
کد خبر:۸۲۴۵۲۶
نگاهی به فیلم های سودای سیمرغ؛
روایتی ساده از «قصیده گاو سفید» بدون سلبریتی
این در و دیوار زدنها و نقدهای بیخودی و بشدت شعاری به کلیشههای مذهبی، هر فیلمی را مضمحل میکند که رگههایی از این ماجرا در «قصیده گاو سفید» دیده میشود خصوصا صحنهای که درحد تابوشکنی و حجاب از سر برداشن و اینها میرود
گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو:
مخاطب سینما خصوصا بیننده عام، چشمش روی پرده به دو جاست؛ یکی قصه خوب و دیگری متأسفانه لزوما بازیگر و یکسری سلبریتیهایی که همیشه هم بار اضافی به فیلم تزریق نمیکنند.
هرچند هستند فیلمهای خرد و کوچکی که از قضا حسابی هم میتوانند جذب مخاطب کنند و این را بهتاش صناعیها در «احتمال باران اسیدی» یعنی در اولین تجربه سینمایی خود نشان داد.
در فیلم تازهاش یعنی «قصیده گاو سفید» همین رویه را دنبال میکند؛ داستانی کوچک و مخاطبپسند را در لوای فرمی خیلی ساده و حتی هنری بکار میگیرد که حتی همین سادگیاش توی ذوق نمیزند و با کمی حوصله، میشود فیلمش را دید و دوست داشت.
البته این در و دیوار زدنها و نقدهای بیخودی و بشدت شعاری به کلیشههای مذهبی، هر فیلمی را مضمحل میکند که رگههایی از این ماجرا در «قصیده گاو سفید» دیده میشود خصوصا صحنهای که درحد تابوشکنی و حجاب از سر برداشتن و اینها میرود؛ درحالیکه واقعا سینمایی به این سادگی درحد این ادعاها نیست!
بهتاش صناعیها و مریم مقدم مشخصا این جنس سینمای نقلی قصهگو را شناختهاند و پیگیر ظواهر کارشان نمیشوند، ولی نباید ریتم سینمایی ازدستشان دربرود. بالاخره این فیلم نیاز به مخاطب سینما دارد و نه فیلمی حوصلهبر با سکانسهای چنددقیقهای حتی اگر واقعا فیلمنامهای با قصه خوب و حسابی داشته باشد.
«قصیده گاو سفید» فیلم بدی نیست، ولی شاید هر مخاطبی از این جنس فیلمها را نپسندد. قصه میگوید، ولی با فرمی خاص و یک سری بازی کردنهای غیرموجه و بیدلیل با ادوات زندگی ایرانی. لطفا فیلمتان را بسازید، ولی بیخیال از این حواشی شوید.
هرچند هستند فیلمهای خرد و کوچکی که از قضا حسابی هم میتوانند جذب مخاطب کنند و این را بهتاش صناعیها در «احتمال باران اسیدی» یعنی در اولین تجربه سینمایی خود نشان داد.
در فیلم تازهاش یعنی «قصیده گاو سفید» همین رویه را دنبال میکند؛ داستانی کوچک و مخاطبپسند را در لوای فرمی خیلی ساده و حتی هنری بکار میگیرد که حتی همین سادگیاش توی ذوق نمیزند و با کمی حوصله، میشود فیلمش را دید و دوست داشت.
البته این در و دیوار زدنها و نقدهای بیخودی و بشدت شعاری به کلیشههای مذهبی، هر فیلمی را مضمحل میکند که رگههایی از این ماجرا در «قصیده گاو سفید» دیده میشود خصوصا صحنهای که درحد تابوشکنی و حجاب از سر برداشتن و اینها میرود؛ درحالیکه واقعا سینمایی به این سادگی درحد این ادعاها نیست!
بهتاش صناعیها و مریم مقدم مشخصا این جنس سینمای نقلی قصهگو را شناختهاند و پیگیر ظواهر کارشان نمیشوند، ولی نباید ریتم سینمایی ازدستشان دربرود. بالاخره این فیلم نیاز به مخاطب سینما دارد و نه فیلمی حوصلهبر با سکانسهای چنددقیقهای حتی اگر واقعا فیلمنامهای با قصه خوب و حسابی داشته باشد.
«قصیده گاو سفید» فیلم بدی نیست، ولی شاید هر مخاطبی از این جنس فیلمها را نپسندد. قصه میگوید، ولی با فرمی خاص و یک سری بازی کردنهای غیرموجه و بیدلیل با ادوات زندگی ایرانی. لطفا فیلمتان را بسازید، ولی بیخیال از این حواشی شوید.
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.