مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت:در این شرایط رسانه ها باید خود و رسالت مهم بر دوششان را بشناسند ؛ در صورتی که سواد رسانه ای در کشور بالا برود به طور قطع توطئه های دشمن در حوزه رسانه ای و جنگ روانی تا حد زیادی ناکام می ماند.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه امروز (دوشنبه) در همایش "رسانه انقلابی" در اراک گفت: تا پیش از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی دو گفتمان غالب شرق و غرب با دو جایگاه مسلط وجود داشت و بیشتر کشورهای دنیا تابع این دو گفتمان بودند، اما امام بزرگوار ما با ارائه الگو و تفکر انقلاب اسلامی گفتمان سومی برگرفته از مبانی اسلام و قرآن را به جامعه بشری ارائه کرد.
به نقل از سپاه نیوز، وی گفتمان انقلاب اسلامی را الهام بخش و مولد تفکر مقاومت توصیف و با تاکید بر اینکه دشمن نمیخواهد این گفتمان پا بگیرد، گفت:: در طول این چهل سال هیچ کشوری به اندازه ایران در راس اخبار رسانههای جهان نبوده و این مهم نشان از اهمیت انقلاب و نظام اسلامی ما برای دشمنان دارد.
سردارشریف بیان کرد:تا پیش از انقلاب تمام امکانات ایران در دست آمریکائیها بوده و بیش از ۱۳۰ مستشار در اداره ایران و کسب منافع از منابع ملی و حقوق ملت ایران نقش موثر داشته اند.
وی کلید واژه رفتار مشترک آمریکائی قبل از انقلاب، طول انقلاب و هم اکنون را کسب منافع بویژه در حوزه نفت و انرژی دانست و افزود: آمریکائیها در هیچ کجا منافع ملتها را در نظر نگرفته اند و تنها به فکر خودشان بوده اند.
سخنگوی سپاه در ادامه با اشاره به افشای ماهیت پلید و رویکرد استکباری امریکا در قبال ملتها و کشورها در دوران ریاست جمهوری جدید امریکا، اظهار کرد: روی کار آمدن ترامپ نعمت بزرگی برای ایران بود چراکه چهره و ماهیت پلید آمریکا را به جهانیان نشان داد، حتی رییس جمهو امریکا اعلام کرد که دنبال نفت منطقه هستند.
وی با تاکید بر اینکه کار رسانهای باید با شناخت مبانی همراه باشد، گفت: بدون شناخت مبانی نمیتوان علیه توطئههای رسانهای دشمن کار موثری انجام داد.
سردار شریف به ۳ راهبرد مهم رسانهای دشمن علیه ملت ایران اشاره و تصریح کرد: راهبرد اول، به دلیل تفاوت نسلی ایجاد شده در کشور القای ناکارآمدی نظام دینی است؛ دومین راهبرد رسانهای دشمن بحرانی و لبه پرتگاه نشان دادن شرایط و اوضاع است و یاس و نا امیدی از آینده، سومین راهبرد رسانهای دشمن علیه مردم است.
وی با بیان اینکه در تاکتیکهای دشمن همواره این ۳ راهبرد وجود داشته و دشمنان در آستانه هر اتفاق مهمی در کشور از این تاکتیکها بهره میبرند، گفت: نمونه آن در روزهای اخیر و سهمیه بندی بنزین ایجاد شد که دشمن نهایت تلاش را با ابزار رسانهای انجام داد و متاسفانه خسارتهایی هم به کشور وارد شد چراکه اشرار در فتنه اخیر از مجهزترین ابزارها و حرفه ایترین روشها استفاده کردند.
مسئول روابط عمومی کل سپاه با تاکید بر اینکه هر زمان که جمهوری اسلامی ایران روی موج مثبت رسانهای قرار میگیرد باید منتظر هجمهها و حملات دشمنان به خصوص در حوزه رسانهای باشیم، گفت: آمریکائیها بعد از هر دستاورد مهم و موفقیتی توسط ایران اسلامی، به دنبال وارونه نمایی و کم رنگ کردن آن هستند چراکه قدرت نمایی ایران اسلامی موجب تحقیر آنها میشود که نمونه بارز آن را در شکست داعش و پیروزیهای جبهه مقاومت و سرنگونی پهپاد جاسوسی امریکایی شاهد بودیم.
سخنگوی سپاه یکی از دلایل مهم صدور بیانیه گام دوم انقلاب را تبیین وضعیت چهل سال گذشته دانست و اظهار کرد: در واقع مفاد و سرفصلهای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امید به آینده است.
سردار شریف با بیان اینکه دشمنان که از تهاجم نظامی کاملا نا امید شده اند در پی تغییر باور و اعتقادات مردم از طریق جنگ روانی و رسانهای هستند، گفت:در این شرایط رسانهها باید خود و رسالت مهم بر دوششان را بشناسند و با بصیرت و دشمن شناسی اقدامات موثر را در خنثی سازی توطئههای دشمنان شکل دهند. در صورتی که سواد رسانهای در کشور بالا برود به طور قطع توطئههای دشمن در حوزه رسانهای و جنگ روانی تا حد زیادی ناکام میماند