هیئت سکولار، هیئتی است که در آن نسبتی بین اسلام و سیاست وجود ندارد، ولی همانطور که رهبری فرمودند: هیئت سکولار وجود ندارد، چون اسلام از سیاست جداشدنی نیست.
گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو - معصومه ترابیکی؛ * جریانهایی انحرافی هستند که از گذشته بوده اند و الان هم همچنان وجود دارند که همیشه تلاش کرده اند ائمه را به ۱۴۰۰ سال پیش محدود کنند که حسینی باشد که فقط برای او گریه کنند و اشک بریزند، ولی هیچ تاثیری در جامعه نداشته باشد و ما در جامعه نشانی از رشادتهای آن روزهای آنها نبینیم.
در هیئت سکولار نسبتی بین اسلام و سیاست وجود ندارد، ولی همان طور که حضرت آقا فرمودند: هیئت سکولار وجود ندارد، چون اسلام از سیاست جداشدنی نیست.
هر کس علاقهمند به امام حسین (ع) است یعنی علاقهمند به اسلام سیاسی است. اصلا رکن اصلی و اساسی حرکت امام حسین (ع)، در جبهه حق و باطل، مبارزه با فساد و افراد زورگو است که به ناحق در جایگاه صالحان تکیه زده اند. ما چه طور میتوانیم دم از حسین (ع) بزنیم و به یزیدیان زمان کاری نداشته باشیم؟ این همان هدفی است که در هیئتهای سکولار بنا شده است.
اگر از دل این هیئتها و سخنرانیها فرد مومن و پای کار بیرون نیاید، یعنی از راهی که حسین (ع) برای او جان داده فاصله زیادی وجود دارد. ما به باز تعریف مفاهیم انقلاب برای مسئولین و مردم نیاز داریم.
در هیئتهای سیاسی نه اینکه سیاست کنار گذاشته شود و نه این که با یک گرایش خاص هر مسئلهای را با منافع جناحی خود بیان کنیم و نه سوء استفاده بستری برای توجیه کارهای خود. عدهای هستند که اگر مجالس حسینی خرج توجه به خودشان و کارهای اشتباهشان شود آن را میپذیرند، اما اگر این مجالس دفاع از انقلاب اسلامی و رهبری نظام باشد که این خود هدف اصلی قیام عاشورایی ست، آن را به سیاسی بودن متهم میکنند.
اینها همه از آن جایی به وجود آمده که نهضت حسینی در غربت و پنهان مانده است. ما برای غربت دیروز حسین (ع) اشک میریزیم، ولی برای غربت امروز حسین (ع) کاری انجام نمیدهیم.
معصومه ترابیکی، دبیر واحد فرهنگی انجمن اسلامی پیام نور مشهد انتشار یادداشتهای دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروهها و فعالین دانشجویی است.