کد خبر:۸۱۰۳۴۱

پورسیدآقایی: نیمی از درآمد بنزین را به حمل و نقل عمومی بدهید

معاون شهردار تهران گفت: دولت باید نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محسن پورسیدآقایی درباره لایحه بودجه ۹۹ که فردا از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، اظهارداشت: انتظار داریم دولت اهتمام ویژه‌ای به حمل و نقل عمومی در لایحه بودجه داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر با وسایل نقلیه عمومی، گفت: نه تنها کلانشهر تهران که سایر کلانشهر‌ها نیز انتظار دارند نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص یابد.

به گفته معاون شهردار تهران حتی اگر با تغییر قیمت سوخت ۱۰ درصد از تقاضای سفر با حمل‌ونقل شخصی کاسته و به حمل‌ونقل عمومی افزوده شود باید برای پاسخگویی به این نیاز‌ها حداقل ۲ هزار دستگاه اتوبوس یا معادل ناوگان فعلی مترو به مجموعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران افزوده شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه ترافیک و آلودگی هوا دو معضل اجتماعی است که با کاهش تردد خودرو‌های شخصی و توسعه حمل ونقل عمومی مدیریت می‌شود تصریح کرد: معتقتدم با افزایش قیمت بنزین و صرفه‌جویی بیشتر در این بخش دولت می‌تواند بخشی از بنزین را صادر کرده و منابع خوبی حاصل کند، از این‌رو نیمی از منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین را باید به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص دهد.
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
سلام:برای رفع آلودگی هوا ،رفع معضل ترافیک ،کم مصرف کردن بنزین و صرفه جویی در وقت و انرژی که اکثر کشورهای پیشرفته دنیا آن را تجربه کردند راهی جز توسعه مترو در کلان شهر ها مخصوصا تهران نداریم تهران نیاز به 20 خط مترو با توقف دو دقیقه درهر ایستگاه مترو و بیش از30خط اتوبوسرانی BRT نیازمند است. از دیگر عوامل رفع آلودگی هوا سهمیه بندی و متعادل کردن قیمت بنزین ،اخذ مالیات از خودروهای تک سرنشین در مرکز شهر وتوسعه جامع و ریل پایه حمل و نقل عمومی صرفآ مترو و BRT ، تعطیلی یک ساعت زودتر کارمندان ،تولید موتور وخودروهای برقی و هیربدی داخلی و استفاده آن بجای خودروهای بنزین سوز ،تولید خودروهای با مصرف پائین و همچنین توسعه اتوبوس ،مینی بوس و و ون است اما تاکسی ها اصلآ نمی توانند کمکی به رفع آلودگی هوا و رفع ترافیک نمایند زیراخود تاکسی های سواری به اندازه سایر ماشین ها ی شخصی ترافیک و بعضاً آلودگی هوا ایجاد می کنند. متاسفانه مجلس و دولت ها در این امر مهم و حیاتی کوتاهی وغفلت می کنند
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار