سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمانهای شهرداری تهران، بر لزوم ساماندهی جریان ترافیک در بزرگراه شهید باقری و توسعه دسترسیهای محلی با هدف جلوگیری از گسست اجتماعی پهنههای غرب و شرق این بزرگراه تأکید کرد.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، پیمان عباسی سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمانهای شهرداری تهران در جریان بازدید میدانی از مراحل مقدماتی اجرای پروژههای احداث تقاطعهای غیر همسطح بزرگراه شهید باقری در مناطق ۴ و ۸، گفت: عملکرد نامناسب دوربرگردانهای همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابانهای ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان زمینه ساز ترافیک سنگین، تغییر مداوم لاینهای حرکتی توسط خودروها، تصادف و مسائلی از این قبیل شده است.
وی یادآور شد: با بهره برداری از پروژههای احداث تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام، احداث دوربرگردانهای غیرهمسطح شمال به شمال و جنوب به جنوب این بزرگراه و همچنین اتصال بزرگراه شهید باقری به غرب بزرگراه شهید زین الدین، شرایط حذف دوربرگردانها و تقاطعهای همسطح این معبر بزرگراهی فراهم شده و نقش ترافیکی بزرگراه شهید باقری به عنوان یک معبر بزرگراهی شمالی- جنوبی در پهنه شرق پایتخت ارتقا خواهد یافت.
در این بازدید میدانی که با حضور مدیران ارشد معاونت فنی و عمرانی و شهرداریهای مناطق ۴ و ۸ صورت پذیرفت، مراحل اجرای پروژه احداث مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان نیز مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت.
سرپرست اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمانهای شهرداری تهران در ادامه از مسیرهای در نظر گرفته شده به منظور بهسازی و ایجاد پیاده روهای استاندارد شهری نیز بازدید و بر ضرورت تسریع در عملیات اجرایی این پروژه با هدف تکمیل رینگهای ارتباطی بین مناطق تاکید کرد.