتقال قطار از یک خط به خطوط دیگر است که موجب افزایش سرفاصله رسیدن قطارها میشود.
شهردار منطقه ۲ با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس اصلیترین پاسخ به تقاضای شهروندان برای رفع مشکل آلودگی هوا و ترافیک است خاطر نشان کرد: با افزایش تعداد واگنها در مترو و تجهیز و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی کمک شایانی به کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهیم کرد و هدف نهایی ما حداکثری کردن میزان سفرها و جابه جایی شهروندان با وسایط نقلیه عمومی و کاهش میزان زمان سرفاصله رسیدن قطارها به کمتر از ۱۰ دقیقه است.